ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

POS: Πάνω από ένα εκατ. δηλώθηκαν από τους παρόχους

Επικαιροποίηση του μητρώου ανά δεκαήμερο

POS: Πάνω από ένα εκατ. δηλώθηκαν από τους παρόχους

Το ένα εκατομμύριο έφθασε ο αριθμός των εν ενεργεία POS που έχουν δηλωθεί μέχρι τώρα από τους παρόχους, στο πλαίσιο της δημιουργίας Μητρώου, προκειμένου η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) να έχει σαφή εικόνα για τα «μηχανάκια» που χρησιμοποιούνται στις συναλλαγές με κάρτα.

Με την καταγραφή όλων των POS που λειτουργούν στην αγορά οι ελεγκτές θα γνωρίζουν πριν επισκεφθούν για έλεγχο τις επιχειρήσεις τον αριθμό των «τερματικών» που αυτές διαθέτουν, ποια είναι δηλωμένα και ποια χρησιμοποιούνται νόμιμα ή παράνομα. 

Το ηλεκτρονικό Μητρώο POS θα συσταθεί αυτόματα με βάση τις πληροφορίες που θα στείλουν οι πάροχοι τις οποίες στη συνέχεια θα μπορούν να διορθώσουν και να συμπληρώσουν οι επιχειρήσεις δηλώνοντας τα «τερματικά» πληρωμών που τυχόν δεν περιλαμβάνονται.

  • Μέχρι τώρα, κανένας δεν γνωρίζει πόσα POS δέχονται πληρωμές στην Ελλάδα, ούτε υπάρχει η ταύτισή τους με τραπεζικούς λογαριασμούς εντός κι εκτός Ελλάδας. 

Η επικαιροποίηση του Μητρώου ανά δεκαήμερο, θα αποτελεί μια συνεχή διαδικασία, έτσι ώστε να μην μείνει «κρυφό» κανένα POS. Θα βρίσκονται στο σύνολό τους στις οθόνες των ελεγκτών της ΑΑΔΕ διευκολύνοντας τις διασταυρώσεις μεταξύ δηλωθέντων εσόδων και πραγματικών εισπράξεων με πλαστικό χρήμα.

Ερωτήσεις – απαντήσεις

Η ΑΑΔΕ μέσα από εννέα ερωτήσεις – απαντήσεις, δίνει διευκρινίσεις για τη διαδικασία. Οι σημαντικότερες από αυτές είναι οι εξής:

Ποιοι είναι υπόχρεοι υποβολής στοιχείων των ενεργών POS ανά δεκαήμερο;

Τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα πρέπει να δηλώνονται, μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο:

  • από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) που εκκαθαρίζουν συναλλαγές που εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής και
  • από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) που παρέχουν, εγκαθιστούν και διαχειρίζονται τερματικά μηχανήματα POS.

Είναι υποχρεωμένες οι επιχειρήσεις να δηλώνουν τα ενεργά POS που έχουν στη κατοχή τους;

Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS (Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών), υποχρεούνται να υποβάλλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών για το σύνολο των μέσων που διαθέτουν, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που:

  • είτε οι Πάροχοι δεν δήλωσαν κάποιο εκ των Μέσων Πληρωμών ή δεν επικαιροποίησαν τα στοιχεία κάποιου εκ των Μέσων Πληρωμών.
  • είτε οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών κρίνουν ως ανακριβή τα στοιχεία που δηλώθηκαν από τους Παρόχους.

Χρόνος δήλωσης από πλευράς Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών, εφόσον υποχρεούνται σύμφωνα με τα προηγούμενα:

  • από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα.

Κάθε πότε λαμβάνει χώρα η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers), Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) και Επιχειρήσεις (Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών);

Η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), λαμβάνει χώρα:

  • Έως και την 15η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 1η έως και την 10η ημέρα του ιδίου μήνα.
  • Έως και την 25η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 11η έως και την 20ή ημέρα του ιδίου μήνα.
  • Έως και την 5η ημέρα του επόμενου μήνα, με χρονικό διάστημα αναφοράς την 21η έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.

Πως αποκτούν πρόσβαση οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής στο παραγωγικό περιβάλλον αποστολής δεδομένων (API);

Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής θα πρέπει αρχικά να αποκτήσουν Ειδικούς Κωδικούς πρόσβασης. Κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISnet που κάποιος διαθέτει μπορεί να συνδεθεί στην εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών. Εν συνεχεία στην ενότητα «Διαθέσιμες Υπηρεσίες» επιλέγει την εφαρμογή με όνομα «Δηλώσεις Μέσων Πληρωμών».

Σε περίπτωση υποβολής αρχείου που περιέχει και λανθασμένα στοιχεία, η ΑΑΔΕ λαμβάνει μέρος του αρχείου ή γίνεται συνολική απόρριψη του;

Κατά την πρώτη φάση (validation αρχείου υποβολής), θα απορρίπτεται ολόκληρο το αρχείο, και θα εμφανίζονται άμεσα (σύγχρονα) τα σχετικά μηνύματα λάθους. Σε επιτυχή ολοκλήρωση της αποστολής αρχείου, ο χρήστης λαμβάνει απάντηση στην οποία αναγράφεται το μέγεθος του αρχείου και ο αριθμός των εγγραφών.
Σε δεύτερη φάση, κατά την ενημέρωση της ΒΔ του Μητρώου Μέσων Πληρωμών, και εφόσον δεν «ανέβει» σωστά ολόκληρο το αρχείο, η λειτουργία προβλέπει να ενημερώνεται σχετικά ο χρήστης για το πόσες εγγραφές έγιναν αποδεκτές και πόσες (και ποιες) απορρίφθηκαν.

 

Πηγή:ertnews.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση