Τα Κρητικά καλλυντικά από...αβοκάντο ταξιδεύουν παντού!

Βιολογικά προϊόντα παρασκευάζει από τη φυτεία της η οικογένεια Μανούσακα

Μια φυτεία αβοκάντο έχει δημιουργήσει η κρητική οικογένεια Μανούσακα στο Ρέθυμνο, η οποία στη συνέχεια επεκτάθηκε και στη δημιουργία βιολογικών προϊόντων από αυτό το φρούτο, με εξαγωγές σε όλον τον κόσμο. Η εταιρεία, η οποία φέρει το όνομα Lappa Avocado, δραστηριοποιείται στον πρωτογενή τομέα, δηλαδή στην καλλιέργεια αβοκάντο, στην Αργυρούπολη Ρεθύμνου, αγορά που παρουσιάζει ρυθμό ανάπτυξης άνω του 100% τα τελευταία πέντε έτη, αλλά και στην εκμετάλλευση λαδιού από αβοκάντο και στη δημιουργία βιολογικών καλλυντικών, τα οποία έχουν ζήτηση από την Αμερική ως τη Ρωσία.

«Πολλοί με ρωτάνε: "Υπάρχουν αβοκάντο στην Κρήτη;". Η απάντηση είναι: "Βεβαίως". Είμαστε οι πρώτοι και οι μεγαλύτεροι παραγωγοί στην Κρήτη. Η βιολογική μας καλλιέργεια από αβοκάντο ξεκίνησε το 1984 με 500 δέντρα, που σήμερα φτάνουν τα 2.500, ενώ κάθε χρόνο ο αριθμός τους αυξάνεται.  Στις αρχές του '90, λόγω της έλλειψης ζήτησης των φρούτων αβοκάντο στην ελληνική αγορά, ο πατέρας μου Στέλιος αποφάσισε να εκμεταλλευθεί τον καρπό με άλλους διάφορους τρόπους» λέει η κυρία Μαρία Μανούσακα, η οποία βρίσκεται πλέον στο τιμόνι της κρητικής επιχείρησης.

Στη συνέχεια, προσθέτει η ίδια, «η ιδέα των φυτικών καλλυντικών προέκυψε από τη μητέρα μου (Τζόαν), η οποία για πολλά χρόνια υπέφερε από ψωρίαση. Η ανάγκη για θεραπεία και ανακούφιση από το πρόβλημά της μας ώθησε στο να μελετήσουμε ακόμη πιο επισταμένα τις ευεργετικές ιδιότητες που έχει το αβοκάντο και για την επιδερμίδα. Ετσι δημιουργήθηκε η Lappa Avocado το καλοκαίρι του 1996, με μόλις τρία προϊόντα: το έλαιο αβοκάντο, το φυσικό σαπούνι και το γαλάκτωμα σώματος. Καταπράυναν προβλήματα του δέρματος, χωρίς τη χρήση συντηρητικών, αλλά από 100% φυσικά προϊόντα».

Η επιχείρηση ξεκίνησε σε μια άκρως τουριστική περιοχή (Κρήτη), σύμφωνα με την ίδια, οπότε η εξέλιξη και η αναγνωρισιμότητά της αρχικώς ήταν κυρίως από άτομα του εξωτερικού, που ήταν και ο βασικός λόγος για να πραγματοποιεί εξαγωγές πάνω από μία δεκαετία. Μετά την οικονομική κρίση που ήλθε στη χώρα μας, το ελληνικό αγοραστικό κοινό στρέφεται όλο και περισσότερο στα ελληνικά προϊόντα, οπότε η Lappa Avocado κερδίζει όλο και περισσότερο την εκτίμηση  του ελληνικού κοινού.

Στην εγχώρια αγορά τα τελευταία χρόνια η κρητική επιχείρηση έχει με μικρά αλλά σταθερά βήματα διάφορα σημεία πώλησης και διαδικτυακή παρουσία. Πάντως ο στόχος της εταιρείας είναι να επεκταθεί σε περισσότερες πόλεις στην Ελλάδα. Στο εξωτερικό τα δεδομένα είναι διαφορετικά, καθώς υπάρχει ένα δίκτυο πωλήσεων μέσω Internet το οποίο καλύπτει το μεγαλύτερο ποσοστό της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της Ρωσίας και της Αμερικής. Εκτός αυτού, τα τελευταία δέκα χρόνια έχει κεντρικά σημεία πώλησης στην Κεντρική Ευρώπη, σε Γερμανία και Αυστρία, ακολούθως ενεργά στη Ρωσία, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια επεκτάθηκε και στις σκανδιναβικές χώρες.

Σχετικά με την αναπτυξιακή πολιτική της Lappa Avocado, όπως επεσήμανε η κυρία Μαρία Μανούσακα, «προσπαθεί να είναι σταθερή στις αξίες της, να είναι ευέλικτη και να προσαρμόζεται στις αλλαγές. Δεν υπάρχει μαγική συνταγή». Παράλληλα, «η επεκτατική πολιτική μας είναι πολύ συγκεκριμένη. Μικρές σταθερές κινήσεις πολύ μελετημένες στους χώρους και στις χώρες που επεκτεινόμαστε, ενώ η επιλογή των συνεργατών μας είναι απαιτητική, ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν επάξια στις απαιτήσεις των πελατών μας. Οι καινούργιοι μας στόχοι είναι να διατηρήσουμε και να επεκταθούμε στις χώρες όπου έχουμε ήδη παρουσία».

Οσον αφορά την οικονομική κρίση, καταλήγει η ίδια επιχειρηματίας, «είναι ένα φαινόμενο ντόμινο, η οποία επηρεάζει τα πάντα και κυρίως την αγοραστική δύναμη, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να είναι πιο προσεκτικός και απαιτητικός στις αγορές του. Ωστόσο εγώ προσωπικά δεν θεώρησα ποτέ πλήγμα την οικονομική κρίση, αλλά την αντιμετώπισα ως πρόκληση για να γινόμαστε όλο και καλύτεροι».

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ