Το σχέδιο της περιφέρειας για την...εμπόλεμη ζώνη της Κρήτης!

Στόχος της μελέτης είναι η ανάπτυξη του Στρατηγικού Σχεδίου για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη για την περίοδο 2016 - 2020 και για τη δραστική μείωση του αριθμού των οδικών ατυχημάτων, των νεκρών και των τραυματιών ώστε να είναι μειωμένος κατά 50% σε σχέση με το 2010



Η Κρήτη παραμένει…εμπόλεμη ζώνη και μετρά κάθε χρόνο πολλούς νεκρούς στην άσφαλτο! Αυτό δυστυχώς είναι το συμπέρασμα παρά τις βελτιώσεις και τις προσπάθειες που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα στον τομέα της οδικής ασφάλειας.

Η στρατηγική μελέτη για την περίοδο 2016 – 2020 που εκπόνησε η περιφέρεια έχει πλέον στόχο να μειωθεί πλέον στο μισό ο αριθμός των νεκρών που έχουμε στους δρόμους της Κρήτης! Ο σχεδιασμός αυτός θα συζητηθεί σήμερα στο περιφερειακό συμβούλιο Κρήτης το οποίο και θα πάρει την τελική απόφαση για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν.

“Στόχος της μελέτης είναι η ανάπτυξη του Στρατηγικού Σχεδίου για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη για την περίοδο 2016 - 2020, με συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους και κατάλληλη δομή, που θα οδηγήσει στον καθορισμό, στην εφαρμογή, στην παρακολούθηση και στην αξιολόγηση των απαραίτητων δράσεων για τη δραστική μείωση του αριθμού των οδικών ατυχημάτων, των νεκρών και των τραυματιών σε αυτά και την επίτευξη του Ευρωπαϊκού στόχου και στην Κρήτη, σύμφωνα με τον οποίο, ο αριθμός των νεκρών στα οδικά ατυχήματα το έτος 2020 πρέπει να είναι μειωμένος κατά 50% σε σχέση με το έτος 2010” αναφέρει ο γενικός διευθυντής κ.Γιώργος Παπαδάκης υπό την επίβλεψη του οποίου συντάχθηκε η μελέτη αυτή.

Η Περιφέρεια Κρήτης ετοιμάζει παρεμβάσεις σε όλο το δίκτυο: τον ΒΟΑΚ, το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο- το οποίο παρά τα όσα νομίζουμε είναι εκεί στο επαρχιακό δίκτυο το 50% των ατυχημάτων!
Σε συνεργασία με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ συντάχθηκαν πλήρεις μελέτες και σύντομα θα προξηρυχθούν πάνω από 1000 σημεία όπου θα γίνουν παρεμβάσεις. Ταυτόχρονα θα γίνουν ενημερωτικές εκδηλώσεις, προσπάθεια να μάθουν οι νέες γενιές νοοτροπία και οδηγική συμπεριφορά που δεν είχαν οι προηγούμενες.

Συνολικά 500 εκατομμύρια τα επόμενα χρόνια θα διατεθούν σε μεγάλες και μικρές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της Κρήτης.

Οι νέες γενιές

Το βάρος θα πέσει στις νέες γενιές όπου έχουμε και τα ατυχήματα. 


.    ► Σύμφωνα με στατιστικά στοιχειά πάνω από 1200 άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους την τελευταία δεκαετία στους δρόμους της Κρήτης, και 8 μέχρι σήμερα από την αρχή του χρόνου στο νησί μας.
.    ► Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των θυμάτων έχει μειωθεί, δείγμα ότι υπάρχουν προσπάθειες βελτίωσης σε παράγοντες που αποτρέπουν τα θανατηφόρα τροχαία συμβάντα, εντούτοις η γλώσσα των αριθμών καταδεικνύει ότι οι δρόμοι της Κρήτης παραπέμπουν σε «εμπόλεμη Ζώνη». 


.    Τα καταγεγραμμένα κυριότερα αίτια τροχαίων ατυχημάτων είναι: 


.    → Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
.    → Παραβίαση των ορίων ταχύτητας
.    → Απόσπαση προσοχής οδηγού
.    → Χρήση κινητού κατά την οδήγηση
.    → Παραβίαση προτεραιότητας
.    → Μη χρήση ζώνης και κράνους 


Και φυσικά:
.    → Κακή κατάσταση από άποψη συντήρησης στην οποία βρίσκεται το οδικό δίκτυο του
→ Έλλειψη αξιόπιστων δρόμων, οι οποίοι να διαθέτουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά, που θα τους επιτρέψουν να ανταποκριθούν στον αυξημένο σήμερα κυκλοφοριακό φόρτο αφού οι περισσότεροι από τους δρόμους, που υπάρχουν, σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν πριν από 4 ή και περισσότερες δεκαετίες.
 
Στην εκπόνηση της παρούσας μελέτης και τη σύνταξη της παρούσας Έκθεσης έχει αναλάβει ομάδα της Γενικής ∆ιεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών της Περιφέρειας Κρήτης, η οποία αποτελείται από τους : Παπαδάκη Γεώργιο, Τοπογράφος Μηχανικός, Αναπληρωτής Γεν. ∆/ντής στη Γενική ∆ιεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών. Καγιαμπάκη Άννα, Π.Ε. Επιστήμης Περιβάλλοντος, Dr, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Τμήματος Περιβάλλοντος – ∆ιεύθυνσης Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού Περιφέρειας Κρήτης. Μαραγκάκη Γιάννα, Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, Msc, υπάλληλος στη ∆ιεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Κρήτης.
 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ