ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Καβγάς» για τις αποζημιώσεις σε επιβάτες ακυρωμένων πτήσεων
Προσωρινή αναστολή αποζημίωσης ζητούν 12 κράτη-μέλη - Διαμαρτύρονται οι επιβάτες
SHARE:
Αεροπλάνα καθηλωμένα στο έδαφος, επιβάτες εγκλωβισμένοι και ρευστό σε έλλειψη.
Η είδηση ότι 12 κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ αυτών η Ελλάδα και η Κύπρος, ζητούν από την Κομισιόν να αναστείλει προσωρινά τις αποζημιώσεις για ακυρωμένες πτήσεις προκάλεσε αντιδράσεις από ενώσεις καταναλωτών.
«Εμπιστευόμαστε τις κυβερνήσεις να προστατεύουν τους καταναλωτές. Αν μια παραγγελία από την Amazon δεν φτάσει στην πόρτα σου, περιμένεις ότι θα πάρεις τα λεφτά σου πίσω. Δεν καταλαβαίνω γιατί με τις πτήσεις να είναι διαφορετικά», λέει ο ιδρυτής του "God Save The Points" Γκίλμπερτ Οτ.
Υπάρχει ένας μικρός αριθμός αεροπορικών εταιρειών που αποζημιώνουν τους επιβάτες, οι περισσότερες όμως λένε ότι θα χρειαστούν μήνες για κάτι τέτοιο.
Αρκετοί επιβάτες έχουν οργανωθεί σε ομάδες πίεσης ώστε να αυξήσουν τις πιθανότητες να πάρουν τα λεφτά τους πίσω.
«Ο κόσμος χάνει τις ελπίδες του. Κάποιοι είναι πολύ απογοητευμένοι και άλλοι εξοργισμένοι, γιατί ξέρουν ότι έχουν δίκιο και δεν καταλαβαίνουν πώς γίνεται να συμβαίνει όλο αυτό», λέει η πελάτης της KLM Νοέμι Γκόμπας.
Δικηγόροι στη Βρετανία ήδη απειλούν με ομαδικές αγωγές την Air France, την KLM και την Ryanair και δεν αποκλείουν να κινηθούν και εναντίον άλλων εταιρειών.
«Διεκδικούμε πλήρη επιστροφή του ποσού της κράτησης. Επιπλέον, αν ο πελάτης έχει υποστεί ταλαιπωρία εξαιτίας της ακύρωσης της πτήσης και της άρνησης εκ μέρους της εταιρείας για πλήρη αποζημίωση, τότε θα διεκδικούμε και επιπρόσθετη ζημία», λέει ο δικηγόρος της SPG Law Κρις Νιλ.
Παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί στις αερομεταφορές, κάποιες αεροπορικές συνεχίζουν να πωλούν εισιτήρια για μελλοντικές πτήσεις που πιθανόν να ακυρωθούν.
«Η αεροπορική γνωρίζει καλά πως κανένας δεν θα πετάξει μ' αυτές τις πτήσεις,αλλά θέλουν να πάρουν τώρα χρήματα και ελπίζουν ότι μετά θα σε πείσουν να πάρεις ένα voucher», σχολιάζει ο Γκίλμπερτ Οτ.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση καλείται τώρα να βρει την δύσκολη ισορροπία ανάμεσα στην προστασία και την κατοχύρωση των καταναλωτών, από τη μία, και τη στήριξη των αεροπορικών, από την άλλη, με δεδομένο ότι εξαιτίας της πανδημίας κάποιες βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού.