ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εισιτήρια με μετρητά αγοράζουν οι Έλληνες

H πληρωμή με μετρητά (49%) είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος αγοράς εισιτήριου, ενώ μόνο 2,1 στους 5 ερωτηθέντες χρησιμοποιούν προπληρωμένη κάρτα

No profile pic

Οι βασικοί παράγοντες για τη βελτίωση των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών και τη δημιουργία εξυπνότερων και αποδοτικότερων πόλεων ήταν το αντικείμενο της έρευνας της Visa σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Όπως επισημαίνει η Ανδριάνα Παππά, επικεφαλής της Visa Greece: παντού στον κόσμο, οι καταναλωτές επιζητούν γρήγορες και εύκολες πληρωμές - είτε βρίσκονται σε κάποιο κατάστημα, αγοράζουν κάτι στο διαδίκτυο είτε όταν μετακινούνται. «Στη Visa, φέρνουμε στους οργανισμούς συγκοινωνιών ένα παγκόσμιο ενοποιημένο πλαίσιο επιτρέποντας την αγορά εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς ανέπαφα. Υποστηρίζουμε θερμά την ιδέα να δούμε ένα παρόμοιο σύστημα στην Αθήνα, για δύο λόγους: την ευκολία που θα προσέφερε στους ταξιδιώτες και την αξία που θα προσθέσει στην πόλη ως τουριστικό προορισμό. Είμαστε πρόθυμοι να μοιραστούμε την παγκόσμια και ευρωπαϊκή εμπειρία μας με τις ελληνικούς τοπικούς φορείς και οργανισμούς συγκοινωνιών", πρόσθεσε.

Η έρευνα αντικατοπτρίζει τις απαντήσεις 1.219 καταναλωτών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και εντόπισε σημαντικά στοιχεία και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, όπως:

 

Βασικές τάσεις

Το 80% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους, με το να 51% δηλώνει ότι τα τελευταία 5 χρόνια έχει αυξηθεί ο αριθμός των μετακινήσεων που πραγματοποιεί. Το 39% αναμένει περαιτέρω αύξηση μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Τέσσερεις στους 5 ερωτηθέντες χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μεταβούν στη δουλειά, στο σχολείο και το πανεπιστήμιο, αν και το ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο παραμένει το δημοφιλέστερο μέσο (56%).

Το 78% των ερωτηθέντων πιθανώς θα χρησιμοποιούσαν περισσότερο τις δημόσιες συγκοινωνίες αν υπήρχε μια εφαρμογή (app) για τον σχεδιασμό και την πληρωμή του κόστους της διαδρομής, για το σύνολο των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Η μέση χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών θα αυξανόταν κατά 27% εάν ήταν ευκολότερος ο τρόπος πληρωμής του κομίστρου. Το 72% τον ερωτηθέντων θεωρεί απογοητευτική την αναμονή σε μεγάλες ουρές για την αγορά εισιτηρίου.

Το 51% έχει διαπιστώσει αύξηση του χρόνου που απαιτείται για τις μετακινήσεις τους τα τελευταία 5 χρόνια, ενώ το 35% αναμένει ότι θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα 5 χρόνια.

Οι μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς προς την εργασία, το σχολείο και το πανεπιστήμιο, απαιτούν τον υψηλότερο συνολικό μέσο εβδομαδιαίο χρόνο με 4 ώρες 26 λεπτά.

Οι μετακινήσεις με τα δημόσια μέσα συγκοινωνίας προς την εργασία, το σχολείο, το πανεπιστήμιο απαιτούν τον περισσότερο χρόνο κατά μέσο όρο εβδομαδιαίως, δηλαδή 4 ώρες και 26 λεπτά.

H πληρωμή με μετρητά (49%) είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος αγοράς εισιτήριου, ενώ μόνο 2,1 στους 5 ερωτηθέντες χρησιμοποιούν προπληρωμένη κάρτα (42%).

Αυτά τα ευρήματα υποστηρίζουν τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας για τις συγκοινωνίες που διεξήγαγε η Visa σε 19 χώρες τον Ιούλιο του 2018, η οποία κατέληξε στα ακόλουθα:

Συμβουλές από την Visa

• Επενδύστε στη δια-συνδεσιμότητα. Οι δημοτικές αρχές πρέπει να επενδύσουν σε μια "διαρκώς ενεργή" τεχνολογία δεδομένων, που είναι μείζονος σημασίας για τις τεχνολογικές λύσεις που απαιτούν οι καταναλωτές. Υποστηρίζει την πρόσβαση σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, ώστε να ενημερώνονται οι πολίτες για τις μετακινήσεις τους και ότι συμβαίνει στην πόλη, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι υπηρεσίες ικανοποιούν τη μεταβαλλόμενη ζήτηση.

• Δημιουργήστε μια απλή διαδικασία πληρωμών για να υποστηρίξετε τις μετακινήσεις των πολιτών, με πολλές απολήξεις. Οι δημοτικές αρχές των πόλεων και οι πολεοδομικές υπηρεσίες πρέπει να συνεργαστούν με think tanks, την αυτοκινητοβιομηχανία, εταιρείες τεχνολογίας και παρόχους πληρωμών όπως η Visa. Καθώς η μετακίνηση σε μία διαδρομή θα πραγματοποιείται με συνδυασμό όλο και περισσότερων μεταφορικών μέσων (π.χ. αυτοκίνητο + μετρό + ποδήλατο), καθίσταται επιτακτική η δημιουργία μιας απλουστευμένης διαδικασίας πληρωμών για τους μετακινούμενους, που κυμαίνονται από την ανέπαφη αγορά του κομίστρου έως την αγορά μέσω app ή πλατφόρμας.

• Ενσωματώστε τον έλεγχο ταυτότητας στην διαδικασία πληρωμής. Καθώς οι φορείς των δημοσίων συγκοινωνιών και οι δήμοι ενσωματώνουν όλο και περισσότερο τις ψηφιακές πληρωμές, πρέπει επίσης να ενσωματώσουν τον άμεσο έλεγχο ταυτότητας. Ο ρόλος της ψηφιακής ταυτότητας είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση των αλλαγών στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς, διασφαλίζοντας ότι τόσο η πληρωμή όσο και ο επιβεβαίωση της ταυτότητας του μετακινουμένου πραγματοποιείται απλά και γρήγορα.

• Σχεδιάστε τα εμπορικά συστήματα κομίστρων με γνώμονα το σύνολο των μελών της κοινωνίας. Κατά το σχεδιασμό του οικοσυστήματος πώλησης και αγοράς εισιτηρίων, πρέπει να ληφθούν υπόψη όλα τα μέλη της κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων για παράδειγμα των ηλικιωμένων πολιτών ή όσων δεν διαθέτουν τραπεζικό λογαριασμό, διασφαλίζοντας έτσι ότι κανείς δεν θα μείνει πίσω.

• Αναπτύξτε στρατηγικές συνεργασίες που θα σας προσφέρουν επιπλέον γνώσεις. Οι πόλεις θα πρέπει να συνεργάζονται με εταιρείες που μπορούν να τους παρέχουν νέες πληροφορίες, και βοηθούν παράλληλα στον σχεδιασμό. Η Τεχνητή Νοημοσύνη σε συνδυασμό με τα Big Data μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάλυση δεδομένων σχετικά με την κατανάλωση, την κίνηση και τις μεταβαλλόμενες τάσεις με στόχο την πρόβλεψη αναγκών σε πραγματικό χρόνο, καθώς και για την παροχή πληροφοριών στις πόλεις που μπορούν να βοηθήσουν στον μελλοντικό σχεδιασμό των δημοσίων συγκοινωνιών.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση