Τι κρύβεται πίσω από τη μηνυτήρια αναφορά της περιφέρειας για τον ΒΟΑΚ

Στελέχη της περιφέρειας και ο ίδιος ο περιφερειάρχης βρίσκονται συνεχώς...μπλεγμένοι για μια υπόθεση που...δεν τους αφορά τελικά!

Όταν τον περασμένο Οκτώβριοτο cretalive έγραφε ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έδινε ουσιαστικά εντολή να…επιστρέψει η συντήρηση του ΒΟΑΚ στο Δημόσιο ουδείς…ανέμενε τις εξελίξεις που ακολούθησαν. Κι όμως αφού το πρόβλημα δεν λύθηκε, η περιφέρεια Κρήτης για να μην έχει μπλεξίματα -που τα έχει!- κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά κατά του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης και τώρα…το υπουργείο και η Δικαιοσύνη καλούνται να λύσουν το γόρδιο δεσμό!

Τι κρύβεται από πίσω από τη μήνυση; Και το φοβάται ο ΟΑΚ; Ότι ο περιφερειάρχης κ.Αρναουτάκης έχει καθίσει και στο σκαμνί του κατηγορουμένου για…ευθύνες που ζητούνται από την περιφέρεια «χωρίς να τις έχει», ενώ στελέχη της περιφέρειας έχουν…δικαστεί επισημαίνοντας πως σηκώνουν ένα βάρος που δεν έχουν!

«Δεν προλαβαίνουμε να πηγαίνουμε στα δικαστήρια για τον ΒΟΑΚ! Εμείς απολογούμαστε για κάτι που δεν είναι δικό μας θέμα. Τι έπαθαν ξαφνικά από τον ΟΑΚ και σηκώνουν τόσο πολύ το ζήτημα; Επειδή τους κάλεσε η δικαιοσύνη;» έλεγαν στελέχη της περιφέρειας.

Ήδη ο διευθύνων σύμβουλος  του ΟΑΚ  Φώτης Καζάσης κλήθηκε να καταθέσει στην προκαταρκτική που γίνεται, μίλησε για μπέρδεμα που πρέπει να λυθεί, αλλά έτσι κι αλλιώς ο ΒΟΑΚ παραμένει…ορφανός!

Όπως τόνισε ο κ.Καζάσης γίνεται προσπάθεια να εξομαλυνθούν οι διαφορές ενώ επέμεινε ότι  το νομικό πλαίσιο είναι ασαφές και αρμοδιότητα δεν αφορά τον οργανισμό.

 "Είμαστε σε μια επικοινωνία και με την Περιφέρεια και με το Υπουργείο Υποδομών προσπαθώντας να ξεκαθαρίσουμε την κατάσταση. Όντως υπάρχει μια μηνυτήρια αναφορά από την Περιφέρεια κατά του ΟΑΚ. Αυτό είναι η δικαστική οδός. Ευελπιστούμε ότι δε θα χρειαστεί να φτάσουμε σε αντιπαράθεση με την Περιφέρεια. Ο ΟΑΚ ουδέποτε είχε τέτοια αρμοδιότητα." ανέφερε ο ίδιος και επεσήμανε ότι ο ίδιος δεν θα έκανε κάτι τέτοιο, θα προσπαθούσε να βρει εξωδικαστική λύση και να πιέσουν μαζί με την περιφέρεια για λύση!

Να το ξεκαθαρίσουμε δεν υπάρχει νόμος, αλλά δικαστική απόφαση. Και πάνω σε αυτή πατάει η περιφέρεια Κρήτης που λέει ότι πήρε την συντήρηση ως μη όφειλε και μάλιστα χωρίς χρήματα!

Το ΣτΕ είπε ότι υπάρχει μπέρδεμα και το ξεκαθάρισε. Από τη μια το ελληνικό Δημόσιο κρατούσε ως δική του αρμοδιότητα την κατασκευή νέων τμημάτων του ΒΟΑΚ (όσα έκανε…δεν έκανε και πολλά!) και υποτίθεται ότι είχε παραχωρήσει την αρμοδιότητα συντήρησης του εθνικού δρομου στην  περιφέρεια χωρίς να δίνει τσακιστή…δεκάρα! Χιλιάδες χιλιόμετρα εθνικού, περιφερειακού και επαρχιακού δικτύου έπρεπε να συντηρηθούν , να καθαριστούν και χωρίς…εφόδια.  Με την απόφαση- καταπέλτη του Συμβουλίου της Επικρατείας στηριζόταν σε μια λανθασμένη ερμηνεία!

  Η Περιφέρεια είχε ειδοποιήσει τον υπουργό κ.Σπίρτζη και ανάλογο έγγραφο έχει σταλεί και από τις υπηρεσίες της περιφέρειας στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης τον οποίο πληροφορεί ότι η ΠΚ δεν νομομοποιείται πλέον να συντηρεί τον ΒΟΑΚ και καλεί τον Οργανισμό να συντηρεί τμήματα όπως  το οδικό τμήμα Καστέλλι - Κολυμπάρι - Γαλατάς - Μουρνιές - Ρέθυμνο - Ηράκλειο - Χερσόνησος - Μάλλια - Αγ. Νικόλαος - ΤΤαχειά Αμμος - Σητεία (μέσω παρακάμψεων και νέων χαράξεων)!  

Η απόφαση του Συμβολίου της Επικρατείας για τον ΒΟΑΚ προέκυψε από…σπόντα! Οταν κάτοικοι της περιοχής Ανωπόλεως προσέφυγαν για τις περιβόητες ράμπες που ακυρώθηκαν και χρειάστηκε νομοθετική ρύθμιση για 18μηνη παράταση.

Το συμβούλιο συνεδρίασε στις 17 Ιουνίου 2015 και  ζητήθηκε  η συμμόρφωση της Διοικήσεως προς τις υπ’ αριθμ. 1462/2010 και 768/2014 αποφάσεις του Δ' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Στην απόφαση μεταξύ άλλων στην παράγραφο 6 ανέφερε: “Από τον συνδυασμό των παρατεθεισών στην προηγούμενη σκέψη διατάξεων προκύπτουν τα εξής: Αρμόδιο για τη συντήρηση του Β.Ο.Α.Κ. είναι ήδη το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου «Ο.Α.Κ. Α.Ε.», το οποίο τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και αποτελεί τον διάδοχο του εν λόγω Υπουργείου ως προς την άσκηση των αρμοδιοτήτων, που αφορούν τον ανωτέρω οδικό άξονα. Στη συντήρηση δε αυτή περιλαμβάνεται, κατά την έννοια του άρθρου 7 του ν. 3481/2006, και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την ασφαλή λειτουργία του ανωτέρω οδικού άξονα (π.χ. εξασφάλιση ασφαλούς κυκλοφοριακής συνδέσεως παρακειμένων στον άξονα περιοχών με αυτόν μέσω νομίμως δημιουργηθεισών προσβάσεων), ανεξαρτήτως αν απαιτούμενες για την συντήρηση ενέργειες αφορούν τμήμα του Β.Ο.Α.Κ., το οποίο έχει αποπερατωθεί και λειτουργεί ως αυτοκινητόδρομος ή όχι, εφόσον, ανεξαρτήτως της έννοιας των διατάξεων του Κανονισμού Λειτουργίας της «Ο.Α.Κ. Α.Ε.», πάντως τέτοια προϋπόθεση δεν θεσπίζεται με τις παρατεθείσες διατάξεις του ν. 4138/2013. 

Επομένως, αρμόδιο να προβεί και στις ενέργειες, που απαιτούνται για την συμμόρφωση προς τις προαναφερθείσες δύο ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, διάδικος στις οποίες ήταν στην μεν πρώτη ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και στη δεύτερη ο διάδοχος αυτού Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είναι, ενόψει και των εκτεθέντων στη σκέψη 2, το ανωτέρω νομικό πρόσωπο «Ο.Α.Κ. Α.Ε.», το οποίο διαδέχθηκε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που αφορούν τον επίμαχο οδικό άξονα. Με τα δεδομένα δε αυτά και σύμφωνα με τα εκτεθέντα στη σκέψη 2, αρμοδίως το παρόν Συμβούλιο επιλαμβάνεται της κρινομένης αιτήσεως προς διάγνωση του ζητήματος αν έχει χωρήσει συμμόρφωση του ανωτέρω νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου προς τις προαναφερθείσες δύο ακυρωτικές αποφάσεις.”

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ