Θετικά μηνύματα για τον τουρισμό το 2018

Προτάσεις από τον Σύνδεσμο Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης για επίλυση προβλημάτων

Θετικά είναι τα μηνύματα για τον τουρισμό το 2018, όπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης, ο οποίος, παράλληλα, σε ανακοίνωσή του, διατυπώνει προτάσεις για «να κάνουμε τον προϊόν μας πιο ανταγωνιστικό, πιο προσοδοφόρο για τις επιχειρήσεις αλλά και για την κοινωνία συνολικά».

Mεταξύ άλλων προτείνει «όλοι μαζί να βρούμε λύση στο κυκλοφοριακό των Χανίων τους μήνες αιχμής, την βέλτιστη αξιοποίηση με σεβασμό στη φέρουσα ικανότητα του Ενετικού Λιμένα, τη βελτίωση της συνολικής εικόνας των δημόσιων χώρων», κ.α..

Ειδικότερα, ο Σύνδεσμος Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης, αρχικά αναφέρεται στα στοιχεία από την Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για το 2017, σύμφωνα με τα οποία η κίνηση 11μηνου ξεπέρασε την επιβατική κίνηση 12μηνου 2016, που ήταν 53.637.249 επιβάτες και «στα Χανιά μόνο το 10μηνο του 2017 είχαμε 1.093.455 αφίξεις, την ώρα που πέρυσι όλο το έτος καταγράψαμε αφίξεις της τάξης των 1.048.872 επιβατών».

ΤΟ 2018

Για το 2018 υπογραμμίζει ότι «τα πρώτα μηνύματα είναι θετικά, καθώς οι προκρατήσεις κινούνται ανοδικά από όλες τις μεγάλες αγορές του Ελληνικού τουρισμού. Ωστόσο, όπως καλά γνωρίζουν όλοι εμπλεκόμενοι στο χώρο, «ταμείο γίνεται» πάντα στο τέλος της χρονιάς.

Γι΄αυτο εν όψει του νέου έτους καλό είναι να μη μένουμε στη «λαγνεία των αριθμών», αλλά να δούμε, πώς θα κάνουμε τον προϊόν μας πιο ανταγωνιστικό, πιο προσοδοφόρο για τις επιχειρήσεις αλλά και για την κοινωνία συνολικά».

Και προσθέτει:

«Στο φόντο αυτό, την επόμενη χρονιά, στόχος όλων θα πρέπει να είναι το να μπει άλλο ένα λιθαράκι στη κατεύθυνση της βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος. Χωρίς επανάπαυση στις δάφνες του 2017, να δούμε, πώς θα καταφέρουμε αύξηση της μέση δαπάνης, διεύρυνση της σεζόν, βελτίωση των υποδομών και των παρεχομένων υπηρεσιών και κυρίως διασφάλιση της περιβαλλοντικής ισορροπίας, που είναι και το κλειδί της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού τουρισμού».

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΝΙΑ

Ειδικά για τα Χανιά σημειώνει ότι «και το 2018, όσοι μετέχουμε στο δημόσιο διάλογο και ενεργούμε ως παράγοντες τουρισμού θα πρέπει να συνεισφέρουμε ιδέες, ώστε με τον καλύτερο δυνατό και τεκμηριωμένο τρόπο να διαμορφωθεί μια τοπική στρατηγική. Κεντρικός στόχος είναι αναμφισβήτητα η αειφορία και η βιώσιμη ανάπτυξη».

Προσθέτει, μεταξύ άλλων, ότι «σε πρώτη φάση, όλοι μαζί καλούμαστε να βρούμε λύση στο κυκλοφοριακό των Χανίων τους μήνες αιχμής, την βέλτιστη αξιοποίηση με σεβασμό στη φέρουσα ικανότητα του Ενετικού Λιμένα, τη βελτίωση της συνολικής εικόνας των δημόσιων χώρων, την αισθητική αναβάθμιση, την εντονότερη ανάδειξη και διείσδυση των τοπικών προϊόντων στην τουριστική αλυσίδα και την αξιοποίηση των μνημείων, των χώρων και δράσεων πολιτισμού του τόπου μας. Παράλληλα, θα πρέπει να εισφέρουμε δυνάμεις για την προώθηση λύσεων στα μείζονα ζητήματα με τους βιολογικούς καθαρισμούς στο νομό και ειδικά στο νότιο άξονα. Επιπλέον να εργαστούμε για την ενίσχυση των υποδομών στο λιμάνι της Σούδας, που αποτελεί επίσης κύρια πύλη του νησιού και μπορεί να δώσει στήριξη στην τοπική ανάπτυξη μέσω του θαλάσσιου τουρισμού, της κρουαζιέρας, του γιώτιγκ, αλλά και της ακτοπλοΐας».

Και καταλήγει:

«Είναι η ώρα να επενδύσουμε στην ανάδειξη του προορισμού με (brand destination)  καθιστώντας τη ζήτηση για τα Χανιά στη διεθνή αγορά όσο γίνεται πιο ανελαστική και λιγότερο εξαρτώμενη από συγκυριακά φαινόμενα».

Πηγή: Χανιώτικα Νέα

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ