''Πυροτεχνήματα'' Γαβρόγλου

Δημήτρης Καρατζάνης
Δημήτρης Καρατζάνης

Είναι δυνατόν ένας ακαδημαϊκός δάσκαλος, κατά τεκμήριο επιτυχημένος πριν ασχοληθεί με την πολιτική, να ευτελίζεται , για να αποδείξει ότι παράγει έργο ή για να φανεί ιδεολογικά, βασιλικότερος του βασιλέως ;

Του Δημήτρη Καρατζάνη 


''Mεγάλη αναταραχή θαυμάσια κατάσταση'', είναι το Μαοικό δόγμα που είχε επικαλεστεί προ καιρού ο πρωθυπουργός με την ευκαιρία του εκλογικού νόμου. Φαίνεται όμως πως το ίδιο δόγμα, ασπάζεται και ο υπουργός  της παιδείας, ο  προσομοιάζων, κατά την όψη  στον... Αϊνστάιν, κ. Γαβρόγλου .

Γιατί πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς την τακτική του τελευταίου, να κρατά σε μόνιμη αναταραχή γονείς και μαθητές  ,με τις ''βόμβες'' που εξαπολύει κάθε τόσο, πότε κατά της μιας και πότε κατά της άλλης   βαθμίδας της εκπαίδευσης;
Αφού λοιπόν ο εν λόγω υπουργός  ''τακτοποίησε'' τα θέματα της ανώτατης εκπαίδευσης, με τον νόμο 4485/17 που αποτελεί φυγή ολοταχώς προς τα... πίσω και χαριστική βολή κατά του ψηφισμένου από τα 5/6 της βουλής νόμου Διαμαντοπούλου ,έκρινε, πως έφθασε η ώρα  να τακτοποιήσει τα θέματα και των  άλλων βαθμίδων .

''Αμ έπος ,αμ έργο'' λοιπόν, για τον ...εκσυγχρονισμό τους,με σειρά αποφάσεων και εγκυκλίων πραγματικά... επαναστατικών.  Και πρώτο στη σειρά το  ... κατεπείγον θέμα των σχολικών εκδρομών, που λύθηκε με απόλυτο σεβασμό στην ''αριστερή'' ιδεολογία του υπουργού . Εκείνης του ''κεντρικού σχεδιασμού'' και, του ''κράτους  -πατερούλη'' ,που  ξέρει τα πάντα και  αποφασίζει για όλα, ''πριν από εμας για  μάς''  .

Τέρμα λοιπόν στο εξής , οι ψυχαγωγικές και πολιτιστικές εκδρομές όλων των τάξεων, που μέχρι τώρα οργάνωναν τα σχολεία .Επιτρέπονται πια ,μόνο εκείνες  που καθορίζονται από το υπουργείο ,με μόνη εξαίρεση την ''πενθήμερη''  των  τελειοφοίτων, που -προφανώς από σύμπτωση-  συμβαίνει να έχουν και δικαίωμα ψήφου.

Μετά την αποφασιστική αυτή παρέμβαση σ ένα τόσο ''καίριο'' θέμα ,ακολούθησε μια άλλη -αξιοθαύμαστη -   πρωτοβουλία του υπουργού με την ονομασία ''τσάντες στα σχολεία''. Αυτήν που προβλέπει να αφήνονται  μια Παρασκευή το μήνα οι τσάντες των μαθητών στα σχολεία, ''για  να έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο τα παιδιά να παίζουν και να επικοινωνούν με τους γονείς και τους φίλους τους'', όπως ειπώθηκε.
Πρόκειται για ...επαναστατική   πρωτοτυπία, που ελήφθη ''ερήμην'' των εκπαιδευτικών και χωρίς την παραμικρή πρόβλεψη αλλαγών στα  ωρολόγια προγράμματα των σχολείων
 Δεν περιορίστηκε όμως μόνο σ αυτά τα ... επιτεύγματα ο κ. Γαβρόγλου  Μόλις πρίν λίγες μέρες, έστειλε στα σχολεία άλλη εγκύκλιο ,με την οποία ρυθμίζει σειρά ολόκληρη ''καυτών'' θεμάτων.

Από τις απουσίες,  την υποχρέωση  δικαιολόγησης των οποίων καταργεί από εδώ και πέρα και τη μείωση των ημερών αποβολής (περιορίζονται μόνο σε δυο) , μέχρι την μετονομασία του χαρακτηρισμού της διαγωγής ( η αναγραφή της θα παραλείπεται  στο εξής  από τον τίτλο σπουδών)  και την καθιέρωση του ''επαίνου προσωπικής βελτίωσης'' για τους μαθητές. Όχι εκείνους που αριστεύουν,  αλλά εκείνους που σημειώνουν κάποια πρόοδο στις προσωπικές τους επιδόσεις . Μια καινοτομία, που, ομολογουμένως,διεκδικεί την παγκόσμια  αποκλειστκότητα ,μια και  δεν εντοπίσαμε  ανάλογη σε άλλο εκπαιδευτικό σύστημα

Παρακολουθώντας κανείς όλες αυτές τις''πρωτοβουλίες'' Γαβρόγλου ,αναρωτιέται .Είναι δυνατόν ένας ακαδημαϊκός δάσκαλος, κατά τεκμήριο επιτυχημένος πριν ασχοληθεί με την πολιτική, να ευτελίζεται  , για να αποδείξει ότι παράγει έργο ή για να φανεί ιδεολογικά, βασιλικότερος του βασιλέως ; Και  αξίζει μια τόσο μεγάλη  θυσία, για ένα σύντομο πέρασμα από την καρέκλα της εξουσίας;
Δεν γνωρίζει ο διανοούμενος. Γαβρόγλου  την προσωρινότητα της ''δόξας'';Το ''sic transit Gloria mundi'' ;ή το ''...άνθη ήν εαρινά και παρελθόντος του έαρος άπαντα κατεμαράνθη... '',του ιερού Χρυσόστομου;

Αν  πράγματι ο πανεπιστημιακός Γαβρόγλου, είχε την επιθυμία να προσθέσει ένα λιθαράκι στην παιδεία της πατρίδας του, αντί για τα πυροτεχνήματα που εξαπολύει κάθε τόσο, ας έκανε το πολύ πιο απλό.
Ας συγκροτούσε μια επιτροπή από διακεκριμένους επιθεωρητές της εκπαίδευσης και ας τους έστελνε-όπως έκανε πριν μερικα χρόνια η Βρετανία- να μελετήσουν επί τόπου τα εκπαιδευτικά συστήματα της Ν, Κορέας και της Φινλανδίας , των χωρών που  διαθέτουν τα καλλίτερα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο . Και ας  προσπαθούσε ,αντί για τις -χάμαι θωρώ και λέω το- καινοτομίες, που μας σερβίρει κάθε τόσο , να προσαρμόσει τα συμπεράσματα της επιτροπής αυτής , στα δικά μας δεδομένα
Θα πείτε, για ποια συμπεράσματα επιθεωρητών  μιλάμε; Εδώ έχομε καταργήσει τους ίδιους τους επιθεωρητές...... 

Υ.Γ .Κλείνοντας το σημείωμα μας ,πληροφορήθηκαμε από τα ΜΜΕ  για το περιστατικό φοιτητή, που μαχαιρώθηκε και ληστεύτηκε στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου,όπως καταγγέλθηκε στον Πρύτανη από καθηγητή .Αναρωτιόμαστε. Το ...ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα για την επιβολή της τάξης στα Πανεπιστήμια, στο οποίο παραπέμπει ο κ. Γαβρόγλου, που  στο καλό βρίσκεται;

    

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ