ΑΠΟΨΕΙΣ

Το «αξιοκρατικό» εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας

Περισσότερο από ποτέ κρίνεται επιτακτική η ανάγκη για νέες ιδέες στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών.

Το «αξιοκρατικό» εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας

«Θα δούμε στο νέο σύστημα διορισμών για τα κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια για τους πολύτεκνους. Όπου να ‘ναι ανοίγει το ΑΣΕΠ για αναπληρωτές. Τις επόμενες εβδομάδες θα ανοίξουν οι πίνακες γενικής εκπαίδευσης για προσλήψεις».

Τα παραπάνω δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

 Από την περίοδο της εκλογής της σημερινής κυβέρνησης μέχρι και σήμερα, όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί είτε πρωτοβάθμιας είτε δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ερχόμαστε αντιμέτωποι με το κάθε άλλο παρά αξιοκρατικό σύστημα μοριοδότησης της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

Η επικαιροποίηση των εκπαιδευτικών στοιχείων, μεταπτυχιακών, επιμορφωτικών σεμιναρίων, πτυυχίων υπολογιστών κ.τ.λ. γίνεται πλέον ηλεκτρονικά, μιας και οι γραπτοί διαγωνισμοί έχουν καταργηθεί. Αρκεί, λοιπόν, αυτό το σύστημα; Θεωρείτε αξιοκρατικό, οι έχοντες χρήματα να μπορούν να ολοκληρώνουν Μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και οι μη έχοντες να μένουν παγιωμένοι στη θέση τους; 

Φυσικά, τα Μεταπτυχιακά οφείλουν να μοριοδοτούνται, όμως οι γραπτοί διαγωνισμοί και συγκεκριμένα ο ΑΣΕΠ, θα μπορούσε να θεωρηθεί η πιο προσφιλής λύση. Γραπτός διαγωνισμός ναι μεν, αλλά με μοριοδότηση και των λοιπών εκπαιδευτικών προϋποθέσεων. Αυτό ναι σίγουρα θα μπορούσε να θεωρηθεί ως λύση του εκπαιδευτικού ζητήματος.

Οι δυσκολίες που προκύπτουν κατά την εφαρμογή των κείμενων διατάξεων μιας  δυσερμήνευτης  νομοθεσίας, με αποτέλεσμα, παρά την εμπειρία των στελεχών – συμβούλων των Επιτροπών του ΑΣΕΠ, να ελλοχεύει πάντοτε ο κίνδυνος αδικίας για τους υποψηφίους, είναι από τα ζητήματα που κυριαρχούν. Η ανάληψη πρωτοβουλιών για  την απλοποίηση της σχετικής νομοθεσίας αποτελεί ζητούμενο. 

Περισσότερο από ποτέ κρίνεται επιτακτική η ανάγκη για νέες ιδέες στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ.-ΚΙΝΑΛ προτείνει τη μη αποδοχή στο κλειστό επάγγελμα του εκπαιδευτικού που καταδικάζει τους νέους πτυχιούχους. Διορισμοί και προσλήψεις από ενιαίους πίνακες με βάση αντικειμενικά κριτήρια (βαθμολογία από διαγωνισμό ΑΣΕΠ, προσμέτρηση όλης της διδακτικής προϋπηρεσίας , ακαδημαϊκοί τίτλοι και κοινωνικά κριτήρια). Οι Ακαδημαϊκοί τίτλοι και τα κοινωνικά κριτήρια δεν πρέπει να ακυρώνουν τα υπόλοιπα κριτήρια. Άμεση προκήρυξη νέου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.. Ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου κι όχι την τιμωρία των εκπαιδευτικών. Αναγνώριση του κοινωνικού ρόλου του εκπαιδευτικού. Αναβάθμιση της επαγγελματικής του ταυτότητας, της κοινωνικής και οικονομικής του θέσης. Στο πλαίσιο της κατάργησης του ασφαλιστικού νόμου Κατρούγκαλου το θέμα της συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών αντιμετωπίζεται με κριτήριο τη διασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.. Ενιαίος χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας με ισχυρούς εκπαιδευτικούς πόλους ανά περιφέρεια και επαναφορά του διακριτού ρόλου της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Επανασχεδιασμός και αναδιάρθρωση συνολικά του κατακερματισμένου (γεωγραφικά και ακαδημαϊκά) χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Χωροταξική αναδιάρθρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τη δημιουργία ισχυρών εκπαιδευτικών πόλων ανά περιφέρεια (και όχι ένα Τμήμα σε κάθε πόλη). Επαναφορά και ενδυνάμωση του διακριτού ρόλου της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Κατάργηση των στρεβλώσεων των νόμων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Συγκέντρωση όλων των Ερευνητικών Κέντρων κάτω από την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) .

 

H Αναστασία Γεωργιάδου είναι:

Φιλόλογος- Ειδική Παιδαγωγός (MEd),

Υπεύθυνη Επικοινωνίας- Μ.Μ.Ε της Δημοτικής Οργάνωσης Αρχανών- Αστερουσίων ΠΑ.ΣΟ.Κ.-ΚΙ.ΝΑ.Λ.



 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση