ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νομοσχέδιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων προανήγγειλε ο Ν. Σαντορινιός

Επεσήμανε την ανάγκη διαμόρφωσης ενός καλύτερου ακτοπλοϊκού δικτύου, που θα λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον των νησιωτών

No profile pic

Την ανάγκη να διαμορφωθεί ένα καλύτερο ακτοπλοϊκό δίκτυο, που θα προσαρμόζεται στις ανάγκες των νησιωτών και ταυτόχρονα θα αντιλαμβάνεται την ακτοπλοϊα ως δημόσιο αγαθό, επισήμανε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, κατά τη διάρκεια ημερίδας στη Νάξο, με θέμα «Η ακτοπλοϊα ως πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών των Κυκλάδων-Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας και παράγοντες ανάπτυξης της Νησιωτικότητας». 

Ο κ. Σαντορινιός τόνισε ότι αυτήν τη στιγμή οι υπηρεσίες του υπουργείου είναι σε μία διαδικασία συνεργασίας με τους φορείς, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και οι αγκυλώσεις που υπάρχουν στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, ενώ, με αφορμή τον τίτλο της ημερίδας «Η ακτοπλοϊα ως πυλώνας ανάπτυξης», ανέφερε: «Όλοι ξέρουμε ότι η ζωή έρχεται στα νησιά μας από τη θάλασσα με την ακτοπλοϊα και θα πρέπει να έχουμε ένα καλό δίκτυο».

 Σχετικά με την ομάδα εργασίας που έχει συσταθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας για την αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και θα πρέπει να ολοκληρώσει το έργο το επόμενο διάστημα, είπε ότι αυτή η επιτροπή θα πρέπει να βάλει τις βάσεις για ένα θεσμικό πλαίσιο που θα αναγνωρίζει την ακτοπλοϊα ως δημόσιο αγαθό και θα λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον των νησιωτών. 

Αναφερόμενος στην ανάπτυξη του δικτύου των υδατοδρομίων, ο κ. Σαντορινιός δήλωσε ότι αυτήν τη στιγμή ολοκληρώνεται η διαδικασία με τη γενική διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει τη λειτουργία του κάθε υδατοδρομίου. Παράλληλα, σημείωσε ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου είναι σε συνεχή συνεργασία με τους φορείς των 25 υδατοδρομίων που αδειοδοτήθηκαν από το ΓΕΝ και ΥΕΝ.

 Όσον αφορά την κρουαζιέρα, τη χαρακτήρισε ως έναν σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης για τη νησιά, ωστόσο, υπογράμμισε την ανάγκη προσοχής στη φέρουσα ικανότητά τους και στο αν οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να ανταποκριθούν στα μεγάλη μεγέθη τουριστών επισκεπτών. Κάτι τέτοιο, πρόσθεσε, μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά στην ανάπτυξη των νησιών.

 Για το θέμα των λιμανιών, όσον αφορά τον κλάδο της κρουαζιέρας, ο υφυπουργός είπε ότι έχουν ένα σημαντικό κόστος και εξέφρασε την ανάγκη συνεργασίας του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα (εταιρείες κρουαζιέρας), προκειμένου σε γρήγορο χρόνο να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές στα νησιά για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου κλάδου.

 Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλης, αναφερόμενος στο ακτοπλοϊκό έργο και ειδικότερα στις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας, έκανε λόγο για πολύ καλές υπηρεσίες, αν λάβει κανείς υπόψη τον χαμηλό προϋπολογισμό.

 Για την εξυπηρέτηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας που εξυπηρετούν μικρά νησιά, επανέλαβε την πρόταση σχετικά με την προκήρυξη διαγωνισμών για σύναψη συμβάσεων με δρομολόγηση νεότευκτου πλοίου και με έναρξη δρομολογίων μετά από 2-3 έτη κάτι που όπως τόνισε «μπορεί να υλοποιηθεί αν μελετηθούν προσεχτικά οι γραμμές».

 Για την εξυπηρέτηση των νησιών επισήμανε ότι οι ανταποκρίσεις (HUB and Spokes) είναι βέβαιο πως θα έχουν θετικά αποτελέσματα, αλλά δεν είναι δυνατόν να αποτελέσουν τη μοναδική λύση για όλες τις γραμμές. «Πιστεύω ότι εάν μελετήσουμε κάθε γραμμή ξεχωριστά θα καταλήξουμε σε ένα μικτό σύστημα, δηλαδή κάποια νησιά θα εξυπηρετούνται με απευθείας συνδέσεις και κάποια με ανταποκρίσεις ή και τα δύο», σημείωσε.

 Ο κ. Σακέλης υπογράμμισε την έλλειψη υποδομών στα λιμάνια, που θα δημιουργήσει τεράστιες δυσκολίες στην οργάνωση δρομολογίων με ανταποκρίσεις, ενώ συμπλήρωσε ότι θα πρέπει να παρασχεθούν εγγυήσεις για τη δυνατότητα των μετεπιβιβάσεων των επιβατών από τις ίδιες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Τέλος, υποστήριξε ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν και η σημαντική αύξηση του κόστους των υπηρεσιών. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος των ακτοπλόων, αυτήν τη στιγμή το 95-97% της κίνησης καλύπτεται με ελεύθερες δρομολογήσεις ενώ το 3-5% από τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση