Βραβεία στους μικρούς επιστήμονες που ξεχώρισαν στο διαγωνισμό κατασκευών φυσικής

Σκοπός του διαγωνισμού ήταν από τη μία η ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για την πειραματική μελέτη του περιεχομένου της Φυσικής και από την άλλη η ανάπτυξη άμιλλας μεταξύ των μαθητών.

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 14 Μαΐου ο 8ος «Διαγωνισμός Κατασκευών Φυσικής» που είχε προκηρύξει ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης για το σχολικό έτος 2015-2016.

Οι μαθητές Γυμνασίων , Λυκείων και ΕΠΑΛ που διαγωνίσθηκαν , εντυπωσίασαν με τις εργασίες τους και τη μελέτη τους πάνω σε αυτές όλους όσους  παραβρέθηκαν στις 14 Μαΐου στο 11ο Γυμνάσιο όπου και έγινε η επίδειξη των κατασκευών τους και η αξιολόγηση από την επιστημονική επιτροπή.

Σκοπός του διαγωνισμού ήταν από τη μία η ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για την πειραματική μελέτη του περιεχομένου της Φυσικής και από την άλλη η ανάπτυξη άμιλλας μεταξύ των μαθητών.
Οι κατασκευές , κατέδειξαν το μεράκι των μαθητών , για ενασχόλησή τους με το πείραμα και το πόσο απαραίτητη είναι η ενίσχυση της πειραματικής διδασκαλίας της Φυσικής στα σχολεία.
Αξίζει να σημειωθεί πως η συνεισφορά των καθηγητών τους στο εγχείρημα ήταν καθοριστική , καθώς καθοριστική ήταν και η ομαδικότητα που στις εργασίες των μαθητών.
Όλες οι συμμετοχές ήταν αξιόλογες και όλες αξίζουν τα συγχαρητήρια μας . Οι κατασκευές ήταν 11, τρεις από μαθητές Γυμνασίων ,επτά από μαθητές Λυκείων και μία συμμετοχή είχαμε από ΕΠΑΛ.
Η επιστημονική επιτροπή κρίσης με παρόντα τα μέλη κ. Γιώργο Μανουσάκη, Δρ. Γιώργο Νεοφώτιστο, κ. Γιάννη Πατσάκη, αφού παρακολούθησε την επίδειξη - παρουσίαση κάθε ατομικής και ομαδικής κατασκευής συνεδρίασε και αποφάσισε να βραβεύσει ξεχωριστά τις κατασκευές Γυμνασίου, κατασκευές Λυκείου και κατασκευές ΕΠΑΛ. Η κατάταξη είχε ως κριτήρια την δυσκολία κατασκευής της κάθε διάταξης, την αξιοποίηση εννοιών της Φυσικής καθώς και την πληρότητα της παρουσίασης προς την επιτροπή.

Για το Γυμνάσιο διαγωνίστηκαν 3 κατασκευές και κατατάχτηκαν ως εξής:
1. «Κινητήρας χωρίς ψήκτρες 3 σε 1 (με διακόπτη Reed και τρανζίστορ, με φαινόμενο Hall, με οπτικό διακόπτη)» από τους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου Σπυριδάκη Μάνο και Φραϊδάκη Παντελή.
2. «Ηλεκτρικά Κυκλώματα & Ανθρώπινος οργανισμός» από τους μαθητές Στεφανάκη Μιχαήλ και Γιαλαδάκη Ειρήνη του Γυμνασίου Θραψανού .
3. «Ηλιακός Θερμοσίφωνας» από τις μαθήτριες Βερβεράκη Κωνσταντίνα, Γρηγοράκη Ανδρέα, Αντωνάκη Γιώργο του Γυμνασίου Τυμπακίου.

Για το Λύκειο διαγωνίστηκαν επτά κατασκευές και οι πρώτες 3 θέσεις κατατάχθηκαν ως
εξής:
1. «Μαγνητική αιώρηση» από τους μαθητές Γεώργιο Δεττοράκη, Γεώργιο Κυριακάκη και Μιχαήλ Ταμιωλάκη του Γενικού Λυκείου Νέας Αλικαρνασσού.
2. «Πηνίο Tesla» από την μαθήτρια Μαρή Βερενίκη του 1ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου.«Πηνίο Tesla» από τους μαθητές Ιωάννη Κατεργιαννάκη και Ευάγγελου Καρσαμπά του 2ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου.
3. «Επαγωγική Θέρμανση» από τους μαθητές Λέανδρο Αγιοργιωτάκη και Βασίλη Τρούλη του 4ουΓενικού Λυκείου Ηρακλείου.

Για τα ΕΠΑΛ υπήρξε μια συμμετοχή η οποία και βραβεύεται ως κατασκευή επαγγελματικού
Λυκείου:
«Αυτοματισμοί Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων σε έξυπνα κτήρια» των μαθητών Μαρίνου Βελόγλου, Παύλου Φαφαλάκη, Εμμανουήλ Πλευριτάκη, Ιωάννη – Μηνά Καναράκη, Δακανάλη Ευάγγελο και Ναπολέοντα Λεβέντη από το 1ο Εργαστηριακό κέντρο - 6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου.
Επαίνους θα λάβουν οι παρακάτω κατασκευές:
1. «Υπολογισμός της Ταχύτητας του Φωτός με απλά μέσα» των μαθητών Ανδρέα Βλαχάκη, Γιώργου Γιατιλή, Μιχάλη Βαρδάκη του 1ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου.
2. «Ήχος και Στάσιμα Κύματα» των μαθητών Βεϊσάκη Στέφανου, Βλάχου Φίλιππου, Γεωργακίλα Χρίστου του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου.
3. «Μεταφορά Πληροφορίας με υδραυλικό τρόπο» των μαθητών Στέλιου Βαρβεράκη, Γιώργου Κελαντωνάκη και Κωσταντίνου Γιαννακάκη του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου. 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ