"Θετικό σενάριο η σύμπραξη φορέων για το καλώδιο της διασύνδεσης"- Σε εξέλιξη ένα power game!

Αντώνης Παντινάκης
Αντώνης Παντινάκης

Ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης κ. Νίκος Καλογερής παρακολουθεί «με μεγάλο ενδιαφέρον» τις εξελίξεις, δηλώνοντας υπέρμαχος της σύμπραξης των δύο φορέων.

Toυ Αντώνη Παντινάκη

Δύο φορείς, ένα έργο και κάπου στη μέση η Κρήτη! Το καλώδιο της... διασύνδεσης μπορεί να γίνει γέφυρα συνεργασίας ανάμεσα στον ΑΔΜΗΕ και την EuroAsia Interconnection; Επί του παρόντος, μάλλον όχι, διότι το ρεπορτάζ μιλά για ένα power game σε εξέλιξη: είτε ως προς το ποιος θα αναλάβει το έργο Κρήτης - Αττικής, που είναι το πλέον ώριμο, είτε για την τελική φάση των διαπραγματεύσεων, ώστε οι δύο πλευρές να συμφωνήσουν σε ένα κοινό πλαίσιο.

Ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης κ. Νίκος Καλογερής παρακολουθεί «με μεγάλο ενδιαφέρον» τις εξελίξεις, δηλώνοντας υπέρμαχος της σύμπραξης των δύο φορέων. Και το τεκμηριώνει: «Το ιδανικό για εμάς θα ήταν να μπορέσουν να τα βρουν οι δύο αυτές εταιρείες, έτσι ώστε το έργο να γίνει απρόσκοπτα, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και πράγματι να αποτελέσει έναν βραχίονα του συνολικού έργου, το οποίο θα μας ενδιέφερε να μας βάλει στο χάρτη όχι των αγωγών πια, αλλά των καλωδίων».

Η βάση της συνεργασίας ΑΔΜΗΕ- Euroasia υπάρχει ήδη, εξάλλου, κάτι το οποίο υπογράμμισε και ο κ. Καλογερής: «Υπάρχει ένα υπογεγραμμένο μνημόνιο συνεργασίας, ένα ΜΟU, το οποίο έχουν υπογράψει ο ΑΔΜΗΕ με την Euroasia –με κάποια συγκεκριμένα ποσοστά. Και σε αυτή τη βάση ή σε κάποια άλλη, καλό θα ήταν να συνεργαστούν. Θα ήταν καλύτερο για όλους να συνεργαστούν. Και για το έργο αυτό καθεαυτό, αλλά παράλληλα θα σήμαινε ότι θα μπορούσε να συμβεί μελλοντικά το σύνολο της διασύνδεσης, το οποίο επίσης μας ενδιαφέρει».


Το ζήτημα της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης είναι «ένα κομβικό ζήτημα για το μέλλον μας και την ανάπτυξη του νησιού μας τα επόμενα χρόνια», σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Ενέργειας.

Η ηλεκτρική διασύνδεση πρέπει να «τρέξει», καθώς η Κρήτη από το 2020 θα αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα επάρκειας εφοδιασμού λόγω της υποχρεωτικής απόσυρσης των ντιζελοκίνητων μονάδων της ΔΕΗ ΔΕΗ +0,30%, που επιβάλλει η ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.

Αξιολογώντας τις δύο προτάσεις, ο κ.  Καλογερής παραδέχθηκε ότι «θα ήταν ψέμα αν λέγαμε ότι δεν μας ενδιαφέρει» η πρόταση της EuroAsia Interconnection, γιατί όπως εξήγησε, «για εμάς είναι αρκετά ενδιαφέρον και σημαντικό για την Κρήτη να γίνει κόμβος όσον αφορά την ενέργεια που έρχεται από την Ασία ουσιαστικά, δηλαδή το Ισραήλ, μέσω της Κύπρου. Κι άλλωστε πρόκειται για ένα καλώδιο που θα βγάλει από την ενεργειακή απομόνωση και την Κύπρο, μία ολόκληρη χώρα δηλαδή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αναβαθμίζει στρατηγικά το νησί μας».

Από την άλλη μεριά βέβαια, «έχουμε επιτακτικές ανάγκες που πρέπει να καλύψουμε και πρέπει να προχωρήσει η διασύνδεση Κρήτη – Αττική», τόνισε ο ίδιος, ο οποίος μιλώντας για την «προσπάθεια του ΑΔΜΗΕ», σχολίασε : «Βάζει μπροστά τις ελλειμματικές ανάγκες που έχουμε σε θέματα ενέργειας και θεωρεί ότι θα προκηρύξει το έργο –όπως έχει πει- μέσα στο πρώτο τρίμηνο του ’19. Ήδη έχει ένα μετοχικό κεφάλαιο στην άκρη, των 200 εκατ. ευρώ και αναζητά επενδυτές για να το αυξήσει και να μπορέσει να υλοποιήσει το έργο».

«Φιλτράροντας» όλα τα παραπάνω, ο κ. Καλογερής κατέληξε ότι το ιδανικό θα ήταν η συμπόρευση των δύο φορέων, προς όφελος της Κρήτης. Για την ώρα, όλα κρέμονται από ένα... καλώδιο εν προκειμένω (και όχι μία κλωστή!), το οποίο περισσότερο διχάζει παρά ενώνει! Το μήνυμα της ενότητας, πάντως, εστάλη –και με επιχειρήματα- από την Περιφέρεια Κρήτης! Μένει να δούμε αν θα ληφθεί υπόψιν, και η Κρήτη παίξει κι εδώ τον ρόλο του συνδετικού κρίκου...

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ