ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Την ... ανηφόρα οι τιμές προϊόντων και υπηρεσιών

Στην άνοδο αυτή συνέβαλαν κυρίως οι αυξήσεις των τιμών σε καύσιμα, τηλεφωνικές υπηρεσίες, τσιγάρα, καθώς και στα ξενοδοχεία, καφέ και εστιατόρια.

No profile pic

Άνοδο 1% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο, φέτος, από άνοδο επίσης 1% τον Ιούνιο 2017 και έναντι μείωσης 1% τον Ιούλιο 2016.

Στην άνοδο αυτή συνέβαλαν κυρίως οι αυξήσεις των τιμών σε καύσιμα, τηλεφωνικές υπηρεσίες, τσιγάρα, καθώς και στα ξενοδοχεία, καφέ και εστιατόρια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η άνοδος του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Ιούλιο προήλθε από:

1. Τις αυξήσεις των δεικτών:

  • Κατά 7,1% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.
  • Κατά 2,7% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα.
  • Κατά 7,3% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στην αγορά αυτοκινήτων.
  • Κατά 1,3% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • Κατά 1,8% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.

2. Τις μειώσεις των δεικτών:

  • Κατά 1,5% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, πατάτες. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε ελαιόλαδο και καφέ.
  • Κατά 0,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • Κατά 3,2% της ομάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές (ηλεκτρικές ή μη), είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • Κατά 3,3% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε φαρμακευτικά προϊόντα, παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • Κατά 1,4% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στους προσωπικούς υπολογιστές.
  • Κατά 0,3% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Κατά 1,8% της ομάδας «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Ο γενικός δείκτης τον Ιούλιο σε σχέση με τον Ιούνιο παρουσίασε μείωση 1,7% έναντι μείωσης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2016.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός σημείωσε τον Ιούλιο άνοδο 0,9% από αύξηση επίσης 0,9% τον Ιούνιο και έναντι αύξησης 0,2% τον Ιούλιο πέρυσι. Σε μηνιαία βάση (Ιούλιος προς Ιούνιο), ο εναρμονισμένος πληθωρισμός παρουσίασε μείωση 1,2% έναντι μείωσης επίσης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2016.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση