Ανώτερης εισοδηματικής τάξης οι τουρίστες στη χώρα τα τελευταία χρόνια

Διαφορετική είναι η εικόνα που έχουν οι επιχειρηματίες του Ρεθύμνου που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο

Διαφορετική εικόνα από αυτή που εισπράττουν οι επιχειρηματίες ανά την Ελλάδα, σε σχέση με το προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα, εμφανίζει το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με στοιχεία που παρουσιάζει, υποστηρίζοντας ότι η Ελλάδα δεν είναι φτηνός προορισμός και ότι την επιλέγουν για τις διακοπές τους ανώτερης εισοδηματικής τάξης επισκέπτες.

Αυτό βέβαια δεν είναι εμφανές, αν λάβουμε υπόψη και τη φετινή χρονιά τους επιχειρηματίες του κλάδου, οι οποίοι κάνουν λόγο για τουρίστες, οι οποίοι ξοδεύουν ελάχιστα.

Αυτή η εικόνα αποτυπώνεται και στο Ρέθυμνο, σύμφωνα με κατά καιρούς δηλώσεις και στα «Ρεθεμνιώτικα Νέα», τόσο επαγγελματιών από τον χώρο της εστίασης, όσο και των τοπικών εμπόρων, ότι οι αγορές και η κατανάλωση από τους τουρίστες γίνονται με το σταγονόμετρο.

Πάντως το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) με χθεσινή του ανακοίνωση και στη βάση εμπεριστατωμένων στοιχείων και αναλύσεων που παρουσιάζει αντικρούει την άποψη ότι η Ελλάδα επιλέγεται κυρίως ως φθηνός προορισμός. Χαρακτηρίζει την αντίληψη αυτή εσφαλμένη, επισημαίνοντας ότι το προφίλ των τουριστών τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει και η Ελλάδα προσελκύει επισκέπτες υψηλών εισοδημάτων.

Η ενίσχυση του τουρισμού επισκεπτών από ανώτερες εισοδηματικές τάξεις είναι εμφανής, όπως αναφέρει, προσθέτοντας ότι τουλάχιστον 6 στους 10 τουρίστες είναι υψηλού εισοδηματικού προφίλ.

Το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ προσθέτει ότι η άνοδος του τουρισμού πολυτελείας αποτυπώνεται στην υψηλή διψήφια αύξηση στις tax free αγορές, στην ενίσχυση των τουριστικών εισπράξεων 1 δισ. ευρώ επιπλέον τη φετινή χρονιά σε σχέση με το 2017 και στην αυξημένη κατά 12% κερδοφορία των ξενοδοχείων το πρώτο πεντάμηνο του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό.

Επισημαίνει παράλληλα ότι ο τουρισμός τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα όχι μόνο έχει αυξηθεί κατακόρυφα σε αφίξεις και έσοδα, αλλά έχει συμπαρασύρει στην ανάπτυξη και σειρά άλλων παραγωγικών κλάδων, που αποτυπώνονται σε όλα τα επίσημα στοιχεία και δείκτες.

Ο ΣΕΤΕ, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, επιδιώκει τη διαρκή αναβάθμιση των παρεχομένων τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, στηρίζει την εθνική τουριστική πολιτική του υπουργείου Τουρισμού και αναδεικνύει από την πλευρά του την αξία του τουρισμού στο σύνολο της παραγωγικής δραστηριότητας στην Ελλάδα με μία πολύ επιτυχημένη καμπάνια της Marketing Greece για τον τουρισμό «Τουρισμός - Αξία για όλους».

Ωστόσο, ακόμα και αν ισχύουν τα στοιχεία του Ινστιτούτου του ΣΤΕ και όντως οι τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα προέρχονται από ανώτερες εισοδηματικές τάξεις φαίνεται ότι δεν ξοδεύουν τα χρήματα τους, βάσει τουλάχιστον της εικόνας που σχηματίζουν οι υπόλοιποι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου. Σε πρόσφατες δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.», έμποροι και εστιάτορες είχαν επισημάνει πως οι τουρίστες που φτάνουν στην πόλη διαθέτουν πολύ χαμηλό προϋπολογισμό για τις διακοπές τους, καθώς σε πολύ μικρό ποσοστό επισκέπτονται ταβέρνες και εστιατόρια καταναλώνοντας ελάχιστα ενώ οι αγορές τους περιορίζονται σε μικρά σουβενίρ.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ