Τα έξυπνα και στοχευμένα μηνύματα αποτρέπουν τους εφήβους να κάνουν χρήση ουσιών

Όπως διατείνονται οι ειδικοί, τα μηνύματα πρόληψης πρέπει να είναι έξυπνα σχεδιασμένα και στοχευμένα σε κάθε πληθυσμό, ειδικά όταν αφορά εφήβους

Τα έξυπνα στοχευμένα μηνύματα κατά των ναρκωτικών επηρεάζουν τους εφήβους και λειτουργούν αποτρεπτικά ως προς τη χρήση ουσιών, σύμφωνα με μελέτη αμερικανών επιστημόνων.

Όπως διαφάνηκε στη μελέτη, οι στοχευμένες εκστρατείες πρόληψης βρίσκουν τελικά ανταπόκριση από τους εφήβους, όπως λένε οι επιστήμονες, καθώς σύμφωνα με τις μετρήσεις που έγιναν διαπιστώθηκε μείωση της χρήσης μαριχουάνας περίπου 27%.

Οι επιστήμονες σημειώνουν ότι έφηβοι «μπλέκουν» με τις ουσίες προς χάριν εντυπωσιασμού. Είναι στον χαρακτήρα μερικών εφήβων, όπως λένε οι ειδικοί, στοιχεία όπως ο εντυπωσιασμός και η ροπή στον κίνδυνο να τους προκαλούν ερεθίσματα ως προς το να δοκιμάσουν διάφορες ουσίες. Συνήθως αυτά τα άτομα έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να μάθουν τη χρήση ναρκωτικών και ειδικά σε πολύ νέες ηλικίες.

Οι ερευνητές δημιούργησαν κάποια τηλεοπτικά μηνύματα κατά της χρήσης μαριχουάνας, με έντονα στοιχεία εντυπωσιασμού τα οποία παρουσιάστηκαν με σύγχρονο και δραματικό τρόπο, όπως οι εκπομπές που παρακολουθούν συνήθως οι έφηβοι. Δηλαδή εκπομπές που συμπεριλαμβάνουν στοιχεία κινδύνου και έντονης δραματικότητας, τα οποία είναι ελκυστικά στα μάτια των εφήβων.

Διαπίστωσαν λοιπόν ότι το 70% αυτών των εφήβων παρακολούθησε αυτά τα μηνύματα ενάντια στη χρήση μαριχουάνας με αποτέλεσμα να παρατηρηθεί μείωση στη χρήση κατά 27%. Και μάλιστα, τα θετικά αποτελέσματα της μεθόδου παρουσίασης των μηνυμάτων διατηρήθηκαν στον χρόνο ακόμα και μετά τη διακοπή της εκστρατείας.

Όπως διατείνονται οι ειδικοί, τα μηνύματα πρόληψης πρέπει να είναι έξυπνα σχεδιασμένα και στοχευμένα σε κάθε πληθυσμό, ειδικά όταν αφορά εφήβους. Τα δε μηνύματα πρόληψης που αφορούν τη Δημόσια Υγεία πρέπει, όπως είπαν, να είναι καινοτόμα κα σχεδιασμένα με στόχο να διατηρούν το αποτέλεσμα και να μην έχουν μόνο πρόσκαιρο θετικό πρόσημο.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ