Ζητούν συμβουλές για τον κορωνοϊό από ... τον Dr.Internet!

Οι πολίτες ανησυχούν και στρέφονται μαζικά στην αναζήτηση ιατρικών συμβουλών στο διαδίκτυο

Τρομοκρατούνται με το πρώτο φτέρνισμα ή με τον πρώτο βήχα και στρέφονται στο διαδίκτυο ζητώντας συμβουλές για την πιθανότητα να έχουν μολυνθεί από τον κοροναϊό. Οι Κινέζοι συμβάλλουν έτσι στην ενίσχυση μιας βιομηχανίας, η οποία πασχίζει να κερδίσει τους καταναλωτές.

Εξαιτίας της επιδημίας εκατοντάδες εκατομμύρια Κινέζοι βρίσκονται σε καραντίνα, περιορισμένοι στα σπίτια τους ακολουθώντας τους περιορισμούς που έχουν επιβάλει οι αρχές ή οι εταιρείες όπου εργάζονται.

Ακόμη και αν δεν βρίσκονται σε καραντίνα, πολλοί ανησυχούν τόσο πολύ να βγουν για αρκετή ώρα έξω ή να επισκεφθούν κάποιο νοσοκομείο για άλλες παθήσεις καθώς φοβούνται ότι κινδυνεύουν να μολυνθούν από τον κοροναϊό.

Η αύξηση στις αναζητήσεις των κινέζων πολιτών προκλήθηκε εν μέρει και από την ύπαρξη πλατφορμών υγειονομικής φροντίδας που, εν μέσω της επιδημίας, προσφέρουν δωρεάν κάποιες από τις υπηρεσίες τους.

Η JD Health, μια θυγατρική της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com Inc, σημείωσε ενιαπλάσια αύξηση στον καθημερινό όγκο των διαδικτυακών αιτημάτων για συμβουλές που συνδέονται με παθήσεις του αναπνευστικού, ενώ τα αιτήματα που αφορούν την ψυχική υγεία αυξήθηκαν κατά πέντε με επτά φορές, σύμφωνα με τον Σιάο Ζιανμπό, τον γενικό διευθυντή του διαδικτυακού τμήματος υγείας της εταιρείας.

"Τα περισσότερα αιτήματα που δέχτηκα από το τέλος Ιανουαρίου ως τα μέσα Φεβρουαρίου αφορούσαν τον κοροναϊό", δήλωσε ο Λιού Γιαφένγκ, ένα γιατρός που εργάζεται στην JD Health. "Οι άνθρωποι ανησυχούν τόσο πολύ ακόμη και με ένα μόνο φτέρνισμα".

Τόσο έντονη είναι η ανησυχία των κινέζων πολιτών ώστε η φράση αναζήτησης "διαρκώς σκέφτομαι ότι έχω μολυνθεί από τον ιό" να έχει γίνει η συνηθέστερη με περισσότερα από 570 εκατομμύρια views στο Weibo, το αντίστοιχο Twitter της Κίνας.

Ο Λιού εξήγησε ότι εργαζόταν περίπου 12 ώρες καθημερινά, από το τέλος Ιανουαρίου ως τα μέσα Φεβρουαρίου, αλλά, σε μια ένδειξη ότι ο πανικός για την επιδημία έχει αρχίσει να υποχωρεί, πλέον εργάζεται οκτώ ώρες την ημέρα.

Η Baidu ανέφερε ότι η διαδικτυακή της πλατφόρμα παροχής ιατρικών συμβουλών, η Wenyisheng (που μεταφράζεται ως "Ρώτα τον Γιατρό"), διαχειρίζεται καθημερινά περίπου 850.000 δωρεάν αιτήματα.

Από αυτά τα 400.000 σχετίζονται με προβλήματα του αναπνευστικού, περίπου 50 φορές περισσότερα σε σχέση με πριν από έναν χρόνο.

Από την πλευρά της η εταιρεία Alibaba Health Information Technology, ανακοίνωσε ότι την 29η Ιανουαρίου ξεπέρασε τις 100.000 συμβουλές την ημέρα και ότι κάποιοι από τους πνευμονολόγους της παρέχουν περισσότερες από 200 συμβουλές καθημερινώς.

Ωστόσο, η εταιρεία δεν έδωσε στη δημοσιότητα συγκριτικά στοιχεία για την περίοδο προ επιδημίας.

Οι διαδικτυακές εταιρείες παροχής ιατρικών συμβουλών θεωρούνται εδώ και καιρό ένας πολλά υποσχόμενος τομέας στην Κίνα, μια χώρα όπου υπάρχει έλλειψη γιατρών και οι ασθενείς συχνά χρειάζεται να ταξιδέψουν εκατοντάδες χιλιόμετρα για να επισκεφθούν έναν γιατρό.

Ο κοροναϊός έχει προκαλέσει άνοδο και στις μετοχές των εταιρειών αυτών με την μετοχή της Alibaba Health να έχει σημειώσει άνοδο κατά 58% το τελευταίο οικονομικό έτος και της Ping A Good Doctor κατά 33%.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ