ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κυριαρχεί το Διαδίκτυο στην αγορά του Τουρισμού
Ηλίας Σεφέρογλου: Σχεδόν αποκλειστικά μέσω του Διαδικτύου, οι αγορές που σχετίζονται με ταξίδια και τουρισμό - Πώς κινούνται οι Κρητικοί καταναλωτές-χρήστες του Διαδικτύου
Αγορές σχεδόν αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου σε συγκεκριμένα αγαθά και υπηρεσίες κάνουν πλέον και οι Έλληνες καταναλωτές, είπε στο ΣΚΑΙ Κρήτης 92,1 ο υπεύθυνος ανάπτυξης της Netmechanics, Ηλίας Σεφέρογλου, με αφορμή την Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου που διανύουμε.
Όπως είπε, αγορές σε σχέση με τον Τουρισμό γίνονται πλέον στην πλειονότητά τους ηλεκτρονικά, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια καταγράφεται αύξηση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες έτοιμου φαγητού. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα αποτελέσματα πανελλήνιας έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2018, οι top κατηγορίες online αγορών αφορούν τουρισμό/ταξίδια, έτοιμο φαγητό, ένδυση, εξοπλισμός Η/Υ και ηλεκτρικές συσκευές.
Σε επίπεδο Κρήτης, σύμφωνα με τον κ.Σεφέρογλου, είναι αυξημένη η αντίληψη για τα e-shops, τονίζοντας ότι ολοένα και περισσότεροι επιχειρηματίες επιλέγουν να δραστηριοποιηθούν σοβαρά και στο Διαδίκτυο, παράλληλα με το φυσικό τους κατάστημα.
Αναφορικά με το επίπεδο εμπιστοσύνης και ασφάλειας, ο ίδιος εξήγησε ότι οι καταναλωτές - χρήστες του Διαδικτύου είναι ολοένα και περισσότερο σε θέση να αντιλαμβάνονται μία απόπειρα απάτης και ένα e-shop στο οποίο "κάτι δεν πάει καλά" Σύμφωνα με την έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, στις online πληρωμές συνεχίζεται η τάση από το 2017 όπου σταθεροποιείται ως κορυφαίος τρόπος πληρωμής η χρεωστική κάρτα (64% των ερωτηθέντων το αναφέρει ως συνήθης τρόπος πληρωμής). Στην δεύτερη θέση πλέον είναι η αντικαταβολή (54% από 57% το 2017) και έπονται η πιστωτική κάρτα (37%) και το PayPal (33%).
Γενικά η ηλεκτρονική τραπεζική είναι ένας από τους κυρίους λόγους που οι online αγοραστές χρησιμοποιούν το Internet και μάλιστα με ιδιαίτερη αυξητική τάση (66% το 2018 σε σχέση με 51% το 2017). Αυτό δικαιολογείται και από τις σχετικές αναβαθμίσεις των υπηρεσιών αυτών από τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς.
Πάντως, κατά πρωτοφανή τρόπο στην Ελλάδα παραμένει σε υψηλό ποσοστό η ηλεκτρονική αγορά με αντικαταβολή, κάτι που δεν καταγράφεται στο εξωτερικό.