Στους...Κινέζους "πακέτο" τρία έργα μαζί και το Καστέλλι!

Γιατί επιμένει ο υπουργός για τις 27 και ποια...ελληνική εταιρεία θα κάνει το "λαγό";

Στην…Κίνα και μια ελληνική εταιρεία, ως…όχημα, έχουν βάλει όλα τους τα ρέστα στο τραπέζι για το αεροδρόμιο Καστελλίου η κυβέρνηση και ο υπουργός Υποδομών κ.Σπίρτζης. Η αλήθεια είναι ότι όλο το σχέδιο…12 χρόνια τώρα μοιάζει με μπλόφα στο πόκερ και γι αυτό η τελευταία ελπίδα πλέον είναι να πάρουν το έργο οι Κινέζοι πακέτο με άλλα μεγάλα στην Ελλάδα! Πάντως την ίδια ώρα ο δήμαρχος Μινώα κ.Καλογεράκης μίλησε σκληρά για την πολιτική που ακολουθείται στο έργο και έκανε λόγο «για κοροϊδία 12 ετών που πρέπει να σταματήσει»!

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το υπουργείο Υποδομών ποντάρει τα πάντα στη (νέα) δημοπράτηση του έργου στις 27 Ιουνίου και με το δεδομένο ότι θα τηρηθούν τα συμφωνηθέντα με τους Κινέζους μετά την πλήρη παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά στην «Κόσκο».

«Επενδύουμε πολλά στην στήριξη της κινέζικης πλευράς, όπως στηρίξαμε κι εμείς στον Πειραιά» διαρρέουν κυβερνητικής πηγές και αφήνουν να εννοηθεί ότι «στις 27 του μήνα θα γίνει η δημοπράτηση του έργου αφού έχει τακτοποιηθεί και το θέμα της EUROSTAT». (όπως είχε γράψει το cretalive υπήρξε θέμα με την εγγυηση και τον δανεισμό του Δημοσίου εάν αυτό προστίθεται στο δημόσιο χρέος).

Οι πιέσεις που ασκήθηκαν για το θέμα του λιμανιού του Πειραιά ήταν μεγάλες, οι Κινέζοι ήθελαν πολύ να «τελειώσει» το θέμα της «Κόσκο» και φαίνεται ότι στα ανταλλάγματα για το πρώτο λιμάνι της χώρας ήταν να επενδύσουν σε τρία ακόμη εργα που ήθελε η κυβέρνηση να προχωρήσουν ως άκρως αναπτυξιακά: το αεροδρόμιο του Καστελλίου, το Θριάσειο και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Φυσικά για να μπουν οι Κινέζοι σε ένα έργο όπως το Καστελλι πρέπει να «χτυπηθεί» ο διαγωνισμός και σε αυτή την περίπτωση ακούγεται συγκεκριμένη εταιρεία ελληνικών συμφερόντων ότι έχει βρεθεί για να κάνει το «λαγό».Πρόκειται για εταιρεία ελληνικών συμφερόντων που έχει όμως την έδρα της σε ευρωπαϊκή χώρα και πρόσφατα επανέκαμψε στην ελληνική αγορά και τα εγχώρια έργα.

«Εμείς στις 27 δημοπρατούμε ότι και να γίνει» επιμένουν από την κυβέρνηση, αλλά χθες ο κ.Καλογεράκης τους αμφισβήτησε.

«Έχουμε επί 12 χρόνια μια κοροϊδία. Πρέπει να σταματήσει αυτό. Δεν γίνεται άλλο με το αεροδρόμιο, ακούμε μόνο, δεν υπάρχει σχέδιο» τόνισε ο δήμαρχος Μινώα και τόνισε ότι «εάν δεν μπορούν να το ξεκαθαρίσουν να δώσουν βάρος στο αεροδρόμιο Καζαντζάκη να μην το αφήνουν έτσι»!

 

Στις 27 επιμένει ο υπουργός

Ωστόσο, ο υπουργός Υποδομών κ.Σπίρτζης είπε και πρόσφατα στη Βουλή ότι στις 27 του μήνα θα γίνει η δημοπράτηση του αεροδρομίου!

Ο Υπουργός ανέφερε ότι έχουν ήδη εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον στη φάση διαβούλευσης των τευχών δημοπράτησης έξι μεγάλοι όμιλοι εταιριών. Ο ίδιος αναφέρθηκε αναλυτικά στην αλλαγή των όρων του διαγωνισμού που έγιναν από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο «για να μην έχουμε πάλι τις ίδιες καθυστερήσεις ή διεκδικήσεις και από τους εργολήπτες, αλλά και από τους παραχωρησιούχους και να προστατεύεται το δημόσιο συμφέρον». Επίσης ο κ. Χρήστος Σπίρτζης ενημέρωσε στη Βουλή ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες διαδικασίες και ότι «έχει ενταχθεί το έργο στην Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου στο άρθρο 7Α, για να γίνουν πολύ γρήγορα οι απαλλοτριώσεις, ως έργο εθνικής σημασίας».

“Το πρώτο, λοιπόν, που κάναμε ήταν να αλλάξουμε τελείως αρκετούς όρους των τευχών δημοπράτησης σε μια άλλη λογική, σε μια άλλη κατεύθυνση. Ποιοι είναι αυτοί; Αλλάξαμε το ποσό των αντισταθμιστικών οφελών στην τοπική κοινωνία και από 1% έγινε 2,5%. Πιστεύω ότι αυτό είναι σε πολύ θετική κατεύθυνση. Αλλάξαμε το ότι προβλέπεται μέσα στον χώρο του αεροδρομίου να υπάρχει χώρος που θα κατασκευαστεί εκθεσιακό κέντρο, το οποίο θα το διαχειρίζεται το Ελληνικό Δημόσιο και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, τοπικά δηλαδή, για την έκθεση και την προβολή τοπικών προϊόντων της Κρήτης.

Δεσμευθήκαμε -και ισχύει αυτή η δέσμευση, γι’ αυτό και την καταθέτω στη Βουλή- ότι στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας που θα δημιουργηθεί για τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα μετέχει ο εκάστοτε δήμαρχος του δήμου που θα φιλοξενεί αυτές τις εγκαταστάσεις. Δεσμευθήκαμε, επίσης, ότι θα υπάρχει χρηματοδότηση, ώστε να βγει μια μελέτη για έναν συνολικό χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της περιοχής, για να μην έχουμε άναρχη δόμηση και άναρχη ανάπτυξη δραστηριοτήτων γύρω από το νέο αεροδρόμιο.

Τα υπόλοιπα που αλλάξαμε είναι τεχνικά θέματα που έχουν να κάνουν με την αρχιτεκτονική του κτηρίου και τις επιτροπές που έπρεπε να γίνουν, ώστε να διασφαλίσουμε και να μην υπάρχει καθυστέρηση, αλλά να σεβόμαστε και την αρχιτεκτονική της Κρήτης, επίσης θέματα με την εξοικονόμηση ενέργειας και την ενεργειακή αναβάθμιση του κτηρίου και πολλά άλλα.

Βέβαια, το πιο σημαντικό είναι τα θέματα βαθμολογίας για τον διαγωνισμό, δηλαδή τα κριτήρια με τα οποία θα επιλεγεί το ανάδοχο σχήμα για τη σύμπραξη. Το σημαντικότερο, κατά τη γνώμη μου, από αυτά είναι ότι τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου μπορεί να την προσφέρει το ανάδοχο σχήμα. Βγάλαμε σε διαβούλευση τα τεύχη δημοπράτησης και για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία δεχθήκαμε τις παρατηρήσεις.

Απ’ ό,τι γνωρίζουμε, λοιπόν, για να έχετε την ενημέρωση, ενδιαφέρονται έξι όμιλοι εταιρειών. Οι πέντε συμμετείχαν στη διαβούλευση και τα περισσότερα από αυτά τα σχήματα λόγω αυτών των αλλαγών ζήτησαν την αναβολή της καταληκτικής ημερομηνίας του διαγωνισμού, ώστε να μπορούν να συνεργαστούν με τις τράπεζες που τα χρηματοδοτούν, για να αξιολογήσουν όλα αυτά τα στοιχεία τα οποία έχουμε αλλάξει.

Αυτός είναι και ο λόγος που δεχθήκαμε να πάει έναν μήνα περίπου πίσω η δημοπράτηση του έργου. Η δημοπράτηση του έργου θα γίνει στις 27 Ιουνίου.”

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ