ΕΛΛAΔΑ

Ζητούσε 20 εκατ. ευρώ για τον κλεμμένο Πικάσο!

Στο μικροσκόπιο των αρχών τα δύο ταξίδια του 49χρονου ελαιοχρωματιστή σε Ιταλία και Ελβετία

No profile pic

Δύο ταξίδια του 49χρονου ελαιοχρωματιστή στην Ιταλία, αλλά και στην Ελβετία, έχουν μπει τα τελευταία 24ωρα στο «μικροσκόπιο» των Αρχών, καθώς δεν αποκλείεται να έχουν σχέση με την κλοπή του έργου του Γουλιέλμο Κάτσια, αλλά και την ενδεχόμενη πώληση των πολύτιμων πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν, που είχε κλέψει πριν από περίπου εννέα χρόνια από την Εθνική Πινακοθήκη.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Real News, οι Αρχές ήδη εκτιμούν ότι ο συλληφθείς προωθούσε τον πίνακα του Πικάσο, ζητώντας από τα δίκτυα παράνομης αγοραπωλησίας έργων τέχνης το ιλιγγιώδες ποσό των 20 εκατ. ευρώ.

Οσο προχωρά η έρευνα των έμπειρων Αστυνομικών της Ασφάλειας, τόσο μεγαλώνει η πεποίθησή τους πως το σχέδιο του Ιταλού Κάτσια δεν κατέληξε στην τουαλέτα του σπιτιού του, όπως έχει υποστηρίξει στην κατάθεσή του ο καθ’ ομολογίαν δράστης της κλοπής, αλλά στα χέρια κλεπταποδόχων τέχνης, οι οποίοι, μάλιστα, το 2019, ίσως προσπάθησαν να το βγάλουν σε δημοπρασία. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο 49χρονος φέρεται το 2018 να έκανε ένα ταξίδι στην Ιταλία - και συγκεκριμένα στο Μιλάνο και στη Φλωρεντία. Μια πόλη που θεωρείται κόμβος διακίνησης έργων τέχνης, ακόμα και κλεμμένων, τα οποία, μάλιστα, διαχειρίζεται και διακινεί η ναπολιτάνικη μαφία. Αυτό το ταξίδι του έρχεται να «δέσει» με ένα σοβαρό περιστατικό που είχε σημειωθεί το 2019 στη Φλωρεντία. Συγκεκριμένα, μια Ιταλίδα ιστορικός Τέχνης είδε το συγκεκριμένο έργο του Κάτσια να φιγουράρει σε ηλεκτρονική δημοπρασία έργων τέχνης και αμέσως έδειξε ενδιαφέρον, καθώς γνώριζε πως αυτό το σχέδιο αποτελούσε προϊόν κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας.

Άμεσα άρχισε τις ερωτήσεις, ενώ παράλληλα εξέτασε το έργο τέχνης με τον τίτλο «Πάθος αγίου», διαπιστώνοντας, όμως, κάποιες εξόφθαλμες διαφορές με το πραγματικό, καθώς έφερε υπογραφή με μαρκαδόρο, ενώ το πλαίσιο στο οποίο ήταν τοποθετημένο το σχέδιο ήταν μεγαλύτερο του αυθεντικού που είχε σχεδιάσει ο περίφημος Ιταλός ζωγράφος. Αξίζει να σημειωθεί ότι, μετά από λίγη ώρα, από τη στιγμή που έδειξε ενδιαφέρον η ιστορικός για το συγκεκριμένο σχέδιο, το έργο είχε εξαφανιστεί από την ηλεκτρονική δημοπρασία, ενώ δεν υπήρχε ούτε στο αρχείο της σελίδας. Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, για την οποία είχαν ενημερωθεί τότε και οι ελληνικές Αρχές, οι αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων κατά της Ιδιοκτησίας άνοιξαν εκ νέου τον φάκελο αυτής της υπόθεσης και εξέτασαν με διαφορετική οπτική τα ταξίδια που έκανε το 2018 στην Ιταλία ο 49χρονος συλληφθείς. Πλέον εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο να τον είχε πουλήσει στη μαύρη αγορά και με τα χρήματα που είχε εξοικονομήσει να έκανε τα ταξίδια που χρειαζόταν για να προωθήσει στα «κανάλια» της μαύρης αγοράς της τέχνης πρωτίστως τον πίνακα του Πικάσο και δευτερευόντως του Μοντριάν. Αυτή είναι η μοναδική εξήγηση που μπορούν να δώσουν οι Αρχές, προκειμένου να αιτιολογήσουν τα συχνά ταξίδια του 49χρονου σε Αθήνα, Βρετανία και Ολλανδία, παρακολουθώντας εκθέσεις τέχνης και επισκεπτόμενος συνεχώς μουσεία.

Το deal

Το καταλυτικό ταξίδι που ουσιαστικά φαίνεται να έβαλε στα ίχνη του τους αστυνομικούς της Ασφάλειας, ήταν αυτό που πραγματοποίησε στη Γενεύη, στα τέλη του 2020. Εκεί φέρεται να έκλεισε μια πρώτη συμφωνία, προκειμένου να πουλήσει τον Πικάσο έναντι του ποσού των 20 εκατ. ευρώ. Αυτές οι κινήσεις του 49χρονου είχαν φτάσει στα «αυτιά» ανθρώπων που ασχολούνται με την τέχνη, αλλά και «κυνηγών» κλεμμένων πινάκων. Παράλληλα, μέσα στο 2021, ο 49χρονος πραγματοποίησε άλλο ένα ταξίδι στην Ολλανδία, όπου εκεί λέγεται πως διευθέτησε τις τελευταίες λεπτομέρειες για το μεγάλο deal σε ό,τι αφορά την πώληση του Πικάσο, ενώ, σύμφωνα με φήμες, τον πίνακα θα αγόραζε ένας Αραβας κροίσος. Από εκεί και έπειτα, οι Αστυνομικοί εντόπισαν τον 49χρονο και τον έθεσαν σε διακριτική παρακολούθηση, μέχρι που έφτασε μια πληροφορία στα γραφεία τους η οποία άλλαξε όλο τον προγραμματισμό της υπόθεσης. Ο 49χρονος, την περασμένη Πέμπτη, θα έφευγε εκ νέου για την Ολλανδία, ενδεχομένως για να παραδώσει τον πίνακα στον υποψήφιο αγοραστή. Ετσι αποφασίστηκαν άμεσα η προσαγωγή και η σύλληψή του, ώστε να σωθούν τα δύο πολύτιμα έργα, που αποτελούν πολιτιστική κληρονομιά του ελληνικού λαού.

Πηγή:enikos.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση