Το ακούσατε κ. Γαβρόγλου;

Δημήτρης Καρατζάνης
Δημήτρης Καρατζάνης

Η Ευρώπη στην οποία, ευτυχώς, ανήκομε, δεν είναι μόνο η Ευρώπη των ανοιχτών συνόρων, αλλά και των ανοιχτών -πνευματικών- οριζόντων.

Του Δημήτρη Καρατζάνη


Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κύρος της χώρας υπό  τη διακυβέρνηση των Συριζανέλ  έχει αγγίξει τ ...άστρα και μόνο οι βαριά μύωπες και οι κακόβουλοι  δεν αντιλαμβάνονται πια το προφανές. Το ότι δηλαδή με αυτήν την κυβέρνηση  η χώρα ''κερδάει'' παντού .

Κι αν αυτή η... πορεία προς τα εμπρός δε γίνεται εύκολα αντιληπτή σε ορισμένους τομείς ,όπως πχ στην οικονομία ,όπου περισσεύει το ''πλεόνασμα'', αλλά αδειάζει συνεχώς η τσέπη του μέσου  πολίτη,  υπάρχουν άλλοι ,η παιδεία λόγου χάρη ,όπου η ''πρόοδος'', κυριολεκτικά...  καλπάζει.

Και δεν επιβεβαιώνεται αυτό από το... ανακαινισμένο  ''άσυλο'' στα Πανεπιστήμια -υπό την πλέον ''δυναμική'' μορφή του - ούτε από την  ''νεκρανάσταση'' των αιώνιων φοιτητών ,ούτε από τον κρίσιμο ρόλο που έχει ανατεθεί από τον υπουργό  στο ''ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα'', για την... εύρυθμη λειτουργία των πανεπιστημιακών campus.

Υπάρχουν κι άλλα, ''αδιάσειστα΄΄  στοιχεία που συνηγορούν σ αυτό.Είναι λόγου χάρη το ΤΕΙ της Δυτικής Αττικής που μεταλλάσσεται ακαριαία σε  πανεπιστήμιο , ή η μόλις  χθες ανακοινωθείσα  πρωτοβουλία του υπουργείου για τις μαθητικές εκδρομές, με την οποία  καταργούνται  οι εκδρομές των μαθητών στο εξωτερικό,

Όχι  βέβαια όλες .Μόνο εκείνες  που γίνονται με πρωτοβουλία των σχολείων για περιβαλλοντικούς, ή πολιτιστικούς λόγους θα καταργηθούν. Οι ''πενθήμερες'' της τελευταίας τάξης, όπως κι εκείνες που γίνονται στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ανταλλαγών -μέσω του υπουργείου δηλαδή -θα συνεχιστούν 
''Για να μην τραυματίζονται συναισθηματικά  τα παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να καταβάλουν τα έξοδα της εκδρομής'', είναι ο λόγος που επικαλέστηκαν ως δικαιολογία για την απόφαση, ''κύκλοι'' του υπουργείου .
Πως συμβαίνει όμως, να γίνεται επίκληση αυτού του λόγου, μόνο για τις προγραμματισμένες από το σχολείο εκδρομές και  για όλες τις τάξεις ,πλήν της τελευταίας ;

Να υποθέσουμε ότι σ αυτές   ελλείπουν παντελώς οι  οικονομικά αδύναμοι μαθητές ,ή μήπως-για την τελευταία τάξη- το δικαίωμα της   ψήφου, που οι μαθητές   έχουν αποκτήσει ,αποτελεί ικανό  αποτρεπτικό μέσον μιας τέτοια παρέμβασης ;

Σε ότι αφορά τους λόγους που  επικαλέστηκαν ως αιτιολογία   της απόφαση ,οι ''βοηθοί'' του κ.Γαβρόγλου , κκ. Ζουράρις και Μπαξεβανάκης ,δεν θα  ασχοληθούμε.Τους θεωρούμε πρόκληση στην κοινή λογική, αλλά  και την αισθητική μας...

Εν πάσει  περιπτώσει, τέτοιες απαγορεύσεις που στοχεύουν στην ισοπέδωση προς τα κάτω όλων ,για χάρη -υποτίθεται- της ισότητας, δεν έχουν θέση σε μια δυτική  Δημοκρατία και σε μια παιδεία με δημοκρατικό προσανατολισμό. Η  ιδεοληψία της ''κεντρικής κατεύθυνσης των πάντων'' από αλάνθαστους ''πατερούληδες'',  ανήκει σε άλλες  εποχές και σε άλλα -αποτυχημένα- καθεστώτα.

Η Ευρώπη στην οποία, ευτυχώς, ανήκομε, δεν είναι μόνο η  Ευρώπη των ανοιχτών συνόρων, αλλά και των ανοιχτών -πνευματικών- οριζόντων.
Η εγκύκλιος Γαβρόγλου πάντως, έγινε αφορμή να θυμηθούμε ένα γεγονός, που  είχαμε ''αλιεύσει'', χρόνια πριν, από το βρετανικό τύπο .Ενα γεγονός που αποδεικνύει  τη  χαώδη διαφορά ανάμεσα στη  σκέψη Γαβρόγλου -και των ομοϊδεατών του-και  σε κείνη της  Ευρώπης .

Ελεγε λοιπόν η είδηση Ενα λύκειο του Κεντ στη Βρετανία,  πήρε την πρωτοβουλία να αγοράσει με χρήματα του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων ,του σχολείου και  κρατική επιχορήγηση, ένα μεγάλο σπίτι στη Νορμανδική ακτή .Σκοπός της αγοράς ήταν, να πηγαίνουν τα παιδιά των τελευταίων τάξεων του σχολείου  εκεί, και να περνούν μια ή δυο βδομάδες, κάνοντας πρακτική εξάσκηση στη Γαλλική  γλώσσα και επισκεπτόμενα τα κυριότερα πολιτιστικά μνημεία της Γαλλίας.

Το σπίτι ,που διευθύνεται από μια καθηγήτρια  με τον άνδρα της , έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί 14 παιδιά κάθε φορά και δίδει στους μαθητές τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά την Ηπειρωτική Ευρώπη  και να εργαστούν στο περιβάλλον της, δήλωσε  ο διευθυντής του σχολείου.
 Το ακούσατε κ. Γαβρόγλου;

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ