ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υποχώρησαν οι διεθνείς πωλήσεις smartphones για τέταρτο τρίμηνο
Επτά στα δέκα κορυφαία brands, παγκοσμίως, είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται το 3ο τρίμηνο του 2018
SHARE:
Άλλο ένα αρνητικό τρίμηνο, το τέταρτο κατά σειρά, ολοκλήρωσε στα τέλη Σεπτεμβρίου η παγκόσμια αγορά smartphones, με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 7% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτή ήταν και η χειρότερη επίδοση - σε επίπεδο τριμήνου - από το 2015. Δεν είναι τυχαίο ότι επτά στις δέκα κορυφαίες μάρκες smartphones στον κόσμο είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται το εξεταζόμενο διάστημα. Η πτώση αυτή συνδέεται με τη συνεχιζόμενη επιμήκυνση των κύκλων αντικατάστασης των smartphones, την επιδείνωση των όρων των διεθνών συναλλαγών και τον ανταγωνισμό από μεγάλους Κινέζους κατασκευαστές.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο της αγοράς “έξυπνων” κινητών, το 3ο τρίμηνο του 2018, είναι ότι ένα στα δύο smartphones, που διατέθηκε διεθνώς, είχε προέλευση την Κίνα. Συγκεκριμένα, οι Κινέζοι κατασκευαστές συγκέντρωσαν – αθροιστικά - μερίδιο 52% της παγκόσμιας αγοράς smartphones, το μεγαλύτερο μερίδιο ιστορικά.
Η πτωτική πορεία των πωλήσεων, σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Canalys, συνδέεται - σε μεγάλο βαθμό - με την επίδοση της κινεζικής αγοράς smartphones. Οι πωλήσεις “έξυπνων” κινητών στην πολυπληθέστερη παγκόσμια αγορά, αυτή της Κίνας, υποχώρησαν το 3ο τρίμηνο του 2018 κατά 15,2% ετησίως, ενώ η πτώση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο ήταν 2,9%, καθώς στην αγορά διατέθηκαν μόλις 100,6 εκατ. συσκευές. Στο μεταξύ, στη διάρκεια του 3ου τριμήνου, η αγορά smartphones της Ινδίας κατάφερε να ξεπεράσει σε πωλήσεις αυτήν των ΗΠΑ και να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη παγκόσμια δύναμη για τα “έξυπνα” κινητά.
Οι απογοητευτικές επιδόσεις της κινεζικής αγοράς, όπως παρατηρούν οι αναλυτές της Canalys, καθιστούν την εκτός συνόρων επέκταση μονόδρομο για τα κινέζικα brands. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι Κινέζοι κατασκευαστές είναι περισσότερο από ποτέ επικεντρωμένοι στην επέκταση στο εξωτερικό και ειδικότερα στη Νότια Ασία, την Αφρική και την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ώστε να αντισταθμίσουν τις απώλειες που υφίστανται …εντός έδρας. Ωστόσο, όπως προσθέτουν, το σημερινό διεθνές εμπορικό περιβάλλον και τα γεωπολιτικά ζητήματα καθιστούν αβέβαια αυτά τα εγχειρήματα: “Μόνο λίγοι είναι πιθανό να επιβιώσουν το φετινό σκληρό χειμώνα”, σημειώνει χαρακτηριστικά η εταιρεία ερευνών.
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Samsung κατέκτησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με το μερίδιο της να διαμορφώνεται σε 20,4% από 22,0% το 3ο τρίμηνο του 2017. Η Huawei κατέλαβε τη δεύτερη θέση μπροστά από την Apple, η οποία πέτυχε αύξηση πωλήσεων μόλις κατά 0,4%. Οι Xiaomi και Oppo συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα με τους πιο δυνατούς κατασκευαστές παγκοσμίως, κατά το 3ο τρίμηνο. “Η παγκόσμια αγορά smartphoneαντιμετωπίζει μια πρωτοφανή πρόκληση, ενώ η δυναμική της αλλάζει ταχύτατα τόσο σε επίπεδο κατασκευαστών, όσο και σε επίπεδο χωρών. Αυτό παρέχει ευκαιρίες ανάπτυξης για επιθετικούς προμηθευτές, που έχουν την ικανότητα να ανταποκρίνονται γρήγορα στις αλλαγές της αγοράς”, τονίζει η Canalys. H εταιρεία, πάντως, εξακολουθεί να αναμένει την ανάκαμψη της αγοράς το 2019, με τους κατασκευαστές να έχουν ήδη στραμμένη την προσοχή τους σε τάσεις, όπως το 5G και η τεχνητή νοημοσύνη.