Εκδηλώσεις από την Ένωση Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδος

Σε Χανιά και Ηράκλειο

Με επιτυχία διεξήχθησαν τόσο την Τετάρτη το απόγευμα 21 Φεβρουαρίου 2018, η ημερίδα που διοργάνωσε η Ένωση Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδος (ΕΝΑ), στον όμορφο χώρο του Κέντρου Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου (Μεγάλο Αρσενάλι) στο Παλιό Λιμάνι Χανίων και αφορούσε τη διασύνδεση των Αγροτικών Προϊόντων της Κρήτης με τον Τουρισμό, όσο και το Σάββατο το απόγευμα 24 Φεβρουαρίου 2018 η ημερίδα της ΕΝΑ που πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό-Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Ηρακλείου και αφορούσε τις Υποδομές της Κρήτης και τον Τουρισμό.

Η παρουσία της Ένωσης Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδος (ΕΝΑ) στην Κρήτη ήταν σημαντική και οι ημερίδες που διοργάνωσε αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης στην Κρήτη.

Στα Χανιά, η αίθουσα του Κέντρου Αρχιτεκτονικής Μεσογείου στο Παλιό Λιμάνι ασφυκτικά γεμάτη, κατακλύστηκε από κόσμο που ήρθε από τις γύρω περιοχές, για ένα ζήτημα σημαντικό για όλη την Κρήτη, με παρουσία τόσο του Προέδρου του Επιμελητηρίου Χανίων, καθώς και πολλών αυτοδιοικητικών από τον Νομό Χανίων.

H αναζήτηση φτηνότερων προϊόντων ακόμα και από το εξωτερικό εξοστρακίζει τα τοπικά προϊόντα στα αζήτητα από την τουριστική αγορά ήταν ένα από τα συμπεράσματα, ενώ οι περισσότεροι ομιλητές τόνισαν την ανάγκη για συνεργασία όλων των φορέων και πρόταξαν μια σειρά από θετικά παραδείγματα συνεργασία αγροτικού και τουριστικού τομέα.

Χαρακτηριστικά ήταν όμως όσα ανάφερε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Κτηνοτρόφων Ν. Ρεθύμνου κ. Γιώργος Βενιεράκης δείχνοντας μια σημαντική πτυχή του προβλήματα. «Θεωρούμαι ότι έχουμε καλής ποιότητας προϊόντα που δεν τα γνωρίζει ο τουρίστας. Έρχονται οι ξένοι και δεν τους δίνουμε τα προϊόντα μας για να τα δοκιμάσουν! Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί από της μια από εμάς δεν υπάρχει η κατάλληλη οργάνωση και από την άλλη είναι τα συμφέροντα. Μαζί με τους τουρίστες φέρνουν απέξω και τα προϊόντα που τρώνε εκεί, βιομηχανοποιημένα σε πολύ χαμηλές τιμές . Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να δώσουμε πραγματικά προϊόντα σε αυτές τις τιμές γιατί έχουν διαφορετικό κοστολόγιο. Όλα είναι θέμα κόστους. Όταν σου λένε ότι έχουν φέτα με 1.5 ευρώ και τυρί που δεν έχει ούτε καν σκόνη γάλα δεν μπορούμε εμείς να δώσουμε προϊόντα σε αυτές τιμές. Όταν το γάλα κοστίζει στον παραγωγό τουλάχιστον 80 λεπτά πως μπορούμε να το δώσουμε σε χαμηλότερη τιμή για να το μεταποιήσει ο τυροκόμος και να το δώσει στα super market ή στα ξενοδοχεία;» αναρωτήθηκε ο κ. Βενιεράκης. Στη συνέχεια τόνισε πως άλλα ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις ακολουθούν διαφορετική τακτική.

 

«Παίρνουν μια μικρή ποσότητα ντόπιων προϊόντων για να καλύπτονται ότι τάχα μου δίνουν ντόπια προϊόντα και από την άλλη πόρτα βάζουν αθρόα τα εισαγόμενα ξένα προϊόντα άγνωστης ταυτότητας και ποιότητας».Παράλληλα αναφέρθηκε σε «καθοδηγούμενη αγορά από ισχυρά συμφέροντα που κινούν τα νήματα» και δήλωσε τη βεβαιότητα του πως αν οι ξένοι γνωρίσουν τα ντόπια προϊόντα τότε σίγουρα θα τα επιλέγουν ακόμα και αν είναι ακριβότερα.

Από την άλλη, τονίστηκε ότι «Δεν είναι θέμα τιμής, είναι θέμα ποιότητας να αναδειχθεί το brand του Κρητικού αγροτικού προϊόντος και να υπάρχει μια σύμπνοια ότι όλοι θα κερδίζουν κάτι από αυτό. Πρέπει να βλέπουμε το καλό της Κρήτης και όχι τα πράγματα βραχυπρόσθεσμα. Το θέμα είναι η συνεργασία» όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Ένωσης Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδας κ. Νεκτάριος Καλαντζής, λέγοντας πως η Κρήτη αποτελεί παράδειγμα για τις υπόλοιπες τουριστικές περιοχές της χώρας.

Στην «Προοπτική Συνεργασίας Κρητικών Παραγωγών με τα Κρητικά Ξενοδοχεία» αναφέρθηκε ο κ. Δημήτρης Μ. Καλαϊτζιδάκης, διευθυντής στον όμιλο Grecotel και παρουσίασε τη δραστηριότητα της Agreco farm, που ανήκει στην Grecotel τονίζοντας πως «η Agreco farm ήταν το προσωπικό όραμα του προέδρου της εταιρείας μας του κ. Δασκαλαντωνάκη και είναι το πιο επιτυχημένο παράδειγμα διασύνδεσης του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό. Εκτός από τη δυνατότητα που έχει να επισκεφθεί κάποιος το κτήμα, μπορεί να εμπλακεί με τις δραστηριότητες του. Επίσης εκεί παράγονται τρεις σειρές προϊόντων (βιολ. Λάδι και κρασί, προϊόντα υψηλής ποιότητας ειδικά για παιδιά και προϊόντα προσώπου και μπάνιου)». Το παράδειγμα αυτό όπως ανάφερε το ακολουθούν ήδη και άλλοι Κρητικοί επιχειρηματίες δείχνοντας τη δυναμική του κλάδου.

Για τη σχέση τοπικής αυτοδιοίκησης και τουρισμού μίλησε ο περιφερ. Σύμβουλος, αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων και πρώην δήμαρχος Ν. Κυδωνίας κ. Μ. Σταματάκης. «Τοπική αυτοδιοίκηση και τουρισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι γιατί τα έργα που κάνει η αυτοδιοίκηση και οι τομείς που ασχολείται επηρεάζουν άμεσα το τουριστικό προϊόν» τόνισε ο κ. Σταματάκης. Παράλληλα αναφέρθηκε στην πρόσφατη μελέτη του ΜΑΙΧ για τον τουρισμό όπου η μεγάλη πλειοψηφία των επισκεπτών είναι ευχαριστημένη από την παροχή υπηρεσιών σε ξενοδοχεία, καταστήματα εστίασης, καταστήματα και σημείωσε πως «τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στη σήμανση, την καθαριότητα, την έλλειψη πρασίνου που είναι κυρίως αρμοδιότητα του Δήμων αλλά σε ένα κομμάτι και της Περιφέρειας». Οι υπόλοιπες εισηγήσεις αφορούσαν την προώθηση των μοναστηριακών προϊόντων με χαρακτηριστική περίπτωση αυτή της Ι.Μ. Αγίας Τριάδας Τσαγκαρόλων Χανίων (κρασί, λάδι, μέλι) με εξαγωγές σε πολλές χώρες, αλλά και για την εξέλιξη της τσικουδιάς, που έχει μετατραπεί μέχρι και σε μοχίτο.

Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος από τα ‘’Χανιώτικα Νέα’’ Γιάννα Μαρουλοσηφάκη που σημείωσε τη σημασία που έχει για την Κρήτη και την οικονομία της η ενίσχυση της σύνδεσης τουριστικού και αγροτικού τομέα.

 

Στο Ηράκλειο, το απόγευμα του Σαββάτου 24 Φεβρουαρίου στην αίθουσα του Πολιτιστικού-Συνεδριακού Κέντρου του Δήμου Ηρακλείου ακούστηκαν ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις και βγήκαν χρήσιμα συμπεράσματα για τις Υποδομές ως αναγκαία προϋπόθεση για τον Τουρισμό στην Κρήτη.

Στην ημερίδα "το παρών" έδωσαν τόσο ο Σεβασμιωτάτος Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κκ. Ειρηναίος, που στον χαιρετισμό του επαίνεσε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες για το καλό της Κρήτης, όπως είπε, ο βουλευτής Ηρακλείου και υπεύθυνος Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Ηγουμενίδης, εκπρόσωπος του Ευρωβουλευτή Μ. Κεφαλογιάννη, εκπρόσωπος του Βουλευτή Ηρακλείου και Γραμματέα της ΠΕ ΝΔ Λ. Αυγενάκη, ο Αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου Ευρ. Κουκιαδάκης, ο Δήμαρχος Ηρακλείου Β. Λαμπρινός, ο Δήμαρχος Χερσονήσου Γ. Μαστοράκης, ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τουρισμού του Δήμου Ηρακλείου Gian Andrea Paolo Garancini, ο Πολιτευτής Ηρακλείου Μάξ. Σενετάκης, ο πρ. Δήμαρχος Ανωγείων Σωκρ. Κεφαλογιάννης, πλήθος αυτοδιοικητικών και κόσμου. Στον χαιρετσιμό του ο Πρόεδρος της Ε.Ν.Α. Νεκτάριος Καλαντζής ανέφερε την πρωτοκαθεδρία της Κρήτης στον τομέα του τουρισμού στη χώρα μας, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει το νησί, καθώς και για βασικές ελλείψεις όμως στο κομμάτι των υποδομών, που θα εκτόξευε την Κρήτη, ως τον Νο 1 τουριστικό προορισμό στη Μεσόγειο, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ομιλητές ήταν ο Απόλλων Φιλιππής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ) με θέμα: «Ο αναπτυξιακός ρόλος του Λιμένος Ηρακλείου και οι προοπτικές» που μίλησε για τη λειτουργία του λιμανιού και τις προοπτικές του τα επόμενα χρόνια, εμπορικό, κρουαζιέρα και η σημασία του για τον τουρισμό στην Κρήτη. Ο Γεώργιος Πλιάκας, Αερολιμενάρχης Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης ’’Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ΄΄, που μίλησε για την εξέλιξη του Αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης, το μέγεθός του, καθώς και τι δυνατότητες υπάρχουν για το μέλλον (νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, αφίξεις νέων εταιρειών με το Ηράκλειο ως βάση κλπ). Ο Αλέξανδρος Μεϊμαράκης, Πρόεδρος Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Νομού Ηρακλείου, μίλησε για την οδική ασφάλεια που είναι ευθύνη όλων μας, την συμπεριφορά των οδηγών στην Κρήτη, καθώς και για την σημασία κατασκευής ενός νέου αυτοκινητοδρόμου στην Κρήτη, ο Μηνάς Καπετανάκης, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ηρακλείου, Πρόεδρος ΔΕΠΤΑΗ μίλησε για τις δυνατότητες ανάπτυξης του Πολιτιστικού Τουρισμού στην Κρήτη, παρουσιάζοντας το προφίλ του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου του Δήμου Ηρακλείου, ενός τεράστιου έργου 40 εκατομ. ευρώ για να γίνει το Ηράκλειο προορισμός του συνεδριακού Τουρισμού, ανοίγοντας τις πύλες του στο τέλος του έτους για να υποδεχθεί διεθνή συνέδρια και εκδηλώσεις φορέων της πόλης, ενώ ο Ευθύμιος Μουντράκης, Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Απασχόλησης και Πολιτισμού Δήμου Χερσονήσου, Ξενοδόχος ανέφερε πως μέσα από site προσφοράς και ζήτησης εργασίας, ο Δήμος Χερσονήσου σχεδιάζει στρατηγικά την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών του, κάνοντας πράξη την εξεύρεση νέων θέσεων εργασίας στον τομέα του Τουρισμού, με αποστολή βιογραφικών των ενδιαφερομένων, μέσω του site look4job, στα κατά τόπους ξενοδοχεία.

Τέλος, την παρουσίαση συντόνισε η δημοσιογράφος από το Κρήτη Tv Νικολέτα Σφακιανάκη, που μίλησε για την ανάγκη μεγαλύτερων και βασικότερων υποδομών στην Κρήτη, προκειμένου να ανέβει ακόμη περισσότερο ο Τουρισμός στο νησί.

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ