ΚΡΗΤΗ
Οι δρόμοι της Κρήτης στο "μικροσκόπιο" του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης
Παρουσία Γ.Καρνέση η συνεδρίαση του συμβουλίου
Το μεγάλο ζήτημα των κυκλοφοριακών παρακάμψεων του ΒΟΑΚ στις τρεις μεγάλες πόλεις της Κρήτης (Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο) βρέθηκε στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης, παρουσία - εκτός των περιφερειακών συμβούλων - και βουλευτών, των δημάρχων του νησιού, εκπροσώπων δημοτικών συμβουλίων και θεσμικών φορέων αλλά και πολιτών, ενώ το "παρών" έδωσε και ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης.
Για το θέμα των παρακαμπτήριων οδών και συγκεκριμένα για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει τοποθετηθεί επίσημα το ΤΕΕ/ΤΑΚ (Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τις απόψεις της ΔΕ του ΤΕΕ/ΤΑΚ)
Αυτό που κυρίως προβληματίζει την Περιφέρεια Κρήτης και τον εισηγητή αντιπεριφερειάρχη Νίκο Ξυλούρη είναι το ότι η Περιφέρεια καλείται να γνωμοδοτήσει για κάτι που το κεντρικό κράτος έχει σχεδιάσει και για το οποίο, κατά πως φαίνεται, τα περιθώρια παρέμβασης είναι ελάχιστα.
Να σημειωθεί πως εκπρόσωποι φορέων αλλά και τοπικές κοινωνίες έχουν ζητήσει παρεμβάσεις στις παρακαμπτήριες οδούς τόσο σε Ρέθυμνο όσο και σε Χανιά, ωστόσο το πιο σημαντικό ζήτημα είναι στο Ηράκλειο, όπου ο ΒΟΑΚ τέμνει την πόλη, λειτουργεί σε πολλά σημεία του ως αστική οδός που συνδέει τμήματα της πόλης και όπου αν δεν βρεθούν λύσεις, θα επιβαρυνθεί ραγδαία το κυκλοφοριακό της πόλης.
Κομβικό ζήτημα για το Ηράκλειο αποτελεί ο κόμβος του Αγίου Ιωάννη του Χωστού, όπου προβλέπεται κατάργηση, υπάρχουν αντιδράσεις ενώ το ζήτημα της δημιουργίας ενός περιφερειακού δρόμου προς την περιοχή των Μαλάδων έχει γίνει θέμα αντιπαράθεσης για το ποιος θα πρέπει να το χρηματοδοτήσει.
Να σημειωθεί πως η κατασκευή του κόμβου προς το ΠΑΓΝΗ είναι το μόνο που έχει κάνει δεκτό το υπουργείο ενώ προσώρας δεν έχει μπει θέμα διοδίων ως προς τα συγκεκριμένα παρακαμπτήρια τμήματα.
"Αγκάθι" για την Π.Ε. Ηρακλείου, ωστόσο, εξακολουθεί να αποτελεί ο δρόμος "Ηράκλειο-Μεσαρά", με τη σημερινή παρουσία Καρνέση να "γεννά" προσδοκίες για ανακοινώσεις σε σχέση με τον πολύπαθο δρόμο, που ... όλο ανοίγει και όλο παρατάσεις παίρνει η παράδοσή του.
Β.Κεγκέρογλου: Απαράδεκτη η διατήρηση στο νέο ΒΟΑΚ της παράκαμψης (που είναι αστικός πλέον δρόμος) αλλά και της σημερινής όδευσης για τα επόμενα χιλιόμετρα προς Κοκκίνη Χάνι
Επιστολή Βασίλη Κεγκέρογλου, με αφορμή την σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των παρακάμψεων του ΒΟΑΚ.
Αναλυτικά το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
«Κύριε Πρόεδρε,
Ευχαριστώ για την πρόσκληση να παραβρεθώ στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης και λυπούμαι που λόγω των κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων στη Βουλή σήμερα, δεν μπορώ να είμαι παρών.
Ωστόσο, θέλω να εκφράσω την άποψη μου, στο σοβαρό θέμα της παράκαμψης του Ηρακλείου και το νέο ΒΟΑΚ που εξετάζετε, αφού η προοπτική του αφορά την επόμενη πεντηκονταετία.
Παρακαλώ λοιπόν, να μεταφέρετε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ότι:
θεωρώ εντελώς απαράδεκτη τη διατήρηση της σημερινής «παράκαμψης» του Ηρακλείου (που είναι αστικός πλέον δρόμος) αλλά και της σημερινής όδευσης για τα επόμενα 10 χιλιόμετρα προς Χερσόνησο, όταν μάλιστα ο νέος ΒΟΑΚ κατασκευάζεται με τη μέθοδο της παραχώρησης και την επιβολή διοδίων.
Είναι απαράδεκτο να διατηρηθεί ο παλιός δρόμος που χαράχθηκε πριν 60 χρόνια και η μόνη βελτίωση που προβλέπεται να είναι η τοποθέτηση σταθμών διοδίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και για το δυσλειτουργικό και ανεπαρκή «κόμβο» Παπαναστασίου δεν προβλέπεται καμία ουσιαστική βελτίωση. Η προοπτική του νέου ΒΟΑΚ απαιτεί κατά την άποψη μου νέα παράκαμψη και χάραξη εξ’ αρχής, χωρίς μεταβατικά διαστήματα και «στρίβειν δια της μεταθέσεως».
Το επιχείρημα ότι θα καθυστερήσει το έργο μάλλον είναι ατεκμηρίωτο και το πραγματικό ερώτημα είναι αν υπάρχει πολιτική βούληση να αποκτήσει το Ηράκλειο Παράκαμψη με σύγχρονες προδιαγραφές, όπως σχεδιάζεται και καλώς σε άλλα τμήματα.
Σας ευχαριστώ».
Δείτε επίσης:
Για ΒΟΑΚ συνεδριάζει το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη