ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι μισές εταιρείες παγκοσμίως αυξάνουν τις επενδύσεις στην καινοτομία
Η πανδημία έφερε αύξηση της επιχειρηματικής καινοτομίας και της ζήτησης για εξατομικευμένες εμπειρίες από τους καταναλωτές
SHARE:
Με επενδύσεις στην καινοτομία, προκειμένου να παρέχουν εξατομικευμένες εμπειρίες στους καταναλωτές, απαντούν οι επιχειρήσεις ανά τον κόσμο στην πανδημική κρίση. Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (42%) απαντούν πως ανταποκρίθηκαν στις νέες αυτές ανάγκες, αυξάνοντας τον προϋπολογισμό που αφορά την καινοτομία.
Επιπλέον, το 53% των στελεχών επιχειρήσεων σημειώνει ότι οι επιχειρήσεις τους, τοποθετούν την καινοτομία ψηλά ως προτεραιότητα, καθώς καλούνται να αναπτύξουν νέους καινοτόμους τρόπους διασύνδεσης με τους εργαζομένους και τους πελάτες τους.
Την ίδια στιγμή, πάντως, παρά την προτεραιοποίηση των επενδύσεων στην καινοτομία, η αβέβαιη οικονομική προοπτική και η πιθανή απώλεια εσόδων αποτελούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις σχετικά με τις επενδύσεις των επιχειρήσεων στην καινοτομία. Χαρακτηριστικά, περισσότερα από τα μισά στελέχη (63%) αναφέρουν την οικονομική αβεβαιότητα ως την μεγαλύτερη πρόκληση.
Την ίδια στιγμή, το 46% των στελεχών αναφέρει την απώλεια εσόδων ως την κυριότερη αιτία, που καθιστά δύσκολη την λήψη αποφάσεων σχετικά με τις καινοτόμες προσπάθειες, που οι επιχειρήσεις οφείλουν να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν. Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει νέα μελέτη της Mastercard σε συνεργασία με το Harvard Business Review Analytic Services.
Η νέα έρευνα (Become Index 2021) αναφέρει πως η αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών για ψηφιακές λύσεις και εξατομικευμένες εμπειρίες, κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, έχει οδηγήσει τις επιχειρήσεις να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών.
Ο ρόλος της εξ αποστάσεως εργασίας
Πάνω από το ένα τρίτο των στελεχών (38%) αναφέρει πως η τηλεργασία αποτελεί πρόκληση για την καινοτομία και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων στο μέλλον. “Η διασπορά των μερών που απαρτίζουν τις εκάστοτε ομάδες σε διαφορετικές τοποθεσίες, όχι μόνο δημιουργεί εμπόδια στο πλαίσιο της συνεργασίας τους - ειδικότερα σε περιστάσεις που η δημιουργικότητα μεταξύ συναδέλφων ανθίζει, όπως για παράδειγμα οι άτυπες συναντήσεις στο γραφείο - αλλά μπορεί και να τους απομακρύνει από πόρους, που μπορούν να υποστηρίξουν την καινοτομία”, αναφέρει η μελέτη.
Με την εξ αποστάσεως εργασία συνδέεται και το μείζον ζήτημα της προστασίας των δεδομένων. Σήμερα, μόνο το 37% των οργανισμών απαντά πως επένδυσε ή πρόκειται να επενδύσει σύντομα στη προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ασφάλειας στο Διαδίκτυο, για να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών. Ομοίως, μόνο το 35% ανέφερε πως οι πρόσφατες επενδύσεις στην προστασία των προσωπικών δεδομένων και την ασφάλεια αποτέλεσαν απόρροια της πανδημίας.
Το ζήτημα της προστασίας των δεδομένων είναι κάτι παραπάνω από κομβικό για τις επιχειρήσεις σήμερα. Ειδικά σε μια χρονική συγκυρία, όπου περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) των καταναλωτών δηλώνει πρόθυμο να μοιραστεί περισσότερες προσωπικές πληροφορίες, εάν αυτό δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια πιο άμεση, εξατομικευμένη εμπειρία εξυπηρέτησης.