Τα νέα "επεισόδια" στο ...σήριαλ "αεροδρόμιο Καστελίου"

Μέσα σε ένα οκτάμηνο θα πρέπει να υλοποιηθούν όλα τα προαπαιτούμενα προκειμένου η κατασκευή του διεθνούς αεροδρομίου να ξεκινήσει αρχές του 2018.

Υπήρξαν 11 παρατάσεις της διαγωνιστικής διαδικασίας, φαίνεται ότι, πλέον, το έργο της κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι του Ηρακλείου Κρήτης έχει αφήσει πίσω τα χειρότερα. Μετά την αποσφράγιση της οικονομικής προσφοράς, ύψους 480 εκατ. ευρώ, που κατέθεσε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR Airports Limited (Ariadne Airport Group), είναι ζήτημα γραφειοκρατικών διαβημάτων προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του διεθνούς αερολιμένα.

Η κοινοπραξία προσφέρει 480 εκατ. ευρώ, γεγονός που, όπως αναφέρουν στην αγορά, θέτει "εκτός συναγωνισμού" το κονσόρτσιουμ, δεδομένου ότι το υπουργείο Υποδομών τοποθετούσε το έργο στα 850 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου περιορίζεται σε 180 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένη κατά 40 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με αυτή που είχε προβλέψει το Δημόσιο. Το τελευταίο θα συμμετέχει σε ποσοστό 46% στην εταιρεία παραχώρησης, ενώ τα τέλη χρήσης του νέου αεροδρομίου θα είναι χαμηλότερα από 20 ευρώ.

Τα επόμενα βήματα

Μέσα στο επόμενο οκτάμηνο θα πρέπει να υλοποιηθούν όλα τα προαπαιτούμενα προκειμένου η κατασκευή του διεθνούς αεροδρομίου να ξεκινήσει αρχές του 2018. Σε αυτά περιλαμβάνονται η κατάρτιση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου, για περίοδο 37 ετών, η οποία θα πρέπει να υπογραφεί και να υποβληθεί για έλεγχο νομιμότητας στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Ακολούθως, τη σύμβαση θα πρέπει να κυρώσει το Κοινοβούλιο.

Ο αερολιμένας που θα βρίσκεται νοτιοανατολικά του Ηρακλείου, στα όρια του Δήμου Μίνωα - Πεδιάδος θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο-κορεσμένο-αεροδρόμιο "Ν.Καζαντζάκης” και θα εξυπηρετεί αεροσκάφη τύπου B747 και Α330.

Το έργο θα υλοποιηθεί ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με τη μέθοδο της παραχώρησης, υιοθετώντας, ως ένα βαθμό, το μοντέλο που εφαρμόστηκε στο "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Πηγή: capital.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ