ΕΙΔΑ-ΑΚΟΥΣΑ

Το Ταμείο Ανάκαμψης αποδέχτηκε να χρηματοδοτήσει τον ΒΟΑΚ!

Το υπουργείο Υποδομών πάλεψε να αλλάξει ο σχεδιασμός

No profile pic

Οι αρχικές πληροφορίες είναι ότι είχε πέσει "πόρτα" για τον ΒΟΑΚ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Φαίνεται πάντως ότι το υπουργείο το πάλεψε και το βόρειο τμήμα του Ε65 καθώς και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης θα είναι τελικά τα δύο μεγάλα οδικά έργα που θα περάσουν την πόρτα του Ταμείου Ανάκαμψης αν και η στόχευση του Ταμείου Ανάκαμψης δεν ήταν εξαρχής οι οδικοί άξονες αλλά έργα τα οποία σχετίζονται με την πράσινη ανάπτυξη και το περιβάλλον.

“Δεν είναι τυχαίο, ότι το μεγάλο οδικό έργο του βόρειου τμήματος του Ε65 (Τρίκαλα-Εγνατία), πέρασε καθώς συνδέθηκε με το γενικό project της απολιγνιτοποίησης, το πλέον πράσινο έργο στην Ευρώπη” σημειώνει στο ypodomes.com, υψηλόβαθμο στέλεχος της αγοράς που προσθέτει πως “ο καιρός των μεγάλων οδικών έργων πέραν κάποιων απαραίτητων προσθηκών όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ο ΒΟΑΚ έχει περάσει ανεπιστρεπτί και αυτό θα πρέπει να το καταλάβουμε”.

Πως θα προχωρήσουν τα έργα

Αρμόδιες πηγές λένε πως το υπουργείο δεν βγήκε ποτέ να μιλήσει για τα οδικά έργα του Ταμείου. Υπογραμμίζουν πάντως πως το γεγονός ότι κάποια οδικά έργα δεν προκρίθηκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης, δεν σημαίνει ότι δεν θα υλοποιηθούν. Άλλωστε το Τ.Α. μετρά κάποιους μήνες ζωής πράγμα που σημαίνει ότι υπήρχε από πριν προγραμματισμός για τα έργα αυτα.

Αυτά αφορούν οδικά έργα όπως την Παράκαμψη Χαλκίδας, το Σέρρες-Αμφίπολη, την παράκαμψη Χαλκηδόνας που έχουν κάποια ωριμότητα και θα προχωρήσουν μέσω άλλων εργαλείων δηλαδή ΣΔΙΤ ή ΕΣΠΑ. Παράλληλα άλλα προτεινόμενα έργα όπως η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, ούτως ή άλλως είναι σε διαγωνισμό παραχώρησης και δεν τίθεται θέμα μη υλοποίησης της.

Σε προγραμματισμό υλοποίησης έχουν τεθεί και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού με πρώτη προτεραιότητα την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που σχεδιάζεται να προκηρυχθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Το τέλος των οδικών έργων

Η αλήθεια είναι πως το οδικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων στην Ελλάδα είναι πλέον στον ευρωπαϊκό μέσο όρο και επιπλέον οι προτεραιότητες της Ευρώπης έχουν στραφεί στα σιδηροδρομικά και τα περιβαλλοντικά έργα. Αυτό το μείγμα δεν λειτουργεί υπέρ της συνεχιζόμενης επιμονής σε μεγάλα οδικά projects.

Πέραν των δύο οδικών έργων, μέσα στο Ταμείο Ανάκαμψης σε σχέση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχουν προκριθεί σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα που θα θωρακίσουν ευαίσθητες περιοχές, φράγματα αλλά και σιδηροδρομικά έργα.

Ήδη προετοιμάζεται το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες περί τα 170 έργα θα προχωρήσουν μέσα από αυτό και στη χώρα θα εισρεύσουν 16,4 εκατ. ευρώ.

Επίσης ολοκληρώθηκε ο έλεγχος περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αυτό που απομένει, είναι να σταλεί το τελικό κείμενο τον Απρίλιο, να ξεκινήσει μία δίμηνη διαβούλευση και να κλειδώσει. Η τελική έγκριση αναμένεται το καλοκαίρι.
 

Δείτε επίσης:

"Κόκκινο" στο έργο του ΒΟΑΚ από το Ταμείο Ανάκαμψης 

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση