ΑΠΟΨΕΙΣ
Η αναγκαιότητα του κλεισίματος των σχολείων
Η κυβέρνηση δρώντας υπό τις οδηγίες των ειδικών και βλέποντας την εξέλιξη σε άλλες χώρες που ο ιός χτύπησε την πόρτα τους νωρίτερα, αποφάσισε να κλείσει όλα το σχολεία-ιδρύματα της χώρας σε μια προσπάθεια να περιορίσει την εξάπλωση του ιού
Του Μανώλη Μετζάκη*
Οι περισσότεροι μαθητές μην μπορώντας και με το δίκιο τους άλλωστε, να εκτιμήσουν την σοβαρότητα της κατάστασης χάρηκαν για το κλείσιμο αυτό σε αντίθεση με τους περισσότερους μαθητές της Γ λυκείου οι οποίοι έχουν μπροστά τους τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Έτσι ήρθε η ανασφάλεια, η αγωνία, ο φόβος για το τι θα γίνει, πώς και πότε θα γίνουν οι εξετάσεις και πολλά άλλα ερωτήματα που αυτή την στιγμή δεν μπορεί κανείς να δώσει απαντήσεις!
Όλες οι απαντήσεις θα είναι ανάλογες με τις εξελίξεις που θα ακολουθήσουν στην χώρα μας τις επόμενες εβδομάδες.
Τα παραπάνω συναισθήματα δεν κυριάρχησαν μόνο στους μαθητές της Γ λυκείου αλλά και στους περισσότερους γονείς που έχουν και αυτοί με το δίκιο τους, θορυβηθεί.
Θα πρέπει όμως όλοι μας να δείξουμε την απαραίτητη ψυχραιμία και να κάνουμε τις κινήσεις που απαιτεί η κατάσταση που βιώνουμε αυτές τις ημέρες.
Το να χαθούν 2 ή 4 εβδομάδες μάθημα δεν σημαίνει κάτι.
Όπως ανακοίνωσε και η Υπουργός Παιδείας τα χαμένα μαθήματα θα αναπληρωθούν.
Το ίδιο θα γίνει στα σχολεία, στα φροντιστήρια, στα πανεπιστήμια και σε όλους τους χώρους της εκπαίδευσης.
Στον δικό μας χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης θα ξεκινήσουν κάποια μαθήματα μέσω διαδικτύου, όχι τόσο για την συνέχιση της ύλης, που στα περισσότερα μαθήματα έχει βγει ή κοντεύει να βγει, αλλά για να κρατήσουν οι μαθητές την επαφή με τα μαθήματα!
Ούτως ή άλλως οι χαμένες ώρες θα αναπληρωθούν.
Για σκεφτείτε και πείτε, Τα παιδιά της Γ λυκείου πάνε κάθε χρόνο την πενθήμερη εκδρομή.
Μία εβδομάδα πριν, με την προετοιμασία και τα μυαλά στην εκδρομή, την εβδομάδα της εκδρομής και την επόμενη της, που με μεγάλες προσπάθειες προσπαθούμε να προσγειώσουμε τους μαθητές και να τους ξαναβάλουμε σε σειρά πανελλαδικών εξετάσεων, χάνονται τρεις εβδομάδες, οι οποίες δεν αναπληρώνονται όπως θα γίνει τώρα!
Τρεις σχεδόν εβδομάδες χαμένων μαθημάτων! Αλλάζει τίποτα; Όχι.
Ούτε τώρα θα αλλάξει!
Για αυτό προτείνω σε μαθητές και γονείς ψυχραιμία!
Γονείς μην τρέχετε να ψάχνετε καθηγητές να έρχονται στα σπίτια σας και να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα στα παιδιά σας.
Ο σκοπός του να μην γίνονται μαθήματα δια ζώσης είναι ένας και μοναδικός.
Το σταμάτημα της εξάπλωσης του ιού!
Ένας καθηγητής που πάει από σπίτι σε σπίτι, έρχεται σε επαφή με δεκάδες ανθρώπους καθημερινά, ή μαθητές που πηγαίνουν στα σπίτια καθηγητών, σκεφτείτε τι μπορεί να μεταφέρουν!
Σκεφτείτε τα παιδιά σας, τους εαυτούς σας αλλά και τους μεγαλύτερους ανθρώπους που είναι κοντά σας. Τα παιδιά έχουν πολύ υψηλό ιϊκό φορτίο το οποίο το διατηρούν για μεγάλο χρονικό διάστημα ( περισσότερο από 14 μέρες) μεταφέροντας το εν αγνοία τους στους γύρω τους. Ένα παιδί , φορέας του ιού, μπορεί να τον μεταφέρει σε χιλιάδες κόσμο.
Κατανοώντας λοιπόν την αγωνία των μαθητών αλλά και των γονέων τους για το τι θα γίνει με τις πανελλαδικές εξετάσεις θέλω να τους καθησυχάσω λέγοντας τους ότι δεν θα συμβεί κάτι αν αυτές δεν γίνουν στην ώρα τους και μεταφερθούν λίγο προς τα τέλη Ιουνίου ή αρχές Ιουλίου. Το ίδιο έγινε άλλωστε, για άλλους λόγους τότε, το 1999 που οι εξετάσεις έγιναν τον Ιούλιο.
Ας κάνουμε όλοι λίγο υπομονή και με μεγάλη προσοχή και υπευθυνότητα αυτήν την περίοδο, να περιμένουμε να περάσει η κρίση αυτή και να ξαναμπούμε στην κανονικότητα που ήμασταν μέχρι τώρα!
* Ο Μανώλης Μετζάκης είναι καθηγητής μαθηματικών και φροντιστής