ΚΡΗΤΗ
Στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο και η "Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών Λασιθίου"
Έχει προαναγγελθεί για τις 15 Φεβρουαρίου στην Πλατεία Ελευθερίας στο Ηράκλειο
Στο παγκρήτιο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που έχει προγραμματιστεί για τις 11 το πρωί στην Πλατεία Ελευθερίας στο Ηράκλειο, στις 15 Φεβρουαρίου συμμετέχει και η παράταξη "Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών Λασιθίου - Συνεργαζόμενες εκπαιδευτικές κινήσεις".
Στη σχετική ανακοίνωση της παράταξης επισημαίνονται τα εξής:
"Η κυβέρνηση της ΝΔ, με την ανάλγητη υπουργό Κεραμέως, επισπεύδει την ατομική – τιμωρητική αξιολόγηση ξεκινώντας από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, κρατώντας τους σε ομηρία μετά τη συμπλήρωση των δύο χρόνων δόκιμης θητείας.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την μονιμοποίηση τους είναι ο ικανοποιητικός βαθμός που θα προκύψει από την αξιολόγηση τους ( Πρώτο τιμωρητικό μέτρο).
Στις 27-1-2023 δημοσιεύτηκε και σχετική Υπουργική Απόφαση (Αριθμ.9950/ΓΔ5) με την οποία καθορίζονται τα κριτήρια της ατομικής αξιολόγησης και οι διαδικασίες μέσα από τις οποίες θα υλοποιηθούν τα σχέδια του ΥΠΑΙΘ.
Μετά τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της υπουργικής απόφασης για την ίδρυση της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής, ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ, Αλ. Κόπτσης, εξέδωσε εγκύκλιο με οδηγίες για την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης. Στην εγκύκλιο περιλαμβάνονται και οι συνήθεις για την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ απειλές προς εκπαιδευτικούς που αρνούνται ή παρεμποδίζουν την αξιολόγηση.
Γυρνάνε την εκπαίδευση 41 χρόνια πίσω στην εποχή του επιθεωρητισμού. Η αξιολόγηση - χειραγώγηση θα δημιουργήσει ένα νέο πρωτόγνωρο καθεστώς εξαρτήσεων και πελατειακών σχέσεων μέσα στο σχολείο, αφού ο/η διευθυντής/ντρια, ως μονοπρόσωπο όργανο, αποκτά το ρόλο του/της αξιολογητή/τριας των εκπαιδευτικών. Ουσιαστικά πρόκειται για μία διαδικασία που επιδιώκει τον απόλυτο έλεγχο και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, με στόχο να μειωθούν οι αντιστάσεις ατομικά και συλλογικά.
Τελικά και μέσα από την αξιολόγηση, ο σκοπός τους είναι να διαλύσουν την Δημόσια Παιδεία και το Δημόσιο Σχολείο.
Αν το ΥΠΑΙΘ νοιάζεται για το Δημόσιο Σχολείο, ας αυξήσει την χρηματοδότηση στην Παιδεία, ας διορίσει μόνιμους εκπαιδευτικούς, ας φτιάξει σχολικά κτίρια και υποδομές, ας λάβει υπόψη τις ανάγκες και τις θέσεις της σχολικής κοινότητας και των εκπαιδευτικών. Ας λάβει υπόψη τις αποφάσεις των συνεδρίων της ΟΛΜΕ για την αξιολόγηση.
Όμως τα πεπραγμένα τους και στην Παιδεία είναι στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Τους περισσεύει η ¨αριστεία “ και την δίνουν απλόχερα και σαφώς με ιδιοτέλεια.
Για όλους αυτούς τους λόγους, η ΓΣ των προέδρων των ΕΛΜΕ αποφάσισε με συντριπτική πλειοψηφία (95,5%) απεργία – αποχή ενάντια στην αντιδραστική ατομική αξιολόγηση και Γενική Πανεκπαιδευτική απεργία στις 15/2.
Απαιτούμε:
- Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20, 4823/21.
- Άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων που έχουν ολοκληρώσει τη διετή υπηρεσία.
- Κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών.
- Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση όλων των εκπαιδευτικών με την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
- Άμεση αύξηση μισθών ίση -κατ’ ελάχιστο- με τον ρυθμό του πληθωρισμού και επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Άμεσο μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Αφορολόγητο στα 12.000 €.
- Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και των εξετάσεων τύπου PISA.
- Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ και απαξίωσε δεκάδες τμήματα σε όλη τη χώρα.
- Αντιστεκόμαστε στον προσανατολισμό του σχολείου στην επιφανειακή γνώση, την ημιμάθεια, την αποθέωση των «δεξιοτήτων» που ενισχύεται με τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τα εργαστήρια δεξιοτήτων".