Εύκολο συμπέρασμα

Δημήτρης Καρατζάνης
Δημήτρης Καρατζάνης

Αν υποθέσομε ότι σε μια κυβέρνηση, το χαρτοφυλάκιο του υπουργού παιδείας, ανατίθεται κατά κανόνα στα πιο φωτισμένα ,προοδευτικά και ''κατασταλλαγμένα'' μυαλά ,είναι εύκολο να συμπεράνει κανείς, ποιο μπορεί να είναι το επίπεδο της παρούσας.

Του Δημήτρη Καρατζάνη

Tελικά, τόση συσσωρευμένη ανικανότητα και ιδεοληψία σε κυβερνητικό σχήμα δεν έχομε ξαναδεί , όσο πίσω κι αν πάμε, στη μεταπολεμική μας τουλάχιστον πολιτική ιστορία. Και δεν αναφερόμαστε μόνο σε θέματα που άπτονται της οικονομίας ,όπου οι συνθήκες είναι γνωστές ,αλλά σε άλλους μη οικονομικούς τομείς, που, όχι μόνο δεν  επιβαρύνουν τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας ,αλλά θα μπορούσαν να συμβάλουν σ αυτήν και θετικά.

Παρακολουθούσαμε λογου χάρη πρόσφατα ,μια τηλεοπτική συζήτηση με προσκεκλημένο τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΑ-ΜΑΚ) κ.Αχιλλέα Ζαρπάνη.

Αυτόν που ,αν θυμάστε,  είχε το θάρρος να αγνοήσει τους τραμπουκισμούς και να καλέσει την Αστυνομία ,προκειμένου να διώξει τους ''μπαχαλάκηδες'' απ το Πανεπιστήμιο ,προκαλώντας μεγάλη στεναχώρια και την έντονη διαμαρτυρία της νεολαίας του Σύριζα.

Αυτός λοιπόν ο εκπαιδευτικός, όπως αποκάλυψε στη  δημόσια συζήτηση ο ίδιος, επί της υπουργίας του κ. Μπαλτά,είχε απευθυνθεί στον υπουργό και είχε ζητήσει τη βοήθεια του ,προκειμένου να υλοποιήσει  μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία του πανεπιστημίου -πλήρως μελετημένη και τεκμηριωμένη- που απέβλεπε στη δημιουργία παραρτημάτων του ΠΑ-ΜΑΚ σε άλλες χώρες. Αρχικά στην Κύπρο ,και στη συνέχεια και σε Βαλκανικές χώρες.

Του επισήμανα - είπε ο πρύτανης-τα τεράστια οφέλη που θα μπορούσαν να προκύψουν σε ότι αφορά την προβολή της χώρας , αλλά και τις Ελληνικής παιδείας, από τη λειτουργία τέτοιων  παραρτημάτων του ΠΑ-ΜΑΚ πχ σε Τίρανα ,Βελιγράδι κ,α. 

Η απάντηση του υπουργού ήταν η -μετα πολλών ...επαίνων- απόρριψη της πρότασης ,γιατί ,όπως είπε ''θα μας κατηγορήσουν για... πολιτιστικό.ιμπεριαλισμό''

Καλά ,Μπαλτάς είναι αυτός θα πείτε και  οι εμμονές του γνωστές για κάθε λογής ...ιμπεριαλισμό .Έλα όμως που και ο σημερινός υπουργός, ο κ. Γαβρόγλου, φαίνεται να κινείται  στο ίδιο μήκος κύματος.
Γιατί ,πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς την άρνηση του, σε πρόταση της φιλοσοφικής σχολής του ΕΚΠΑ, να ξεκινήσει τη  λειτουργία-με δίδακτρα- ξενόγλωσσου προγράμματος Ελληνιστικών σπουδών, με εξασφαλισμένη εξ αρχής την παρακολούθηση του,από Κινέζους φοιτητές

''Δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο ''ήταν η ...ατράνταχτη αιτιολογία απόρριψης της πρότασης από τον κ. Γαβρόγλου. Λες και θα τον δυσκόλευε να προσκομίσει μια  τροπολογία στις δεκάδες άλλες- ''ξεκάρφωτες'συνήθως-',που, εθιμικά πλέον, ακολουθούν κάθε νομοσχέδιο.

Ο κ. υπουργός όμως, φαίνεται ,πως έχει άλλες προτεραιότητες.
Να ''κατακεραυνώνει'' λόγου χάρη την αντιπολίτευση που  μιλά για ''ράβε ξήλωνε'' του ''συστήματος'' παραμονές των εξετάσεων,ή να καταθέτει μηνύσεις κατά του προέδρου της Ομοσπονδίας  φροντιστών ,που...τολμά να  δηλώνει   ότι με τις ''επαναληπτικές'' του Σεπτεμβρίου'' απειλείται το αδιάβλητο των εξετάσεων, Θεση που, σημειώνουμε,  υιοθέτησε χθές και η ΟΛΜΕ.

Αν λοιπόν υποθέσομε ότι σε μια κυβέρνηση, το χαρτοφυλάκιο του υπουργού παιδείας, ανατίθεται κατά κανόνα στα πιο φωτισμένα ,προοδευτικά και ''κατασταλλαγμένα'' μυαλά  ,είναι εύκολο να συμπεράνει κανείς, ποιο  μπορεί να είναι  το επίπεδο  της παρούσας.

Και είπαμε, όχι βεβαίως μόνο στα οικονομικά...    

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ