Τα “Αστικά ζεύγη” του Γιάννη Οικονόμου

Ποια η εναρμόνιση και η αλληλεπίδραση των ανθρώπων και του αστικού τοπίου

“Αστικά Ζεύγη” ονομάζεται το project φωτογραφίας δρόμου που δημιούργησε ο Χανιώτης φωτογράφος Γιάννης Οικονόμου και εκθέτει στην πύλη Sabbionara στα Χανιά, από την Παρασκευή 8 έως και το Σάββατο 16 Νοεμβρίου.

Έναρξη: Παρασκευή 08 Νοεμβρίου 2019 στις 20:30

Ωράριο λειτουργίας: 11:00 – 14:00 & 18:00 – 22:00

Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Χανίων και πραγματοποιείται σε συνεργασία με την ΚΕΠΠΕΔΗΧ – ΚΑΜ (Κοινωνική Επιχείρηση Πολιτισμού και Περιβάλλοντος Δήμου Χανίων – Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου).

Η αστική περιπλάνηση και η σε πραγματικό χρόνο αποτύπωση αυθόρμητων καθημερινών – με την πρώτη ματιά ίσως ασήμαντων – δημόσιων στιγμών, αποτελούν την ουσία και φιλοσοφία της φωτογραφίας δρόμου (street photography).

Στην ενότητα “Αστικά Ζεύγη” οι εικόνες ομαδοποιούνται ανά δύο με σκοπό να συνομιλήσουν εννοιολογικά. Ταυτόχρονα, προχωρώντας από την συνομιλία στην αφήγηση, φιλοδοξούν να καταδείξουν το πως εναρμονίζονται και αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι και το αστικό τοπίο.

Ένα τοπίο που ο άνθρωπος έχει δημιουργήσει και που – άλλοτε συνειδητά και άλλοτε ασυνείδητα – συνεχίζει διαρκώς να διαμορφώνει. Θυμίζοντας αφίσες σε τοίχους κτιρίων, οι απλές κοινότυπες φωτοχημικές εκτυπώσεις (c-prints) επικολλώνται σε ευτελές βιομηχανικό υλικό (φελιζόλ) και με φόντο τα διάτρητα μεταλλικά πλαίσια στήριξης και την ακατέργαστη πέτρα των τοίχων του εκθεσιακού χώρου συνθέτουν ένα τελικό αισθητικό αποτέλεσμα, που αναδίδει την “οσμή” και εκπέμπει τη “βοή” των δρόμων της πόλης.

Έως τα μέσα της 10ετίας του 50, σε μια εποχή που η φωτογραφία στη συνείδηση του κοινού, σε αντίθεση με το τι επικρατεί σήμερα, ήταν κάτι δυσπρόσιτο και σπάνιο, θεωρείτο εντελώς ακαλαίσθητο και “δήθεν” το κορνιζάρισμα και φινίρισμα μιας φωτογραφίας. Η προσέγγιση ήταν εντελώς λιτή και μινιμαλιστική.

Οι φωτογραφίες, για να παρουσιαστούν στο κοινό, εκτυπώνονταν αποκλειστικά με φωτοχημικό τρόπο στο σκοτεινό θάλαμο και απλά στερεώνονταν (συνήθως με καρφίτσες) σε κάποια κατάλληλη επιφάνεια. Επίσης, οι μεγάλου μεγέθους εκτυπώσεις ήταν κάτι εξαιρετικά δύσκολο τεχνικά, σπάνιο και πολύ ακριβό.

Από αυτή την εποχή και από τη αυτή τη φιλοσοφία είναι εμπνευσμένος και ο τρόπος παρουσίασης της συγκεκριμένης έκθεσης. Μια προσπάθεια να επιστρέψουμε στα βασικά, ο θεατής να αναγκαστεί να πλησιάσει κοντά στην εικόνα, να την παρατηρήσει ενδελεχώς και να εστιαστεί αποκλειστικά στο περιεχόμενο. Στο πνεύμα της γενικότερης απογυμνωμένης, λιτής και μινιμαλιστικής προσέγγισης, η χρήση της αγγλικής γλώσσας για τους υπότιτλους των ζευγών εικόνων υπηρετεί αποτελεσματικότερα τη μονολεκτική προσέγγιση των εννοιών.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ