ΥΓΕΙΑ

Άγχος στη δουλειά: Πώς να το διαχειριστείτε

Δουλειά και άγχος τις περισσότερες φορές πάνε μάζι. Ποιοι παράγοντες, όμως, το πυροδοτούν και πώς μπορείτε να το διαχειριστείτε;

Άγχος στη δουλειά: Πώς να το διαχειριστείτε

Άγχος στον χώρο εργασίας. Υπάρχει άνθρωπος που δεν το έχει βιώσει;

Όσο συνηθισμένο, όμως, κι αν είναι, αν το άγχος είναι τόσο έντονο που δεν σας αφήνει να αποδώσετε ή επιμένει για μήνες ολόκληρους, μπορεί να έχετε πρόβλημα, λέει ένας ειδικός.

Ο Dr. Asim Shah, εκτελεστικός αντιπρόεδρος στο Τμήμα Ψυχιατρικής και Επιστημών Συμπεριφοράς Menninger στο Baylor Colege of Medicine στο Χιούστον, εξηγεί τι μπορεί να προκαλέσει άγχος στον χώρο εργασίας, πώς να το διαχειριστείτε και πότε να αναζητήσετε επαγγελματική βοήθεια.

«Ο στόχος είναι να μην υποφέρετε και να μην αφήσετε το άγχος σας να επηρεάσει την απόδοσή σας στη δουλειά. Περίπου το 60% των ανθρώπων βιώνει άγχος στον χώρο εργασίας. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να κάνετε κάτι γι’ αυτό», ανέφερε ο Shah.

Το άγχος στο χώρο εργασίας μπορεί να προκληθεί από δύστροπους συναδέλφους, έναν απαιτητικό προϊστάμενο, μικρές, ενοχλητικές εργασίες ή πρότζεκτ πολύ μεγάλων απαιτήσεων.

Αν έχετε άγχος στον χώρο εργασίας, μπορεί να παρατηρήσετε σημάδια όπως:

  • Ότι νιώθετε υπερβολικά ανήσυχοι ή νευρικοί
  • Ότι ιδρώνετε υπερβολικά ή τρέμετε
  • Ότι σας γίνεται εμμονή κάτι που έχετε να κάνετε
  • Ότι δεν έχετε ενδιαφέρον για τη δουλειά σας

«Το άγχος γίνεται τόσο συντριπτικό που αδυνατείτε να εστιάσετε και να συγκεντρωθείτε», ανέφερε ο Shah σε δελτίο Τύπου του Baylor. «Τα συναισθήματα αυτά μπορούν να επηρεάσουν τις καθημερινές σας εργασιακές λειτουργίες».

Εάν αυτό συνεχίζεται για περισσότερο από έξι μήνες, ο Shah λέει ότι μπορεί να είναι ώρα να αναζητήσετε επαγγελματική βοήθεια.

«Ορισμένοι εργοδότες μπορεί να προσφέρουν κάποιο πρόγραμμα υποστήριξης εργαζομένων στο οποίο μπορείτε να απευθυνθείτε για βοήθεια. Μπορείτε επίσης να αρχίσετε να μιλάτε με έναν θεραπευτή μέσω ψυχοθεραπείας ή να εξετάσετε τη φαρμακευτική αντιμετώπιση του εργασιακού σας άγχους», δήλωσε.

Για να το διαχειριστείτε και να βοηθήσετε στη μείωση του άγχους, ο Shah συνιστά:

  • Να σπάτε τις δουλειές που έχετε να κάνετε σε κομμάτια
  • Να θέτετε μικρούς στόχους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και να συγχαίρετε τον εαυτό σας για την επίτευξή τους
  • Να εκφράζετε τα συναισθήματά σας. Να σημειώνετε σε ημερολόγιο πώς αισθάνεστε. Όταν το έχετε ανάγκη, να μιλάτε, να γελάτε ή και να κλάψετε παρουσία κάποιου που εμπιστεύεστε
  • Να ξεκινήσετε υγιεινές συνήθειες και να κάνετε πράγματα που σας ευχαριστούν
  • Να μην ξεπερνάτε τα όριά σας στη δουλειά. Να θέτετε όρια με τον φόρτο εργασίας σας
Πηγή:iatropedia.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση