«Ζαριά» για το αεροδρόμιο Καστελλίου!

Αποφασισμένη η κυβέρνηση να προχωρήσει στη δημοπράτηση του έργου ακόμη και με...μία εταιρεία

 

Μεγάλο ρίσκο παίρνει σήμερα το υπουργείο Υποδομών για τη δημοπράτηση του αεροδρομίου Καστελλίου καθώς στόχος είναι να βγει στον αέρα το έργο πάση θυσία! Ενώ εταιρείες- με πρώτους τους Κινέζους!- πιέζουν για νέα αναβολή το υπουργείο Υποδομών σε συνεννόηση με το Μέγαρο Μαξίμου έχει δώσει εντολή να γίνει ο διαγωνισμός ακόμη και αν –απευκταίον- κατέβαινε μόνο μια κοινοπραξία!

Σε κάθε περίπτωση όπως έγραψε χθες το cretalive, για σήμερα το πρωί , στις 9, έχουν κληθεί επισήμως όλα τα μέλη της επιτροπής που θα διενεργήσει το διεθνή διαγωνισμό και μέχρι αργά το βράδυ δεν υπήρξε ειδοποίηση για…αναβολή!

«Εμείς πήραμε επίσημη ειδοποίηση από τον πρόεδρο της επιτροπής να είμαστε παρόντες το πρωί στην Αθήνα. Δεν υπάρχει κάτι άλλο» τόνισε  ο δήμαρχος Μινώα κ.Καλογεράκης που είναι και ο μόνος που μετέχει ως τακτικό μέλος στην επιτροπή υπό τον κ.Μαλατέστα.

Το έργο εκτός απροόπτου λοιπόν σήμερα το πρωί θα βγει στο διαγωνισμό και θα φανεί ποιες από τις εταιρείες, με ποια σχήματα θα καταθέσουν φακέλλους. Το υπουργείο θέλει τουλάχιστον δύο σχήματα για να είναι εντάξει με τους κανόνες ανταγωνισμού που θέτει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Μέχρι πρόσφατα ξέραμε ότι ότι ο κινεζικός κολοσσός China State Construction Engineering Co. σε κοινοπραξία με την ελληνική Archirodon και την Zurich Airport είναι πιο…έτοιμοι από τους άλλους. Φημολογούνταν ακόμη και ότι η συμφωνία για το έργο έχει κλειστεί και σε πολιτικό επίπεδο για τους Κινέζους. Η China State Construction Engineering Corporation είναι ο μεγαλύτερος κινεζικός τεχνικός όμιλος. Η εταιρεία είχε ολοκληρώσει πάνω από 5.600 έργα σε 116 χώρες σε όλο τον κόσμο.     Στο διαγωνισμό αναμένεται να πάρουν μέρος οι Άκτωρ Παραχωρήσεις - Vinci, J&P Άβαξ - Bouygues - Aeroports de Paris, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - ACS .

 

Θυμίζουμε ότι πρόσφατα έγιναν αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης. Συγκεκριμένα οι µετοχές που κατέχει ο μέτοχος στην εταιρεία (που θα διαχειρίζεται το αεροδρόμιο) και αντιστοιχούν σε ποσοστό ίσο µε το 35% του συνολικού αριθµού των µετοχών της εταιρείας είναι αναπαλλοτρίωτες και δεν δύνανται να µεταβιβασθούν ή επιβαρυνθούν καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της σύμβασης.

Διορθώθηκε όπως αποκάλυψε η Π- και η διάταξη για την οποία η αγορά είχε εκφράσει ενστάσεις από τον Δεκέμβριο του 2015  και αφορά τον τρίτο διαιτητή του Διαιτητικού Δικαστηρίου που προβλεπόταν, αρχικά, να ορίζεται με κλήρωση μεταξύ των προέδρων του Αρείου Πάγου, του ΣτΕ και του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η πρακτική αυτή, όπως είπαν οι  εταιρείες, δεν είναι αποδεκτή από τη διεθνή διαιτησία.

Στο πλαίσιο αυτό, το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης αλλάζει ως εξής:

"Σε περίπτωση που µέσα στην προθεσµία αυτή (σ.σ.: προθεσμία που ορίζεται από τη σύμβαση) οι δύο ∆ιαιτητές δεν συµφωνήσουν στο πρόσωπο του τρίτου ∆ιαιτητή, και µε την επιφύλαξη τυχόν παράτασης της προθεσµίας αυτής µε συµφωνία των Μερών, ο τρίτος ∆ιαιτητής θα οριστεί από το ∆ιεθνές ∆ιαιτητικό ∆ικαστήριο του ∆ιεθνούς Εµπορικού Επιµελητηρίου (ICC) στο Παρίσι µετά από σχετικό αίτηµα οποιουδήποτε Μέρους”.

Τα ονόματα της επιτροπής του διαγωνισμού, όπως τα είχε δημοσιευσειto cretalive.


Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ