ΚΡΗΤΗ

Αυτή είναι η πρόταση του Δήμου Ηρακλείου για τον ΒΟΑΚ!

"Στέγαστρα": Η πρόταση για παρεμβάσεις που θα δίνουν κυκλοφοριακή "ανάσα" και ταυτόχρονα παρέχουν "έδαφος" για κοινόχρηστους χώρους, "αγκαλιάζεται" και από τις πολιτικές δυνάμεις

Βουλευτές ΒΟΑΚ
Photo Credits: @Image Online

Η εκδίκαση από το ΣτΕ της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου για το τμήμα του ΒΟΑΚ στο Ηράκλειο μπορεί να οδεύει προς αναβολή, ωστόσο ο Δήμος Ηρακλείου καταθέτει μια εξειδικευμένη και πιο συγκεκριμένη πρόταση, που ουσιαστικά αποτελεί μία τρίτη, μέση λύση, την οποία ο Δήμαρχος Αλέξης Καλοκαιρινός χαρακτήρισε ως "λελογισμένη", υπογραμμίζοντας τα κριτήρια της λειτουργικότητας και της ασφάλειας που διατρέχουν τις συγκεκριμένες προτάσεις. 

Ο Δήμος Ηρακλείου, το προηγούμενο διάστημα, διαμόρφωσε συστηματικά και μεθοδικά την τελική του πρόταση, με την ενίσχυση του τεχνικού και νομικού επιτελείου του. Η πλευρά του Δήμου εργάστηκε πάνω στην κατεύθυνση του Δημάρχου για μία πρόταση - όχι μαξιμαλιστική - που συνιστά τελικά μια τρίτη "οδό", μεταξύ του σημερινού σεναρίου που διχοτομεί την πόλη του Ηρακλείου δημιουργώντας σοβαρά ζητήματα και της πρότασης του ΤΕΕ για υπογειοποιήσεις δρόμων.

Μπορεί αυτή η τρίτη "οδός" να συγκλίνει στη φιλοσοφία της με τις υπογειοποιήσεις, ωστόσο, συνδυάζει την ταπείνωση του δρόμου και την υπέργεια κάλυψη με "στέγαστρα" (covers) με αποτέλεσμα την διαμόρφωση επιπλέον χώρων στην επιφάνεια. Το σενάριο αυτό, σύμφωνα με τον Δήμαρχο, αποτελεί μια πρόταση με υποπολλαπλάσιο κόστος σε σχέση με τις υπογειοποιήσεις.

Image
kalokairinos
Με χάρτες και διαγράμματα, ο Δήμαρχος Αλέξης Καλοκαιρινός παρουσίασε στους βουλευτές τα δεδομένα και την νέα πρόταση

Ο Δήμαρχος Ηρακλείου, χθες, στη Λότζια, παρουσίασε τους πρόσθετους λόγους με τους οποίους η Δημοτική Αρχή ενισχύει την προσφυγή στο ΣτΕ και οι οποίοι άπτονται ζητημάτων κυκλοφοριακών αλλά και αντιπλημμυρικής προστασίας, ενώ έχει διαπιστωθεί παραβίαση του άρθρου 24 παρ.1 και 2 του Συντάγματος  καθώς οι προσβαλλόμενες πράξεις δεν εξέτασαν, δεν μελέτησαν και δεν απέτρεψαν την υποβάθμιση του οικιστικού περιβάλλοντος του Δήμου Ηρακλείου και την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων του. 

Ο κ.Καλοκαιρινός απαρίθμησε τις προτεινόμενες βελτιωτικές παρεμβάσεις, οι οποίες έχουν ήδη κατατεθεί με σχετικά υπομνήματα στον Πρωθυπουργό και την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και αφορούν με την πρόταση για "στέγαστρα" να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον καθώς και αποτελεί επιλογή για τη διοχέτευση της κυκλοφορίας αλλά και "γεννά" κοινόχρηστους χώρους.

Κάντο όπως ... η Αττική!

Ο Αλέξης Καλοκαιρινός παρουσίασε συγκεκριμένα σημεία, πρόσφορα για την κατασκευή "στεγάστρων" (covers): Εσταυρωμένος, Ούλωφ Πάλμε, σε δύο σημεία ανατολικά της Λ.Κνωσσού, στην περιοχή της Ν.Αλικαρνασσού και ανατολικά της ΒΙΠΕ, με τη συνολική επιφάνεια των "στεγάστρων" να αγγίζει τα 129,75 στρέμματα και το μήκος του δρόμου τα 2,15 χλμ.

Μάλιστα ήδη υπάρχουν επιτυχημένα παραδείγματα εφαρμογής των "στεγάστρων", στην Αττική Οδό, στο ύψος του Ν.Ηρακλείου όπου "δημιουργήθηκε" χώρος για το δημοτικό γήπεδο της περιοχής και δημοτικά γήπεδα τένις. Ομοίως στην Αττική Οδό στο ύψος του Ζεφυρίου.

Image
αττική οδός cover
Photo Credits: @Δήμος Ν.Ηρακλείου Αττικής
Αθλητικό συγκρότημα (γήπεδα ποδοσφαίρου – τένις) στο "στέγαστρο" της Αττικής Οδού

Οι προτάσεις του Δήμου Ηρακλείου

  • Στον επανασχεδιασμό και κατασκευή κόμβων, η λειτουργία των οποίων σχετίζεται με τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με την πόλη.
  • Στον επανασχεδιασμό και το συνακόλουθο κατασκευαστικό έργο σε κάτω διαβάσεις, των οποίων ο σχεδιασμός και οι διαστάσεις είναι σήμερα από ελλιπείς έως επικίνδυνες.
  • Με δεδομένο ότι τα παραπάνω, ακόμα και αν σχεδιασθούν και εκτελεστούν σωστά δεν θα επαρκέσουν, τον σχεδιασμό και την κατασκευή στεγάστρων (Covers), καθώς θα αποδώσουν εγκάρσιες κινήσεις εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ αλλά και σημαντικό κοινόχρηστο χώρο.

    Image
    Cuts and Covers
    Photo Credits: @https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-3-319-73568-9_75
    Cuts and covers
  • Την κατασκευή πλήρους παράπλευρου οδικού δικτύου.
  • Τον σχεδιασμό και την κατασκευή των υδραυλικών έργων για απορροή και διόδευση των ομβρίων υδάτων από τον ΒΟΑΚ, κρίσιμο ζήτημα πολιτικής προστασίας της πόλης.
  • Την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων για την προστασία από τον κυκλοφοριακό θόρυβο.


Οι εν λόγω προτάσεις συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον των βουλευτών που αφενός αναγνώρισαν την αναγκαιότητα παρεμβάσεων προς αποφυγή της διχοτόμησης της πόλης. Αποφασίστηκε επίσης να επιδιωχθεί από τον Δήμο Ηρακλείου μια κοινή συνάντηση στην Αθήνα με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, έτσι ώστε να τεθούν για μια ακόμη φορά επί τάπητος οι προτεινόμενες λύσεις.

Η επόμενη προγραμματισμένη συνάντηση ενημέρωσης εκ μέρους του Δημάρχου Ηρακλείου, θα γίνει προς τους Φορείς της πόλης, αύριο Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, στις 12:00, στην αίθουσα της Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης, με την συμμετοχή εκπροσώπων του ΟΑΚ, ΤΕΕ/ΤΑΚ, Πανεπιστημίου Κρήτης, του ΕΛΜΕΠΑ, του ΙΤΕ, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, του Συνδέσμου Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων ΒιΠε, του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, της Τροχαίας Ηρακλείου, της ΟΕΒΕΝΗ, του Οικονομικού Επιμελητηρίου, του ΕΚΑΒ, του αστικού και υπεραστικού ΚΤΕΛ, της ΕΑΣΗ, του ΕΚΗ, του Συλλόγου ΕΣΥΠΡΟΤΑ, της Ένωσης Ξενοδόχων, των Συλλόγων ΤΑΞΙ και του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων.
 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση