ΚΡΗΤΗ
Φοιτητές ΕΛΜΕΠΑ Χανίων: "Θέλουμε σπουδές με προοπτική"
Ζητούν από τους φοιτητικούς συλλόγους να καταγράψουν τα προβλήματα που τους απασχολούν
SHARE:
Στα σημαντικότερα προβλήματα που απασχολούν τους φοιτητές του ΕΛΜΕΠΑ αναφέρεται σε ανακοίνωσή της η Παγκρήτια Πρωτοβουλία Διεκδίκησης Σπουδαστικού Συλλόγου ΕΛΜΕΠΑ Χανίων.
Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρουν τα εξής:
"Παίρνουμε αυτή την παγκρήτια πρωτοβουλία, Φοιτητικοί Σύλλογοι και επιτροπές απο όλο του ΕΛΜΕΠΑ γιατί όλοι γνωρίζουμε την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τις σπουδές μας...
Είναι όμως αντικειμενικό να υπάρχει σήμερα τρία χρόνια μετά την ίδρυση του ΕΛΜΕΠΑ αυτή η κατάσταση; Απαντάμε καθαρά πως ΟΧΙ!
Την ίδια ώρα που μπροστά στις διεκδικήσεις μας η κυβέρνηση και το υπουργείο απαντάει “δεν έχουμε λεφτά”, “περιμένετε δεν περνάει απο το χέρι μας”... καθημερινά ενημερωνόμαστε για μια σειρά νόμους και αποφάσεις που δείχνουν οτι η κατάσταση στα πρώην ΤΕΙ είναι ΕΠΙΛΟΓΗ.
Εκατομμύρια ευρώ κατευθύνονται για σκοπούς άσχετους με τις ανάγκες μας, η επιχειρηματική δράση του ιδρύματος προχωράει μια χαρά, τα κενά ανακυκλώνονται την ίδια ώρα που και ο κρατικός προυπολογισμός του 2022 δεν εξασφαλίζει την επιβίωση των σχολών μας.
Τα εμπόδια και οι δυσκολίες βγάζουν μάτι... Απαιτούμε τώρα λύσεις!
Προβάλουμε 3 ζητήματα που θεωρούμε ότι όλοι συμφωνούμε και πρέπει να οργανώσουμε την διεκδίκησή μας!
1. Η κατάσταση με τα προγράμματα σπουδών είναι τραγική, γεμάτη εμπόδια και μπερδέματα στο να πάρει ένα φοιτητής πτυχίο στην ώρα του και αν με αυτό το πτυχίο εξασφαλίζει γνώση του αντικειμένου που σπουδάζει αλλά και να συνεπάγεται δουλειά με δικαιώματα την ίδια ώρα που έχουμε και το ν+2 πάνω απο το κεφάλι μας. Αυτή η κατάσταση δεν είναι τυχαία, ίσα ίσα βιώνουμε το πως θέλουν οι κυβερνήσεις να είναι ένα πανεπιστήμιο, θέλουν να μην έχουμε ολοκληρωμένη γνώση στο αντικείμενο που σπουδάζουμε, ώστε να είμαστε ποιο φθηνοί και “ευέλικτοι” για τις επιχειρήσεις, αυτό έχουν στο μυαλό τους όταν λένε σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι πέρα του ότι δεν θα έχουμε συγκοτημένα εργασιακά δικαιώματα , πράγμα που ενισχύεται με τον νέο νόμο-πλαίσιο, ότι λόγο και της ραγδαίας ανάπτυξης της επιστήμης και τεχνολογίας εμείς δεν θα έχουμε τις γνώσεις να ανταπεξέλθουμε στην επιστημονική πρόοδο πόσο μάλλον να είμαστε εμείς που θα την προχωρήσουμε. Οπότε κάθε λίγα χρόνια θα χρειάζεται να βάλουμε ξανά το χέρι στη τσέπη για να πληρώσουμε πανάκριβα μεταπτυχιακά και σεμινάρια. Τρία χρόνια μετά γίνεται ξεκάθαρο αυτό που λέγαμε απο την αρχή ότι η Πανεπιστημιοποίηση όπως γίνεται έχει ως σκόπο να αναβαθμίσει μόνο την επιχειρηματική δραστηριότητα στις σχολές και όχι τις σπουδές μας. Ενδεικτικά:
Σε ορισμένες σχολές, για τους φοιτητές με πρόγραμμα σπουδών ΤΕΙ, μαθήματα του προγράμματος σπουδών άνω του 2ου και 3ου έτους δεν διδάσκονται αλλά μόνο εξετάζονται.
Στις σχολές μηχανικών οι σπουδαστές έχουμε γίνει μπαλάκι χωρίς να ξέρουμε τι πραγματικά δικαιούμαστε με το πτυχίο μας. Έχει αναγνωριστεί ακαδημαϊκά ως “5ετές” αλλά δεν αναγνωρίζεται ισότιμο άλλων “5ετών” σπουδών (πχ πολυτεχνείο) με την απαράδεκτη στάση της κυβέρνησης αλλά και την εμπλοκή του Τεχνικού Επιμελητηρίου.
Την ίδια ώρα που πιεζόμαστε από τα ακαδημαϊκά όρια φοίτησης και δήλωσης μαθημάτων, για να μπορούμε να πάρουμε στην ώρα μας τα μαθήματα τις λεγόμενης «πανεπιστημιοποίησης», χρειάζεται να έχουμε περαστεί όλα τα μαθήματα του οδηγού σπουδών ΤΕΙ και να έχουμε κάνει πρακτική και πτυχιακή, πράγμα σχεδόν αδύνατο εντός των χρονικών αυτών ορίων.
Στην σχολή του Ρεθύμνου η κατάσταση έχει απαξιωθεί πλήρως και φαίνεται σαν να έχει αφεθεί στην τύχη της χωρίς υποδομή και οργάνωση.
Την ίδια ώρα στον αέρα βρίσκονται και οι σπουδαστές της πρώην σχολής φυσικών πόρων.
Παράλληλα εντείνεται η κατηγοριοποίηση των πτυχίων μας η υποβάθμιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Στον ίδιο κλάδο (πχ Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Υπολογιστών) υπάρχουν πολλά διαφορετικά πτυχία. Πχ: το πτυχίο των Ηλεκτρολόγων από το ΤΕΙ του ΗΜΜΥ του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ, του Πολυτεχνείου, του ΕΠΠ από το πρώην ΤΕΙ, της επιστήμης υπολογιστών από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, τα αντίστοιχα σε διάφορα ΙΕΚ κοκ. Όπου αν σε αυτά υπολογίσουμε και ότι το πρόγραμμα σπουδών σε κάθε σχολή είναι διαφορετικό σε κάθε πανεπιστήμιο, χάνεται η μπάλα.
Στο τμήμα της Κοινωνικής Εργασίας, στο πλαίσιο 2 (κρίσιμο για τη σχολή καθώς αποκτάς πολύ πρακτική πείρα με το να πηγαίνεις σε σχολεία) η λύση της κυβέρνησης και της πρυτανείας για τη διεξαγωγή του την περίοδο της πανδημίας, ήταν οι φοιτητές να ζωγραφίζουν ένα μαθητή σε φυσικό μέγεθος και να φαντάζονται το τι προβλήματα έχει αυτό το παιδί και να κάνουν φανταστικές συζητήσεις για να βρουν λύσεις.
Να διεκδικήσουμε:
Να γίνουν τώρα οι κατάλληλες τροποποιήσεις των προγραμμάτων σπουδών
Να εξασφαλιστεί η ολοκληρωμένη αναγνώριση του πτυχίου των μηχανικών και να είναι μοναδική προϋπόθεση για να βρουν δουλειά
Να μην υλοποιηθεί η κατεύθυνση για τους συναδέλφους στα προγράμματα σπουδών του πρώην ΤΕΙ.
Τα κενά χρηματοδότησης και τα κενά σε καθηγητές διαμορφώνουν μια εκρηκτική κατάσταση για τις σπουδές μας, σε ότι αφορά το μάθημα και τις υποδομές των εργαστηρίων ενώ την ίδια ώρα βρίσκονται λύσεις μόνο σε ζητήματα που ιεραρχούν επιχειρήσεις ή για το μακέλεμα των λαών από ΝΑΤΟ-ΕΕ ! Βλέπουμε και τώρα τον πόλεμο στην Ουκρανία όπου η χώρα μας δίνει γη και ύδωρ στους δολοφόνους του ΝΑΤΟ,που χρησιμοποιούν βάσεις σε όλη την Ελλάδα για την μεταφορά στρατευμάτων στη περιοχή. ‘Οπου κάθε χρόνο δίνουμε πάνω απο 4δις για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ και όπου φέτος είμαστε η χωρα που έδωσε το μεγαλύτερο ποσοστό του ΑΕΠ μας για το ΝΑΤΟ σε σχέση με όλες τις άλλες χώρες-μέλη του ΝΑΤΟ.
Ενδεικτικά:
Σε πολλά εργαστήρια διαμορφώνονται τεράστιες λίστες αίτησης παρακολούθησης λόγω λίγων εργαστηρίων που προσφέρονται λόγω έλλειψης καθηγητών και εξοπλισμού.
Δεν έγιναν μαθήματα στο 1ο έτος Νοσηλευτικής και μεταφέρθηκαν σε άλλο εξάμηνο και στο 1ο έτος Γεωπονίας του προγράμματος σπουδών ΤΕΙ λόγω έλλειψης καθηγητών.
Στο τμήμα Μηχανολογίας ξηλώθηκε και μεταφέρθηκε αλλού ένα ολόκληρο εργαστήριο (ρομποτικός βραχίωνας) για να μπουν τα ολοκαίνουργια μηχανήματα της Ιnterclinic όπου θα παράγουν τσάμπα έρευνα, ενώ στο διπλανό εργαστήριο, οι φοιτητές δεν είχαν ούτε χώμα για να φτιάξουν καλούπια.
Σε εργαστήρια (ένα απο αυτά είναι το τεχνικό σχέδιο 3ου εξαμήνου) στα τμήματα των μηχανικών , ο εξοπλισμός και οι υπολογιστές δεν φτάνουν για όλους τους φοιτητές και αναγκάζονται να φέρνουν τα προσωπικά τους λάπτοπ (όσοι έχουν !).
Στην Νοσηλευτική δεν επαρκούν οι επόπτες για την σωστή διεξαγωγή της κλινικής άσκησης.
Έχουν καταργηθεί σειρά εργαστηρίων (όπως η τεχνολογία τυπωμένων κυκλωμάτων στο ΕΛΜΕΠΑ στα Χανιά).
Να διεκδικήσουμε:
Να υπάρξει άμεσα έκτακτο κονδύλι για πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού σε καθηγητές και βοηθούς
Να εξασφαλισθεί η αναβάθμιση του εξοπλισμού των εργαστηρίων
Να λυθούν με ευθύνη της κάθε σχολής τα προβλήματα με τα εργαστήρια, κανείς να μην μείνει εκτός
Καμία εφαρμογή του νόμου Κεραμέως – Χρυσοχοίδη, τα 30 εκατομμύρια να πάνε για τις σχολές μας όχι για πανεπιστημιακή αστυνομία!
3. Το κόστος και οι όροι σπουδών μας έχουν δυσκολέψει. Δεν έχουμε την αναγκαία στήριξη και βοήθεια! Ενδεικτικά:
Όλοι οι σπουδαστές βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τα οικονομικά προβλήματα των οικογενειών μας, με την ακρίβεια και τις δυσκολίες από την πανδημία. Κάποιοι από εμάς πληρώνουμε μεγάλα ενοίκια ενώ και η μετακίνηση δεν αφορά ένα ασήμαντο κόστος για εμάς. Την ίδια στιγμή αυτή την περίοδο ήρθε και ο λογαριασμός της ΔΕΗ που για κάποιους ήταν κυριολεκτικά διπλάσιος από συνήθως
Πολλοί από εμάς δουλεύουμε παράλληλα με τις σπουδές μας, χωρίς να έχουμε άλλη επιλογή... αυτό δεν παίρνεται υπόψη ούτε από το πρόγραμμα μαθημάτων ούτε από ειδικές διευκολύνσεις που θα μπορούσαμε να έχουμε όπως άδειες, δυνατότητα ενισχυτικών μαθημάτων, προσαρμογή στην παρακολούθηση εργαστηρίων, στην ακύρωση του ν+2.
Την ίδια στιγμή στις εστίες μπαίνουν λίγοι σε σχέση με τις ανάγκες και εκεί όμως πληρώνοντας ενοίκιο!... και με άλλα προβλήματα στην διαμονή.
Να διεκδικήσουμε:
Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και βοήθειας των εργαζόμενων φοιτητών
Να δοθεί έκτακτα επίδομα ενοικίου σε όλους τους σπουδαστές
Να ενταχθούν οι φοιτητές στο κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ
Να καταργηθεί το ενοίκιο στις εστίες
Κατάργηση του ν+2
Όλοι μαζί είμαστε δυνατοί! Μπορούμε να τους πιέσουμε!
Έχουμε δίκαια αιτήματα και έχουμε και τον τρόπο να τα διεκδικήσουμε!
Προτείνουμε να προχωρήσουμε:
1. Να οργανωθεί συλλογική συζήτηση – συνέλευση κάθε έτος τμήματος, να γίνει καταγραφή όλων των προβλημάτων και να συγκεντρωθούν υπογραφές, να συμφωνηθούν συλλογικά ποιες είναι οι διεκδικήσεις μας.
Να προχωρήσουμε σε μέρα δράσης στις σχολές και στις διοικήσεις Παρασκευή 1 Απρίλη.
Συμμετέχουμε στην πανελλαδική απεργία που καλούν τα σωματεία στις 6 Απρίλη"