ΥΓΕΙΑ
"Καμπανάκι" στο νηπιαγωγείο για τις διαταραχές στο λόγο
Από τα 3 έτη και μετά, οι γονείς μπορούν να παρατηρούν προβλήματα στην εκφορά του λόγου
Τα 3 έτη, προσδιορίζει η λογοθεραπεύτρια Σίσσυ Μηναδάκη, ως ηλικία - ορόσημο για την ανάπτυξη του λόγου στα παιδιά. Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Τραυλισμού, η κ.Μηναδάκη επισημαίνει ότι όσο γρηγορότερα διαγνωστεί το πρόβλημα, τόσο καλύτερο θα είναι το αποτέλεσμα.
"Το παιδί πρέπει να βοηθηθεί και από τους γονείς" - επισημαίνει η Σίσσυ Μηναδάκη, εξηγώντας ότι η αντιληπτική ικανότητα του παιδιού είναι μεγαλύτερη από τη δυνατότητα λεκτικής επικοινωνίας και σε αυτό μπορεί να διαδραματίσει ρόλο ο γονιός, μαθαίνοντάς του λέξεις, όπως τα ζώα της φάρμας ή τα μέρη του σπιτιού, κ.ά.
"Το Πάσχα του νηπιαγωγείου είναι το τελευταίο "καμπανάκι", καθώς στην πρώτη δημοτικού, το παιδί θα κληθεί να διαβάσει και να γράψει" - αναφέρει η κ.Μηναδάκη. Επισημαίνει ωστόσο και το κομμάτι της αποδοχής του προβλήματος από την πλευρά των γονιών, που όσο δεν αρνούνται το πρόβλημα θα κερδίσουν πολύτιμο χρόνο για την έγκαιρη διάγνωση και τελικά αντιμετώπιση του προβλήματος.
"Οι μαθησιακές δυσκολίες ξεκινούν πριν το δημοτικό, όμως στην Α' Δημοτικού γίνεται η διάγνωση" - αναφέρει η ίδια, επισημαίνοντας ότι όταν γίνει διάγνωση, ο γονιός θα πρέπει να σταθεί υποστηρικτικά στο πλευρό του παιδιού που θα βιώνει στρες και θα υποφέρει συναισθηματικά.
Μάλιστα στην Κρήτη υπάρχουν δημόσιες δομές με καταρτισμένους επιστήμονες, στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν οι γονείς που εκτιμούν ότι το παιδί τους αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα. "Μαθησιακές δυσκολίες υπήρχαν και παλιά, όμως δεν υπήρχαν ειδικοί και οι γονείς συμπέραιναν ότι το παιδί "δεν παίρνει τα γράμματα". Πλέον οι γονείς "ψάχνονται" και προσπαθούν για να λύσουν κάθε θέμα" - εξηγεί η Σίσσυ Μηναδάκη.