Έναν αιώνα μετά, εμφανίστηκαν ασημένια μαχαίρια του διάσημου Faberge!

Όλοι πίστευαν ότι τα ασημένια μαχαίρια από το σερβίτσιο του Faberge είχαν λιώσει στο χυτήριο, όπως το υπόλοιπο σερβίτσιο

Μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση, όλοι πίστευαν ότι τα ασημένια μαχαίρια από το σερβίτσιο του Faberge είχαν λιώσει στο χυτήριο, όπως το υπόλοιπο σερβίτσιο. Κι όμως, δύο μαχαίρια που είχε φιλοτεχνήσει ο διάσημος Ρώσος χρυσοχόος της αυτοκρατορικής αυλής εμφανίστηκαν ξανά, έναν αιώνα μετά, στην Πολωνία.

Μετά το 1917, η νέα Ρωσία των μπολσεβίκων χρειάζεται χρήματα για τον πόλεμο και για να εδραιώσει την εξουσία της. «Κρατικοποιεί» τα περιουσιακά στοιχεία των τσάρων, των αριστοκρατικών και αστικών οικογενειών και των εκκλησιών.

Πιάτα, κύπελλα, μαχαιροπήρουνα, υπέροχα κομμάτια χρυσοχοΐας μεταφέρονται στα χυτήρια για να λιώσουν και να πάρει το κράτος τα πολύτιμα μέταλλα. Η ίδια τύχη επιφυλάσσεται σε ένα ασημένιο σερβίτσιο φαγητού 100 και πλέον τεμαχίων της πάμπλουτης οικογένειας Kelch, η οποία το είχε παραγγείλει στον Faberge.

Οι ιστορικοί τέχνης νόμιζαν ότι όλο το σερβίτσιο είχε χαθεί. Όμως, δύο κομμάτια εμφανίστηκαν πρόσφατα στην αγορά. «Δύο μαχαίρια του ψαριού -ένα μαχαίρι 35 εκατοστών του σερβίτσιου και ένα ατομικό 21 εκατοστών- γλύτωσαν από θαύμα», δηλώνει ο Πολωνός Adam Szymanski, ιστορικός τέχνης και ειδικός των έργων του Faberge, ο οποίος ανακάλυψε τα μαχαίρια.

Ένας στρατιώτης του Κόκκινου Στρατού, το 1918, κράτησε τα δύο μαχαίρια, προσθέτει ο Szymanski, τα οποία ανήκαν σε ένα μοναδικό σερβίτσιο νεογοτθικού στιλ, που ήταν από τα λίγα έργα που έφτιαξε ο Faberge σε αυτό το στιλ, που ήταν ακόμη στη μόδα στα τέλη του 19ου αιώνα.

Η ιστορία τους έχει τις ρίζες της στο 1900. Η Barbara Lelch-Bazanova, κληρονόμος μιας από τις μεγαλύτερες περιουσίες της εποχής, παρήγγειλε ένα σερβίτσιο φαγητού, έναντι του τότε σημαντικού ποσού των 125.000 ρουβλίων, στον Ρώσο χρυσοχόο με καταγωγή από τη Γερμανία και τη Δανία, γνωστό για τις μυθικές δημιουργίες του, οι οποίες σήμερα πωλούνται σε αστρονομικά ποσά.

Για τη γνησιότητα των μαχαιριών, «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το γράμμα Κ, που φέρουν πάνω τους, είναι η σφραγίδα, και η υπογραφή Κ. Faberge στο κυριλλικό αλφάβητο είναι πολύ ευδιάκριτη», όπως δήλωσε ο Πολωνός ιστορικός τέχνης.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ