ΚΡΗΤΗ
Τα αναπτυξιακά ζητήματα στο "μικροσκόπιο" των μηχανικών του ΣΥΡΙΖΑ
Επί τάπητος τα βασικά ζητήματα που αφορούν στην ανάπτυξη της Κρήτης
Σύσκεψη των μηχανικών του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ πραγματοποιήθηκε για τα μεγάλα αναπτυξιακά θέματα της Κρήτη.
Εκεί επισημάνθηκαν βασικά ζητήματα που αφορούν στην ανάπτυξη της Κρήτης και τίθενται υπόψιν των πολιτών ενόψει των εκλογών της 25ης Ιουνίου.
Όπως τονίζεται "θα αφορούν σε:
1.ΒΟΑΚ
Ο συνολικός στρατηγικός σχεδιασμός για την κατασκευή του ΒΟΑΚ ξεκίνησε επί κυβέρνησης Σύριζα και ολοκληρώθηκε με την έγκριση της μελέτης που έγινε στις 22/3/2019 με Απόφαση Υπουργού και έτσι μπήκε το έργο στη σωστή του βάση.
Η ΝΔ επί τέσσερα χρόνια καθυστερούσε τις διαδικασίες για να φτάσει παραμονές των εκλογών να εγκαινιάσει ένα εργοτάξιο για το τμήμα Νεάπολη –Άγιος Νικόλαος ανενεργό και αυτό.
Επισημαίνουμε ότι ο Σύριζα –ΠΣ δεσμεύεται να εξαιρέσει από τα διόδια τους κατοίκους της Κρήτης, για τα ελαφρά οχήματα.
2. ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΕΔΝΔΥΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε σε μια νύχτα (σε άσχετο νομοσχέδιο για το κτηματολόγιο) τροπολογία που ενσωματώθηκε σαν άρθρο 100 του Ν.4821/2021, δίνοντας το δικαίωμα στους μεγάλο-επενδυτές των έργων ΑΠΕ που έχουν πάρει άδειες παραγωγής πριν από το 2016, με την υποχρέωση να κατασκευάσουν ιδιόκτητη υποθαλάσσια γραμμή διασύνδεσης ,ως αναπόσπαστο τμήμα της συνολικής τους επένδυσης, να κάνουν χρήση των νέων υποθαλάσσιων διασυνδέσεων του ΑΔΜΗΕ. Οι μεγάλο-επενδυτές έχουν δεσμεύσει από το 2015 όλο τον ηλεκτρικό χώρο που υπήρχε στο νησί, με τις άδειες παραγωγής για τα τεράστια έργα των 2000 MW, τα οποία έχουν βαλτώσει από τότε λόγω του τεράστιου κόστους της υποθαλάσσιας γραμμής διασύνδεσης. Τελικά με αυτή τη μεθόδευση έγινε δώρο η διασύνδεση στους μεγάλο-επενδυτές, αποκλείοντας τους μικρούς και τις ενεργειακές κοινότητες από μια ορθολογική και με μέγιστο κοινωνικό αποτύπωμα αξιοποίηση του αιολικού δυναμικού της Κρήτης.
3. ΛΙΜΑΝΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Για την αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου (ΟΛΗ),ο Όμιλος Grimaldi κατέθεσε προσφορά 80 εκ. ευρώ. Αν προχωρήσει και υλοποιηθεί η παραχώρηση αυτή μπορούμε να μιλάμε για την εγκατάσταση ενός ιδιωτικού μονοπωλίου σε υψηλής στρατηγικής σημασίας λιμάνια της χώρας, Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα που προηγήθηκε.
Η παραχώρηση του σε ιδιώτη θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους συνολικά όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών του, στην αποκοπή της πόλης από το λιμάνι και υπάρχουν κίνδυνοι για τα εργασιακά δικαιώματα, το περιβάλλον και την πολιτιστική μας κληρονομιά. Η Νέα Δημοκρατία επιμένει στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, η οποία έχει κριθεί αποτυχημένη διεθνώς. Όλα σχεδόν τα λιμάνια στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και αλλού παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο.
Η θεσμοθέτηση το 2019 από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ της διεθνούς πρακτικής των Υποπαραχωρήσεων, στη βάση των διεθνών προτύπων αξιοποίησης των λιμανιών με τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα τους, αποτελεί το πλαίσιο που εξασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον. να τους σταματήσουμε – τώρα".