ΚΟΣΜΟΣ
Αυστρία: Προς ολοκλήρωση οδεύουν οι διαπραγματεύσεις για κρατική βοήθεια στις Αυστριακές Αερογραμμές
Στις συζητήσεις που έχουν αρχίσει με την αυστριακή ομοσπονδιακή κυβέρνηση, οι Αυστριακές Αερογραμμές, οι οποίες σήμερα απασχολούν 7.000 υπαλλήλους, φέρεται να ζητούν κρατική βοήθεια ύψους 767 εκατομμυρίων ευρώ.
SHARE:
Προφανώς κοντά στην ολοκλήρωσή τους βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για παροχή κρατικής βοήθειας στις Αυστριακές Αερογραμμές (Austrian Airlines /AUA), την αυστριακή θυγατρική εταιρεία της γερμανικής Lufthansa, της οποίας ο διευθύνων σύμβουλος Κάρστεν Σπορ έκανε απόψε λόγο σε τηλεδιάσκεψη για πιθανή θετική λύση ακόμη και αυτή την εβδομάδα.
Ο ίδιος, χωρίς να θέλει να απαντήσει στο ερώτημα εάν αυτή την εβδομάδα θα υπάρξει μία υπογραφή, ανέφερε πως τις λεπτομέρειες μίας συμφωνίας θα ανακοινώσει ο Αυστριακός ομοσπονδιακός καγκελάριος Σεμπάστιαν Κουρτς όταν θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι συνομιλίες.
Σύμφωνα με αποψινή είδηση του πρακτορείου Bloomberg, ο Κάρστεν Σπορ θα έχει αύριο συνάντηση με τον Αυστριακό καγκελάριο, κάτι που αρνήθηκε να σχολιάσει η Ομοσπονδιακή Καγκελαρία στη Βιέννη.
Σε δηλώσεις του πριν από δύο εβδομάδες, ο καγκελάριος Σεμπάστιαν Κουρτς είχε αναφέρει πως οι συνομιλίες για τη διάσωση των Austrian Airlines (AUA) δεν θα διαρκέσουν πλέον και τόσο πολύ, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι θα είναι για "ημέρες ή εβδομάδες".
"Είναι μία καλά δομημένη διαδικασία διαπραγμάτευσης με τη Lufthansa", ανέφερε ο καγκελάριος σημειώνοντας ότι η Αυστρία ενδιαφέρεται για τη συνέχιση λειτουργίας της AUA και του κόμβου του αεροδρομίου της Βιέννης και ανάλογα με το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης στο τέλος θα υπάρξουν, ή όχι, χρήματα των Αυστριακών φορολογούμενων για τη διάσωση της εταιρείας.
Σε παλαιότερες δηλώσεις του και στο πλαίσιο των συζητήσεων για ενδεχόμενη παροχή κρατικής βοήθειας από την αυστριακή κυβέρνηση στην AUA, εξαιτίας των επιπτώσεων του κορωνοϊού, ο Σεμπάστιαν Κουρτς είχε θέσει προϋποθέσεις.
"Χωρίς να υπάρχει ένα όφελος για την Αυστρία, εκείνο που δεν θα υπάρξει είναι μία χρηματοδοτική εισφορά για την Lufthansa, έναν γερμανικό επιχειρηματικό όμιλο", είχε διευκρινίσει ο Αυστριακός καγκελάριος.
Ταυτόχρονα, ο ίδιος είχε επισημάνει ότι στόχος των διεξαγόμενων διαπραγματεύσεων είναι να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας στην AUA -- όσο αυτό είναι δυνατό -- όπως επίσης η θέση της Αυστρίας ως οικονομικού κόμβου, για την οποία, όπως είπε, σημαντικά είναι τόσο το αεροδρόμιο της Βιέννης όσο και η εταιρεία.
Στις συζητήσεις που έχουν αρχίσει με την αυστριακή ομοσπονδιακή κυβέρνηση, οι Αυστριακές Αερογραμμές, οι οποίες σήμερα απασχολούν 7.000 υπαλλήλους, φέρεται να ζητούν κρατική βοήθεια ύψους 767 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο γενικός διευθυντής τους, ο Αλέξις φον Χόενσμπροεχ, είχε θέσει αρχικά θέμα κρατικών εγγυήσεων ή ακόμη και μη επιστρέψιμων βοηθειών για απώλεια εσόδων, επισημαίνοντας ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο συζητούν με τα κράτη τους για βοήθεια, καθώς καμία αεροπορική εταιρεία δεν μπορεί να αντέξει πολύ την παραμονή της στο έδαφος.
Από την πλευρά του, το μεγαλύτερο κόμμα της αυστριακής αντιπολίτευσης, το Σοσιαλδημοκρατικό, έχει ζητήσει επανειλημμένα μία κρατική συμμετοχή στην AUA, επισημαίνοντας πως όταν μεγάλες εταιρείες λαμβάνουν κρατική βοήθεια πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, τότε πρέπει το κράτος να συμμετέχει σε αυτές.
Σύμφωνα με τους Αυστριακούς Σοσιαλδημοκράτες, όταν ο καγκελάριος κάνει λόγο για διασφάλιση των θέσεων εργασίας και του οικονομικού κόμβου, τότε χρειάζονται πολλά περισσότερα από εγγυήσεις,
Και αυτό, καθώς όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, οι διασώσεις τραπεζών το 2009 έδειξαν ότι οι φορολογούμενοι τίποτε δεν ωφελήθηκαν από τις πωλήσεις δισεκατομμυρίων μετά τη διάσωση, και αν τώρα οι φορολογούμενοι θα διασώσουν τις μεγάλες επιχειρήσεις, θα πρέπει οι ίδιοι να έχουν κάτι από τα κέρδη μετά την κρίση.