"Black Friday" ... ναι αλλά για τους λίγους!

Η πλειονότητα των λιανεμπόρων δήλωσε ότι δεν γνωρίζει την ακριβή ημερομηνία διεξαγωγής της προωθητικής ενέργειας

Με μεγάλες προσδοκίες, εκ μέρους κυρίως των αλυσίδων, πραγματοποιείται σήμερα για δεύτερη φορά στην Ελλάδα, η διεθνής εμπορική δραστηριότητα «Black Friday» (Μαύρη Παρασκευή), που λειτουργεί άκρως προκλητικά στο καταναλωτικό κοινό με εντυπωσιακές προσφορές σε πολλά είδη, σηματοδοτώντας και την έναρξη της εορταστικής περιόδου.

Σε αρκετές περιπτώσεις, δε, το προμοτάρισμα χαμηλών τιμών έχει ξεκινήσει από την Τετάρτη, με στόχο να μπουν περισσότεροι καταναλωτές στα καταστήματα μια ώρα αρχύτερα… 

Ωστόσο, όπως προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ, για τη διερεύνηση των προθέσεων των επιχειρήσεων να συμμετάσχουν στην όλη διαδικασία, η πλειονότητα των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου (60%) δήλωσε ότι δεν γνωρίζει την ακριβή ημερομηνία διεξαγωγής της, ενώ μόνο ένας στους τρεις γνωρίζει ότι φέτος η Black Friday θα πραγματοποιηθεί στις 24/11.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης τονίζει, πάντως, πως η ημέρα δεν πρέπει να μείνει ανεκμετάλλευτη, αλλά να γίνει γνωστή και στους μικρούς και μεσαίους εμπόρους της ελληνικής αγοράς. 

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΕΕ επιδιώκει τη συμμετοχή στην Black Friday όσων βεβαίως το επιθυμούν και εναπόκειται στους εμπορικούς συλλόγους να κρίνουν και να εκτιμήσουν τις συνθήκες της περιοχής τους, λαμβάνοντας υπόψη τις επιθυμίες και τις ανάγκες των καταναλωτών, όσο και την τοπική αποτύπωση της ειδικής έρευνας του ΙΝΕΜΥ.

Ειδικότερα, από τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν παρουσιάζεται οριακά αυξημένο, από 15% το 2016 σε 19% το 2017, το ποσοστό των καταστημάτων τα οποία φέτος θα συμμετάσχουν στην Black Friday, με ένα σημαντικό μέρος του εμπορικού κόσμου (16%) να μην έχει αποφασίσει ακόμα αν θα υιοθετήσει τη συγκεκριμένη πρακτική. 

Βάσει της κλαδικής ανάλυσης, οι επιχειρήσεις ένδυσης/υπόδησης εμφανίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής τόσο φέτος όσο και το 2016. Ακολουθούν οι επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού (έπιπλα, είδη οικιακής χρήσης, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές κ.λπ.), ενώ ο κλάδος των επιμορφωτικών ειδών και ειδών ψυχαγωγίας (βιβλία, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια κ.λπ.) καταγράφει ισχνό ποσοστό συμμετοχής.

H πρακτική της Black Friday φαίνεται να έχει πολύ μεγαλύτερη απήχηση στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου (ΑΚΕ) (Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Αλεξανδρούπολη), με το ποσοστό αυτών που θα συμμετέχουν φέτος να αποτελούν την πλειονότητα (52%), σε σύγκριση με τα αποτελέσματα της περσινής περιόδου (40%).

Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις των ΑΚΕ, στο βαθμό που είναι εγκατεστημένες σε κεντρικές εμπορικές αγορές λόγω της φύσης του θεσμού των «Open mall», είναι εύλογο να σημειώνουν μεγαλύτερη συμμετοχή σε σχέση με το γενικό πληθυσμό, σε πρωτοβουλίες που σχετίζονται με εκπτώσεις.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ