ΚΡΗΤΗ

Παρέμβαση του ΚΚΕ για την πορεία αποκατάστασης των ζημιών από τον σεισμό στα σχολεία του Δ. Μινώα Πεδιάδας

Σχετική ερώτηση ερώτηση κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, μεταξύ αυτών και ο Μανώλης Συντυχάκης

No profile pic

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών, για "την πορεία αποκατάστασης των ζημιών από τον σεισμό στα σχολεία του Δ. Μινώα Πεδιάδας και το χρονοδιάγραμμα επαναφοράς των μαθητών στα αρχικά σχολικά κτίρια ή σε νέα όπου είναι αναγκαίο", κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Συντυχάκης Μανώλης, Κομνηνάκα Μαρία και Μανωλάκου Διαμάντω.

Στο κείμενο της ερώτησης αναφέρεται:

Έχει περάσει 1,5 μήνας από τον σεισμό στο Αρκαλοχώρι και ακόμη δεν υπάρχει το συνολικό σχέδιο που χρειάζεται για όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ίδια η πραγματικότητα των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών στα σχολεία του Δ. Μινώα Πεδιάδας κάνει ξεκάθαρο ότι οι ανάγκες των σεισμόπληκτων σχολείων είναι πολλαπλάσιες από αυτές που παρουσιάζει η κυβέρνηση και παραμένουν ανεκπλήρωτες, παρά τα μεγάλα λόγια, την εικονική πραγματικότητα της κυβέρνησης. 

Συγκεκριμένα, για την προσωρινή στέγαση των μαθητών σε οικίσκους, μολονότι από τον δήμο Μινώα ζητήθηκαν 100 οικίσκοι για τα σχολεία το Υπουργείο έδωσε μόλις 50. Από αυτούς τους 50 οικίσκους μπήκαν αρχικά σε λειτουργία οι 15 που στεγάζουν τα 2 Δημοτικά Σχολεία του Αρκαλοχωρίου σε πρωινή και απογευματινή βάρδια και επιπλέον 7 οικίσκοι που στεγάζουν το δημοτικό σχολείο Θραψανού. Με σοβαρή καθυστέρηση, μόλις πριν 3 ημέρες, ξεκίνησε η λειτουργία των 14 οικίσκων για το Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου και 7 για το Γενικό Λύκειο Αρκαλοχωρίου, οι οποίοι ωστόσο δεν επαρκούν για να ξεκινήσει πλήρως η εκπαιδευτική δια ζώσης διαδικασία. Οι 12 οικίσκοι που τοποθετήθηκαν στο Γυμνάσιο και Λύκειο Καστελλίου, δεν έχουν λειτουργήσει καθόλου, ενώ σκοπεύουν να τους μεταφέρουν στο Αρκαλοχώρι για τη στέγαση του ΕΠΑΛ, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα είναι έτοιμοι για τη δια ζώσης εκπαίδευση πριν το τέλος του Νοέμβρη. Παράλληλα δεν έχει βρεθεί λύση για την εγκατάσταση και λειτουργία των απαραίτητων εργαστηρίων του ΕΠΑΛ, οι μαθητές του οποίου συνεχίζουν την τηλεκπαίδευση. 

Συνάμα, σοβαρά είναι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στη στέγαση του ειδικού δημοτικού Αρκαλοχωρίου μέσα στο Νηπιαγωγείο, χωρίς τους κατάλληλους βοηθητικούς χώρους για τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών. Ακόμα, σοβαρό ζήτημα είναι ότι στο Δημοτικό Σχολείο Θραψανού οι οικίσκοι δεν επαρκούν για τη στέγαση του Τμήματος Ένταξης και του Εργαστηρίου Υπολογιστών. 

Ταυτόχρονα, η διαδικασία της αποκατάστασης των ζημιών καθυστερεί σε σχολεία όπως το 1ο Δημοτικό Αρκαλοχωρίου, το Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου και το Δημοτικό Σχολείο Θραψανού. Γι’ αυτά τα σχολεία δεν έχει ακόμα ληφθεί απόφαση για την αποκατάστασή τους, δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα ούτε έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση. Ιδιαίτερα για το κτίριο του Δημοτικού Σχολείου Θραψανού, το οποίο κρίθηκε ακατάλληλο, έχει μεγάλη σημασία να αποκατασταθούν πλήρως -με βάση τους σύγχρονους αντισεισμικούς κανονισμούς- όλες οι ζημιές που έχει υποστεί, διατηρώντας την αρχιτεκτονική του φυσιογνωμία, αφού έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο. Επιπλέον, μέσα στο σχολείο βρίσκεται το μεγάλης αξίας ιστορικό αρχείο του σχολείου, το οποίο πρέπει άμεσα να μεταφερθεί, ώστε να μην υποστεί αλλοιώσεις. 

Δυστυχώς, κάθε τέτοια περίπτωση, όπως ήταν ο σεισμός της 27 Σεπτέμβρη, φέρνει στο προσκήνιο με τον πιο κραυγαλέο τρόπο τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων που δεν έχουν στις προτεραιότητές τους το ζήτημα της αντισεισμικής θωράκισης των σχολείων, αφού αυτή θεωρείται «κόστος» και ταυτόχρονα καταδεικνύει τις διαχρονικές ευθύνες τοπικής και περιφερειακής διοίκησης που υπηρετούν πιστά αυτή την αντιλαϊκή πολιτική.

 

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί, τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για : 

  • Τις προσωρινές κατεπείγουσες λύσεις τοποθέτησης όλων των απαραίτητων οικίσκων για αίθουσες, εργαστήρια, βοηθητικούς χώρους, αναγνωστήρια, γραφεία εκπαιδευτικών, επαρκή αριθμό wc για μην προκύψουν ζητήματα υγιεινής  κτλ. Κανένα σχολείο να μη λειτουργεί με τηλεκπαίδευση.
  • Την πλήρη αποκατάσταση όλων των ζημιών των σχολείων με βάση τους σύγχρονους αντισεισμικούς κανονισμούς, με άμεση, έκτακτη, γενναία κρατική χρηματοδότηση και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για να καταστούν τα σχολεία κατάλληλα για την πλήρη λειτουργία τους. 
  • Την ανέγερση -όπου κριθεί αναγκαίο- νέων σύγχρονων ασφαλών σχολείων, με κρατική ευθύνη και χρηματοδότηση, χωρίς Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
  • Καμία σκέψη για συγχωνεύσεις και συμπτύξεις τμημάτων πχ δημοτικό σχολείο Θραψανού και για διεξαγωγή εξετάσεων με τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο. Να δοθεί ποσόστωση στους σεισμόπληκτους μαθητές της Γ' Λυκείου. 
 

Οι Βουλευτές

 Συντυχάκης Μανώλης

Κομνηνάκα Μαρία

Μανωλάκου Διαμάντω

 

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση