Σε προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το Πειραματικό Λύκειο Ρεθύμνου

Newsroom
Newsroom

Διοργανώθηκε από το Europe Direct της Περιφέρειας Κρήτης

"Ο πολίτης ουδενί των άλλων ορίζεται μάλλον ή τω μετέχειν κρίσεων και αρχής (Η έννοια του πολίτη ορίζεται με βάση τη συμμετοχή του στην εξουσία και τις αποφάσεις) Αριστοτέλης". Με βάση τη συγκεκριμένη αρχή, το Πειραματικό Λύκειο Ρεθύμνου συμμετείχε στην προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που διοργανώθηκε από το Europe Direct της περιφέρειας Κρήτης σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων (I.R.T.E.A).

Θέμα της προσομοίωσης ήταν: Συμμετοχική Δημοκρατία και Ευρωεκλογές 2024: «Ο ρόλος των νέων στη διαμόρφωση της Ευρώπης του μέλλοντος». Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να υποδυθούν το ρόλο των Ευρωβουλευτών των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υιοθετώντας τις πολιτικές θέσεις διαφορετικών ευρωπαϊκών κομμάτων. Η προσομοίωση περιελάμβανε αρχικά πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τους τρόπους λειτουργίας των θεσμών, τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, τις θέσεις των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων πάνω σε ζητήματα επικαιρότητας και τα προβλήματα που απασχολούν όλα τα κράτη μέλη.

Το βασικό θέμα που κυριάρχησε και πάνω στο οποίο αντάλλαξαν απόψεις ήταν οι λόγοι για τους οποίους οι νέοι απαξιώνουν την Ευρωπαϊκή Ένωση και απέχουν από τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, όπως είναι οι Ευρωεκλογές. Οι μαθητές έκαναν τοποθετήσεις σχετικά με τις αιτίες του προβλήματος και αναζήτησαν λύσεις και προτάθηκαν λύσεις, οι οποίες συζητήθηκαν και από αυτές προέκυψε ένα κοινό νομικό κείμενο κάθε άρθρο του οποίου ψηφίστηκε από την ολομέλεια. Αποτέλεσμα της διαδικασίας της προσομοίωσης της Ευρωβουλής, όπως τονίστηκε από τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν ως υπεύθυνοι, ήταν οι μαθητές να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη και τις διαπραγματευτικές τους ικανότητες μέσα από την πρακτική εξάσκηση και να δομήσουν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα μέσα από εποικοδομητικούς διαλόγους και συζητήσεις.

Σε ευρύτερο πλαίσιο, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν βιωματικά τις διαδικασίες που αποτελούν δομικά στοιχεία μιας δημοκρατικής κοινωνίας και να κατανοήσουν ότι μπορούν να αποτελέσουν τμήμα της εξουσίας και φορείς της κοινωνικής αλλαγής. Από την πλευρά τους οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία τους να υπάρξει και συνέχεια με ανάλογες δράσεις.




Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ρέθυμνο 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ