ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκινούν τα ηλεκτρονικά βιβλία - Αντιδράσεις λογιστών

No profile pic

Ξεκινούν επισήμως από σήμερα τα ηλεκτρονικά βιβλία MyData με στόχο τόσο η φορολογική διοίκηση όσο και οι επιχειρήσεις να περάσουν σε μία νέα εποχή με λιγότερη γραφειοκρατία και ταχύτερες διαδικασίες επιστροφής φόρων αλλά και κατάργησης άλλων χρονοβόρων υποχρεώσεων όπως των συγκεντρωτικών καταστάσεων. Αν και με βάση το χρονοδιάγραμμα από σήμερα χιλιάδες επιχειρήσεις θα έχουν υποχρέωση διαβίβασης των παραστατικών στη νέα εφαρμογή η απόφαση της κυβέρνησης και της ΑΑΔΕ να μην επιβληθούν πρόστιμα δείχνει επί της ουσίας ότι τουλάχιστον για τους τρεις τελευταίους μήνες του έτους τα ηλεκτρονικά βιβλία θα έχουν προαιρετικό χαρακτήρα μέχρι οι επιχειρήσεις και τα λογιστικά γραφεία να εξοικειωθούν με το νέο σύστημα. Ωστόσο, δεν λείπουν και οι αντιδράσεις. Ενα μεγάλο τμήμα λογιστών και φοροτεχνικών ζητούν επίλυση προβλημάτων και δυσλειτουργιών τα οποία όπως αναφέρουν δεν έχουν επιλυθεί ακόμα. Από το υπουργείο Οικονομικών και την ΑΑΔΕ αναφέρουν ότι ζητούμενο στη φάση αυτή είναι, μέσα από την καθολικότητα της συμμετοχής των επιχειρήσεων στο νέο ψηφιακό περιβάλλον τήρησης των βιβλίων και έκδοσης παραστατικών για τις επιχειρήσεις, να αντιμετωπιστούν όλα τα μικρότερα ζητήματα που τυχόν δεν έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα και η πλατφόρμα να λειτουργήσει ομαλά για όλες τις επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ στο διάστημα της πιλοτικής λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας MyDATA.

-Έχουν εγγραφεί 235.000 επιχειρήσεις από όλο το φάσμα του επιχειρείν και έχουν διαβιβαστεί περίπου 100.000.000 παραστατικά, συνολικής αξίας σχεδόν 53 δισ. ευρώ, ενώ κάθε ημέρα, αποστέλλονται πάνω από 1.000.000 παραστατικά.

-Στην εφαρμογή timologio, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα έκδοσης παραστατικών ψηφιακά με ταυτόχρονη διαβίβαση στο myDATA, έχουν εγγραφεί 12.600 επιχειρήσεις

-Υπάρχουν ήδη 8 πιστοποιημένοι πάροχοι ψηφιακής τιμολόγησης, οι οποίοι έχουν μέχρι στιγμής διαβιβάσει σχεδόν 14.000.000 παραστατικά στην πλατφόρμα myDATA.

-Από τον Οκτώβριο του 2020 λειτουργεί ειδική γραμμή υποστήριξης του myDATA στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ. Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί σχεδόν 15.000 ερωτήματα μέσω τηλεφώνου και mail, τα οποία έχουν απαντηθεί σε ποσοστό 85%, ενώ το υπόλοιπο 15% βρίσκεται σε διαδικασία επεξεργασίας απάντησης.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα της ΑΑΔΕ:

1.Από σήμερα διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά:

-Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 €.

-Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 €.

2. Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

3. Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31.03.2022. Σημειώνεται ότι ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.

Παράλληλα επιχειρήσεις και καταστήματα θα πρέπει να προχωρήσουν στη διασύνδεση φορολογικών μηχανισμών (ταμειακών μηχανών κ.λπ.) με την ΑΑΔΕ. Σταδιακά, και μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται:

-να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης,

-να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA,

-να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.

Πηγή:capital.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση