Τέλος των θερινών εκπτώσεων, αλλά η αγορά δεν δούλεψε...

Περίπου μία στις τέσσερις σταθεροποίησε τις πωλήσεις στα περσινά επίπεδα.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις, παρουσίασαν μείωση των πωλήσεών τους τη θερινή εκπτωτική περίοδο του 2018, ενώ περίπου μία στις τέσσερις σταθεροποίησε τις πωλήσεις στα περσινά επίπεδα.

Αυτό προκύπτει από την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για τις θερινές εκπτώσεις που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.

Όπως σημειώνεται σχετικά, από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι ο κύκλος εργασιών κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ικανοποίησε τις επιχειρήσεις.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε: «Η καθιερωμένη έρευνα της ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις ολοκληρώθηκε, χωρίς όμως τα επιθυμητά αποτελέσματα, αφού ο τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου στο λιανικό εμπόριο φαίνεται να κινήθηκε κάτω από τον πήχυ των 6 δισ. ευρώ. 

Το συνολικό ταμείο δείχνει ότι στις περισσότερες αστικές αγορές η κίνηση ήταν υποτονική, ενώ στις τουριστικές περιοχές της χώρας η «εισαγόμενη κατανάλωση» από τον τουρισμό δεν ήταν ικανοποιητική».

Το ποσό του 1,2 δισ. ευρώ της α’ δόσης του φόρου εισοδήματος στο τέλος Ιουλίου, πρόσθεσε ο κ. Κορκίδης, «σίγουρα έλειψε από την κατανάλωση και γενικότερα είναι αντιληπτό ότι η υπερφορολόγηση «στραγγίζει» την αγορά. Οι σημαντικές αυξομειώσεις ανάλογα τα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής και οι αποκλίσεις μεταξύ κεντρικών και συνοικιακών περιοχών, αλλά και η εικόνα μεταξύ μικρών και μεγαλύτερων εμπορικών επιχειρήσεων, διαμορφώνουν μία σύνθετη κατάσταση πραγμάτων.»

» Είναι σαφές ότι η αγορά κινήθηκε μεσοσταθμικά αρνητικά και φέτος, που επιβεβαιώνει ότι τα προβλήματα των μικρομεσαίων του εμπορίου παραμένουν. Θα έλεγα ότι το λιανικό εμπόριο, το μεγαλύτερο διάστημα της φετινής περιόδου των θερινών εκπτώσεων, βρέθηκε σε κατάσταση «θερινής ραστώνης»».

Σύνοψη αποτελεσμάτων

– Οι επιδόσεις των εμπορικών επιχειρήσεων φαίνεται να διαφοροποιούνται ανάλογα με τον τόπο εγκατάστασης και το μέγεθος της επιχείρησης. Συγκεκριμένα, οι μικρές επιχειρήσεις με χαμηλό τζίρο, καθώς και οι αυτoαπασχολούμενοι παρουσίασαν μείωση πωλήσεων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Αντίθετα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις εμφάνισαν είτε σταθερότητα, είτε αύξηση στις πωλήσεις τους.

Επομένως, και με δεδομένο ότι οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις α) είναι πιο ελκυστικές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και β) εκπροσωπούν μεγάλο μερίδιο του λιανικού εμπορίου, καθίσταται σαφές ότι το εμπόριο κινείται σε δύο ταχύτητες.

Ενδεικτικό αυτής της εξέλιξης αποτελεί και η πορεία του Δείκτη Καταναλωτή όπως δημοσιεύεται από την ΕΛΣΤΑΤ, η οποία σε όλες τις περιόδους του διμήνου παραμένει θετική. (Η ΕΛΣΤΑΤ συγκεντρώνει τον κύκλο εργασιών επιχειρήσεων άνω των 200.000 ευρώ τζίρου).

– Σημαντικός παράγοντας στην εξέλιξη των πωλήσεων είναι η περιοχή εγκατάστασης όταν αυτή είναι τουριστική. Παρ’ όλα αυτά, φέτος η ένταση αυτής της διαφοροποίησης μειώθηκε αισθητά.

– Έτσι, τα όρια που κινήθηκε η μεταβολή του τζίρου ήταν από +7% για όσες επιχειρήσεις είχαν αύξηση και κατά μέσο όρο -15% για όσες είχαν μείωση. Επομένως, μεσοσταθμικά η μείωση των πωλήσεων περιορίστηκε, λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.

– Η μέση μείωση των πωλήσεων ήταν περίπου -10%, λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.

– Το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές κυμάνθηκε από 21% έως 40%.

– Οι εμπορικοί σύλλογοι της χώρας δήλωσαν για τις περιοχές τους παρόμοια εικόνα με αυτήν της πρωτογενούς έρευνας, με πολλές περιοχές της χώρας να δηλώνουν σταθερές πωλήσεις τη φετινή θερινή εκπτωτική περίοδο.

– Οι επιχειρήσεις των Ανοιχτών Κέντρων Εμπορίου (ΑΚΕ) είχαν παρόμοιες επιδόσεις στις θερινές εκπτώσεις σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εμπορικές επιχειρήσεις.

Τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων

Περίπου μία στις δύο επιχειρήσεις επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, ενώ μία στις πέντε επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις από 41% έως 50%.

Πωλήσεις

Οι περισσότερες επιχειρήσεις (60%) παρουσίασαν μείωση των πωλήσεων τους την θερινή εκπτωτική περίοδο του 2018, ενώ περίπου μία στις τέσσερις σταθεροποίησε τις πωλήσεις στα περσινά επίπεδα.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ