Το μείζον πρόβλημα της "Ελ.Βενιζέλου" στην Χερσόνησο

Η εικόνα της μοναδικής οδικής αρτηρίας της Χερσονήσου αποτελεί τροχοπέδη για το τουριστικό προϊόν ολόκληρης της περιοχής !

Η ευδαιμονία των τελευταίων ετών όσον αφορά το τουριστικό ρεύμα έχει διαμορφωθεί σε έντονο προβληματισμό για την φετινή χρονιά . Βλέπετε , τα προηγούμενα χρόνια , ζαλισμένοι από τις αυξανόμενες αφίξεις , αποφύγαμε να αντιμετωπίσουμε διαχρονικά προβλήματα που ταλανίζουν το τουριστικό προϊόν .

Τι και αν οι ειδικοί ανέφεραν ότι ο αριθμός των αφίξεων δεν αποτελεί τον σημαντικότερο δείκτη , οι διανυκτερεύσεις και η μέση κατά κεφαλή δαπάνη είναι τα ζητούμενα , συνηθίσαμε τον στρουθοκαμηλισμό , θεωρώντας ότι αφού η κατσίκα του γείτονα είναι βαριά άρρωστη , η δική μας ,ακόμη και αν ήταν επίσης άρρωστη , θα μπορεί να παράγει ατέρμονα .

Έτσι προσπερνούσαμε διαχρονικά προβλήματα που συντομότερα από όσο πιστεύαμε βάλλουν ενάντια στο προσδοκώμενο αποτέλεσμα .

Η Χερσόνησος , η ναυαρχίδα του τουρισμού της χώρας , μετά την άνευ ορίων και υποδομών γιγάντωση που γνώρισε τις προηγούμενες δεκαετίες έχει πλέον βρεθεί αντιμέτωπη με πλείστα όσα προβλήματα που αν δεν αντιμετωπιστούν άμεσα , το μέλλον κάθε άλλο παρά ευοίωνο προβλέπετε .

Ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα που καλούνται οι Αρχές να αντιμετωπίσουν είναι αυτό της κεντρικής , αλλά και μοναδικής οδικής αρτηρίας που διασχίζει την περιοχή , της Οδού Ελευθερίου Βενιζέλου .

Όταν ένα αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 45 λεπτά για να διασχίσει ένα δρόμο 2,5-3 χλμ , είναι ευκολονόητο το μέγεθος του προβλήματος .

Οι παρακάτω προτάσεις έχουν προκύψει ύστερα από συνεχείς διαβουλεύσεις τόσο στα πλαίσια του εμπορικού συλλόγου , όσο και με άλλους φορείς . Ύστερα από συνεχείς προβληματισμούς με διάφορους επαγγελματίες ,κατοίκους αλλά και επισκέπτες της περιοχής .

Το ιδανικό φυσικά θα ήταν να δημιουργηθεί επιτέλους το σχέδιο πόλης της Χερσονήσου , να δημιουργηθεί άλλη μια οδική αρτηρία που θα έφερνε άμεσα την αποσυμφόρηση της Ελ.Βενιζέλου .Πόσο μάλλον αν ένας από τους μεγαλύτερους σε μήκος εμπορικούς δρόμους της χώρας μετατρεπόταν σε πεζόδρομο .

Επειδή όμως τα παραπάνω αργούν ακόμη , προχωράμε στις παρακάτω προτάσεις που μπορούν να υλοποιηθούν άμεσα , βελτιώνοντας ένα δρόμο που στις ώρες αιχμής θυμίζει το κέντρο της Αθήνας .

Α) Το σημαντικότερο βέβαια είναι να υπάρξει συνεχής και τακτική αστυνόμευση ,ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής από τις 8 το πρωί ως τις 8 το βράδυ .Αυτό μπορεί να συμβεί είτε με την παρουσία τροχαίας ,είτε με την παρουσία δημοτικής αστυνομίας .

Β) Στο παρελθόν είχε δοκιμαστεί επιτυχημένα το εναλλάξ παρκάρισμα .Κάθε μήνα επιτρεπόταν το παρκάρισμα μόνο από μια πλευρά του δρόμου.

Γ) Καθολική απαγόρευση της στάσης των αυτοκινήτων . Είναι ελληνικό φαινόμενο να αφήνω το αμάξι 5 λεπτά , συχνά διπλοπαρκαρισμένο για να «πεταχτώ» σε μια υπηρεσία . Τα πέντε λεπτά δεν είναι ποτέ πέντε .

Δ) Αυστηρό ωράριο για την διέλευση μεγάλων φορτηγών που προμηθεύουν τα καταστήματα. Αν δεν είναι εφικτή η φορτοεκφόρτωση μέχρι τις 9 π.μ τότε καλούνται οι επαγγελματίες να χρησιμοποιούν μόνο ημιφορτηγά που δεν κλείνουν το μισό ρεύμα κυκλοφορίας .

Ε)Απαγόρευση της κυκλοφορίας επί της Ελ.Βενιζέλου των γνωστών «τρένων» που πηγαίνουν με μέγιστη ταχύτητα τα 15 χλμ . Τα τρενάκια είναι ένα ωραίο μέσο ,που δίνει την δυνατότητα στον επισκέπτη να κάνει ένα όμορφο γύρο της περιοχής ,επισκεπτόμενος σημεία που ίσως να μην ανακάλυπτε χωρίς αυτά . Όμως η διέλευση τους , από την μοναδική οδική αρτηρία νομίζω πως δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από τα οφέλη που παρέχει.

ΣΤ) Στάση των τουριστικών λεωφορείων σε προκαθορισμένα σημεία όταν πρέπει να αποβιβαστούν ή να επιβιβαστούν επισκέπτες για άφιξη , αναχώρηση ή για εκδρομές . Στο πρόσφατο παρελθόν είχαν διαγραμμιστεί συγκεκριμένα σημεία για αυτόν τον λόγο , πλην όμως δεν τηρούνται , χωρίς η ευθύνη να ανήκει αποκλειστικά στους οδηγούς λεωφορείων . Ακόμη και το επιχείρημα ότι κατά την άφιξη του ο τουρίστας είναι κουρασμένος ,είναι επιεικώς άτοπο ,αφού ο τουρίστας ξέρει και αγαπάει το περπάτημα . Δεν νομίζω δε , όταν κάποιος επισκέπτεται μια πόλη στο εξωτερικό να διαμαρτύρεται γιατί το μετρό ή η συγκοινωνία δεν τον άφησε ακριβώς έξω από το ξενοδοχείο .

Ζ) Είναι σύνηθες , οι εταιρίες ενοικιάσεων οχημάτων να παρκάρουν μπροστά από τα γραφεία ένα ικανό αριθμό οχημάτων (αυτοκίνητα ,γουρούνες ,μηχανάκια) .Στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει ιδιόκτητο πάρκινγκ , καλό θα είναι να μην σταθμεύουν περισσότερα από 3 οχήματα , αφού καταλαμβάνουν θέσεις πάρκινγκ (επί της οδικής αρτηρίας ) ,συμβάλλοντας στην διόγκωση του κυκλοφοριακού κομφούζιου . Πρόκειται μάλιστα για ένα μέτρο που είχε βρει θετική αντιμετώπιση από τον Σύλλογο Ενοικιαστών πριν μερικά χρόνια .

Η) Δημιουργία περισσότερων χώρων για πιάτσα ταξί με ταυτόχρονη απαγόρευση της στάσης των ταξί , κυριολεκτικά όπου και όπως τους βολεύει για την επιβίβαση /αποβίβαση πελατών . Είναι άλλωστε εικόνα τριτοκοσμικής χώρας ο πελάτης να κάνει σήμα στο ταξί για να επιβιβαστεί .Δε νομίζω σε κάποια άλλη χώρα της Ευρώπης να συμβαίνει κάτι ανάλογο .Ο επιβάτης είναι υποχρεωμένος είτε να καλέσει ταξί ,είτε να πάει στην πιάτσα για να επιβιβαστεί .

Θ) Η αφαίρεση τουλάχιστον μιας στάσης ΚΤΕΛ από το κέντρο της Χερσονήσου .Η Χερσόνησος είναι ίσως η μοναδική περιοχή όπου το ΚΤΕΛ έχει στάση κάθε 200-300μ . Προφανώς δεν είναι απαραίτητες όλες . Η δικαιολογία περί αριθμημένων στάσεων είναι εντελώς άτοπη .

Ι) Τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών όπου αυτό χρειάζεται και η δημιουργία Δημοτικών Πάρκινγκ . Η Χερσόνησος είναι ίσως ο μοναδικός από τους μεγάλους τουριστικούς προορισμούς που δεν διαθέτει χώρους στάθμευσης. Το Ρέθυμνο ,τα Χανιά , ο Άγιος Νικόλαος μοιάζουν να έχουν αντιμετωπίσει το πρόβλημα δημιουργώντας τους κατάλληλους χώρους .Μόνο ο Δήμος Χερσονήσου δεν έχει κατορθώσει κάτι ανάλογο.

Ίσως κάποιοι φίλοι συμπολίτες να μην ενθουσιάζονται από τις παραπάνω προτάσεις ,θεωρώντας ότι βάλλουν κατά των συμφερόντων τους . Φυσικά δεν διεκδικώ κανέναν αλάθητο , απλώς προτείνω προς διαβούλευση . Είναι καιρός όμως να πάψουμε να βλέπουμε το δέντρο , χάνοντας το δάσος . Αν θέλουμε να βελτιώσουμε το τουριστικό προϊόν , αν θέλουμε να ξαναγίνει η Χερσόνησος η πρωτεύουσα του τουρισμού στην Κρήτη , αν θέλουμε το παραγόμενο αποτέλεσμα να είναι ανάλογο της αφοσίωσης και της σκληρής δουλειάς που επιτελούν όλοι οι επαγγελματίες του τουρισμού στην περιοχή , τότε θα πρέπει να λάβουμε γενναίες αποφάσεις .

Άλλωστε το ζητούμενο είναι για όλους κοινό . Ο ποιοτικός τουρισμός , οι επισκέπτες υψηλού εισοδήματος , η μεγαλύτερη κερδοφορία για τους επαγγελματίες του τουρισμού .

Δε νομίζω ότι η σημερινή εικόνα της Ελ.Βενιζέλου , ιδιαίτερα πριν βραδιάσει , όταν το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι εντονότατο να αφήνει κάποιον ικανοποιημένο .

Τουναντίον η εικόνα της μοναδικής οδικής αρτηρίας της Χερσονήσου αποτελεί τροχοπέδη για το τουριστικό προϊόν ολόκληρης της περιοχής !

Μύρων Γ.Κανάκης

Επιχ/τιας

Γραμματέας Εμπορικού Συλλόγου Χερσονήσου

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ