Συμβουλές για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης

Από την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:

"Παρά τις ευνοικές καιρικές συνθήκες ,στις 15 Οκτωβρίου  συνηθίζεται κάθε χρόνο, ο εφοδιασμός των δεξαμενών  με πετρέλαιο θέρμανσης , των νοικοκυριών!

Εμείς όμως , ως καταναλωτές, παρά τα οικονομικά προβλήματα που βιώνουμε... από την οικονομική  κρίση και ύφεση και αύξηση της τιμής του καυσίμου, θα πρέπει να εφοδιαστούμε με πετρέλαιο θέρμανσης, έστω και λιγοστά λίτρα.Ένεκα τούτου η ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, για την προστασία μας από τυχόν καταδολιεύσεις και ελλιπείς παραδόσεις, παραθέτει τις συμβουλές της

1)Έρευνα αγοράς: 
 Απαραιτήτως ,κάνουμε έρευνα αγοράς για την εξασφάλιση καλής τιμής. Η τιμή του πετρελαίου μπορεί να διαμορφώνεται ελεύθερα στην αγορά, αλλά υπάρχει διαφορά από πρατήριο σε πρατήριο και από εταιρεία σε εταιρεία..Απαραίτητο επίσης είναι να ελέγχουμε την τιμή της πινακίδας, πριν παραγγείλουμε. (τα πρατήρια καυσίμων υποχρεούνται να αναγράφουν τις τιμές των καυσίμων, σε φωτεινές πινακίδες, εμφανείς, στους καταναλωτές) Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τις τιμές των καυσίμων από το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή www.fuelprices.gr .

2)Μέτρα ασφαλείας

Κατά την παραλαβή του πετρελαίου πρέπει να τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας προς αποφυγή ατυχημάτων.

3)Απαραίτητη η Ογκομετριση της δεξαμενής, 
  Πρέπει να υπολογίσουμε την χωρητικότητα της . Ο υπολογισμός της χωρητικότητας είναι εύκολος εφόσον η δεξαμενή έχει σχήμα ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου ,γίνεται πολλαπλασιασμός των διαστάσεων της (μήκος, πλάτος, ύψος) σε μέτρα. Το αποτέλεσμα είναι ο όγκος της δεξαμενής σε κυβικά μέτρα που όταν πολλαπλασιαστεί επί (Χ) 1.000 μας δίνει την χωρητικότητα της δεξαμενής σε λίτρα
4)Καθαρισμός καυστήρα:
 Πριν ανάψουμε τον καυστήρα μας, θα πρέπει να τον καθαρίσουμε και  είναι αναγκαίο να πραγματοποιείται, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, συντήρηση – ρύθμιση του συστήματος της κεντρικής θέρμανσης. Η συντήρηση αποτελεί προϋπόθεση, για λιγότερη κατανάλωση πετρελαίου και, επομένως, εξοικονόμηση χρημάτων. 

5)Σωστή διαχείριση σε πολυκατοικία: 

ΤΙ ΠΡΟΣΈΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΕΞΑΠΑΤΗΘΟΎΜΕ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΉ ΜΑΣ

 ζ)Ο καταναλωτής πρέπει να δίνει τα ίδια στοιχεία να αναγράφονται για το τιμολόγιο, με αυτά που έχει κάνει αίτηση για την επιδότησή του πετρελαίου θέρμανσης, ώστε να μην χάσει την επιδότηση.

η)  Έχουμε δικαίωμα αμφισβήτησης, Εφόσον υπάρχει αμφισβήτηση έχουμε δικαίωμα να γράψουμε πάνω στην απόδειξη παραλαβής τις λέξεις «ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ» και να ζητήσουμε την παρέμβαση της Ε.Π.Κ.Κρήτης, ή της αρμόδιας Αρχής.. Εάν παρά τα παραπάνω ,νιώσετε εμπορική πρακτική που θίγονται καταναλωτικά σας δικαιώματα , μπορείτε να το καταγγείλετε αφού επικοινωνήσετε με το γραφείο Προστασίας Καταναλωτή, της Ε.Π.Κ.Κ και στα τηλέφωνα 2821092666 και 2821092306 αλλά και ακόμα στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο 1520

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ