Έμαθες τα νέα Αλέξη;

Κώστας Μπογδανίδης
Κώστας Μπογδανίδης

Είναι η πρώτη φορά που πρωθυπουργός της χώρας δεν λέει μόνο, αλλά και κάνει. Αλλά όλα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος!

Του Κώστα Μπογδανίδη


Πρώτα να δούμε τα καλά νέα. Είμαστε ευλογημένος τόπος, είμαστε χαρά Θεού, είμαστε η ατμομηχανή της χώρας. Τα είπε ο Αλέξης και πριν από αυτόν πολλοί άλλοι πρωθυπουργοί και υπουργοί. Αλλά ο Αλέξης έχει ένα χάρισμα. Και τον μεγαλύτερο βερμπαλισμό να εκστομίσει, το κάνει...χαριτωμένα!

Αλλά ας είμαστε δίκαιοι.

Είναι η πρώτη φορά που πρωθυπουργός της χώρας δεν λέει μόνο κάτι για συγκεκριμένα "γεφύρια της Άρτας", αλλά και κάνει. Τι; Καταρχήν δημοπράτησε το έργο του αεροδρομίου Καστελλίου - όποια αντίρρηση και να έχουμε για το έργο προσωπικά ( αν και ουδείς μας ρώτησε διά το γάμον της Χριστίνας Ωνάση, που θα έλεγε και ο αείμνηστος Μποστ!). Δεν έχουμε πια μόνο λόγια και εξαγγελίες, αλλά μια υπαρκτή διαγωνιστική διαδικασία και δημοπράτηση, με κατάθεση προσφοράς.

Για τον βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης η κυβέρνηση έχει ένα μπούσουλα. Προσυπέγραψε τη λογική του Αρναουτάκη ,για δάνειο από την ΕΤΕπ, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα για να...χρηματοδοτηθεί ένα έργο που θα κοστίσει πάνω από 1 δισ. Και φαίνεται πως είναι προχωρημένες οι συζητήσεις σύμφωνα με την Τράπεζα, όχι με τους πολιτικούς ,που λένε και μια ...κουβέντα παραπάνω.

Ας δούμε και τα κακά νέα, όμως.

Ο πρωθυπουργός εξαγγέλει το αεροδρόμιο και το παρουσιάζει...τελειωμένο, ενώ ξέρει (;) ότι δεν είναι έτσι. Μια προσφορά μπορεί να είναι...καμία προσφορά! Η ΕΤΕπ θα δεχθεί πιέσεις για τον ανταγωνισμό, υπάρχει θέμα με την συμμετοχή του Δημοσίου και άλλα τεχνικά ζητήματα. Αλλά το κυριότερο πρόβλημα είναι πολιτικό. Γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει ένα τέτοιο έργο που ούτε το ήθελε , ούτε σοβαρές μελέτες υπάρχουν ότι μπορεί να εξυπηρετήσει πραγματικά την Κρήτη και τον τουρισμό της. Δεν το εξηγεί, γιατί δεν το χει! Κι αυτό είναι ένα ρίσκο για το ίδιο το έργο.

Το χειρότερο; Οτι στο μεσοδιάστημα αφήνει...ξεκρέμαστο το αεροδρόμιο Καζαντζάκης στο οποίο τα τελευταία χρόνια δεν έχει πέσει...πενιά! Κι αυτή η "καταστροφή" τα επόμενα 7-8 χρόνια (αν γίνει το νέο αεροδρομιο) θα είναι μεγαλύτερη τους όποιου κέρδους προσδοκούμε.

Αντιστοίχως...κακά είναι τα νέα και για τον ΒΟΑΚ. Μια συζήτηση γινεται με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδυσεων, που μπορεί να καταλήξει, μπορει και όχι. Το καλό σενάριο είναι να προχωρήσει από τα Χανιά στο Ηράκλειο και για ορισμένα τμήματα, εκεί που υπάρχει ωριμότητα. Τα περί...Σητείας κλπ καλό είναι να τα ξεχάσουμε αφού μελέτες δεν υπάρχουν ,σχεδιασμός δεν έχει γίνει- και δεν ευθυνεται ο Τσίπρας για αυτό!

Όλα αυτά θα κριθούν εκ του αποτελέσματος. Το βέβαιο είναι ότι...δεν θα είναι έτοιμο στην...επόμενη τετραετία του Τσίπρα που έσπευσε να κάνει ένα ευφυολόγημα, φαντάζομαι. Γιατί μόνο...ως ανέκδοτο μπορείς να το εκλάβεις αυτό!

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ