Οριστική και...ασφαλής λύση για την Ανώπολη και τις Γούβες!

Σήμερα η επιτροπή Περιβάλλοντος της περιφέρειας Κρήτης αναμένεται να εγκρίνει την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της κατασκευής του κόμβου που θα κοστίσει κοντά στα 4 εκατομμύρια ευρώ


Ένα μεγάλο κυκλοφοριακό και όχι μόνο πρόβλημα έρχεται να καλύψει ο νέος ανισόπεδος κόμβος που θα δημιουργηθεί στην Ανώπολη και θα καλύπτει όλες εκείνες τις περιοχές που μετά και την απόφαση του ΣτΕ να κλείσουν οι ράμπες στου Κοκκίνη δημιουργεί μείζον θέμα!  Σήμερα η επιτροπή Περιβάλλοντος της περιφέρειας Κρήτης αναμένεται να εγκρίνει την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της κατασκευής του κόμβου (θα κοστίσει κοντά στα 4 εκατομμύρια ευρώ) και που μακροπρόθεσμα θα δώσει πρόσβαση προς όλες τις κατευθύνσεις και ταυτόχρονα θα κάνει ασφαλή και πιο λειτουργικό τον ΒΟΑΚ..

Οι κάτοικοι στην περιοχή περιμένουν πως και πως λύση. Το ίδιο και ο δήμος Χερσονήσου που ξέρει ότι πρέπει να εφαρμοστεί και η δικαστική απόφαση του ΣτΕ (όπου έχουν προσφύγει ιδιώτες )να κλείσουν οι ράμπες στου Κοκκίνη που ούτε προβλεπόταν, ούτε άδειες είχαν! Κι όμως πλέον εξυπηρετούν χιλιάδες πολίτες.

Τώρα η λύση είναι ο ανισόπεδος κόμβος που δημιουργείται στο ύψος της Ανώπολης, και που θα εξυπηρετήσει οριστικά , νόμιμα και ασφαλώς πλέον την πρόσβαση από και προς το ΒΟΑΚ.

Ο σχεδιασμός για τον κόμβο της Ανώπολης περιλαμβάνει και τη δημιουργία προσωρινής πρόσβασης στο ΒΟΑΚ, μια παρέμβαση προσωρινού χαρακτήρα, μέχρι την ολοκλήρωση του κόμβου  .

Συμφωνεί η υπηρεσία

Οι υπηρεσίες της περιφέρειας εισάγουν με θετική γνωμοδότηση –και μικρές επιμέρους παρατηρήσεις- το σημαντικό αυτό έργο το οποίο είχε ζητήσει από το 2005 ο τότε Δήμος Γουβών που με έγγραφό του προς την ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ πρότεινε την εξέταση διαμόρφωσης κόμβου σε άλλη θέση, δεδομένου ότι υπάρχουν σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στην εν λόγω περιοχή. 

Στόχος του ανισόπεδου κόμβου είναι η απευθείας σύνδεση της τουριστικά ανεπτυγμένης παραλιακής περιοχής των Γουβών και της Ανώπολης με το Ηράκλειο και τον Άγιο Νικόλαο.

Ο Ανισόπεδος κόμβος θα είναι τετρασκελής και μερικά ανισόπεδος, μορφής "μισού τριφυλλιού". Ο ΒΟΑΚ αποτελεί την κύρια οδό του κόμβου ενώ η οδός προς την ΠΕΟ στην παραλία και την Ανώπολη τη δευτερεύουσα οδό.

Η σύνδεση του ΒΟΑΚ με την δευτερεύουσα οδό γίνεται διαμέσω των λωρίδων αλλαγής ταχύτητας (λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης) και εν συνεχεία των τεσσάρων κλάδων (ραμπών) οι οποίοι συνδέονται με την δευτερεύουσα οδό με δύο ισόπεδους κόμβους.

Οι τέσσερις κλάδοι είναι ράμπες εισόδου και εξόδου ομάδας II (ανισόπεδος προς ισόπεδο) εκ των οποίων οι δύο είναι βρόχοι εισόδου και εξόδου και δύο είναι κατευθυντήριοι κλάδοι εισόδου και εξόδου από την πρωτεύουσα οδό. Αναπτύσσονται βορειοανατολικά και νοτιοανατολικά της δευτερεύουσας οδού του κόμβου. Το τεχνικό το οποίο απαιτείται για τον Ανισόπεδο κόμβο είναι μία Κάτω Διάβαση της δευτερεύουσας οδού με ορθό άνοιγμα 16,50μ. Ο κλάδος 1 εξυπηρετεί την κίνηση από την Παραλία και Ανώπολη προς Ηράκλειο μέσω του τρίτου ισόπεδου κόμβου. Ο κλάδος 2 εξυπηρετεί την κίνηση από Άγιο Νικόλαο προς την Παραλία- Ανώπολη μέσω του ίδιου ισόπεδου κόμβου. Ο κλάδος 3 εξυπηρετεί την κίνηση από Ηράκλειο προς την Παραλία-Ανώπολη μέσω του 4ου ισόπεδου κόμβου. Τέλος, ο κλάδος 4 εξυπηρετεί την κίνηση από την παραλία και Ανώπολη προς Αν. Νικόλαο μέσω του ίδιου ισόπεδου κόμβου.

Για την υλοποίηση του ανισόπεδου κόμβου απαιτούνται επεκτάσεις των υφιστάμενων τεχνικών του ΒΟΑΚ καθώς και ένα νέο τεχνικό Κάτω Διάβασης προκειμένου να διέλθει η δευτερεύουσα οδός του κόμβου (οδός προς Ανώπολη). Απαιτείται επίσης η καθαίρεση των υφιστάμενων τοίχων αντιστήριξης του Αυτοκινητοδρόμου λόγω της διαπλάτυνσης αυτού στις περιοχές που προτείνονται οι λωρίδες εισόδου και εξόδου και κατασκευή νέων τοίχων αντιστήριξης.

Στη δευτερεύουσα οδό του κόμβου στην περιοχή ορυγμάτων, η κατασκευή τοίχων αντιστήριξης για τον περιορισμό των απαλλοτριώσεων.

Κατά την κατασκευή του έργου η κυκλοφορία δε θα αποκοπεί λαμβάνοντας τα κατάλληλα μέτρα. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο ΒΟΑΚ, καθόσον η δευτερεύουσα οδός του κόμβου αποτελεί νέα χάραξη.

Για την κατασκευή του τεχνικού της κάτω διάβασης του κόμβου θα γίνει προσωρινή διοχέτευση της κυκλοφορίας σ' ένα ρεύμα ώστε να κατασκευασθεί το μισό και στη συνέχεια το υπόλοιπο.

Για την καθαίρεση και επέκταση των υφιστάμενων κάτω διαβάσεων καθώς και των τοίχων αντιστήριξης του επιχώματος του ΒΟΑΚ, θα περιορισθεί η κυκλοφορία με κατάλληλη εργοταξιακή σήμανση σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση ώστε να δοθεί ο απαιτούμένος χώρος για τις εργασίες αυτές.

  Το έργο αναπτύσσεται σε περιοχή για την οποία υπάρχει υπό έγκριση τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο και καταλαμβάνει συνολικά περί τα 23 στρέμματα αστικής - γεωργικής γης . Απαιτείται μόνο η απαλλοτρίωση ενός κτίσματος για την ανάπτυξη του Κλάδου 2 του κόμβου και ενός κτίσματος για την ανάπτυξη του 5Κ6, το οποίο όμως ούτως ή άλλως βρίσκεται σε προβλεπόμενη οδό του ρυμοτομικού.

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ