ΚΡΗΤΗ
Οι παρέες στο σπίτι και η "βουτιά" στο τζίρο της εστίασης και των εποχικών επιχειρήσεων
Η πανδημία άλλαξε συνήθειες - "Βαρυχειμωνιά" προβλέπει ο Ν. Κανακαράκης στο Livetalks:
SHARE:
Η πανδημία άλλαξε τις καταναλωτικές τάσεις, στάσεις και συνήθειες! Ο κ. Νεκτάριος Κανακαράκης, πρόεδρος του Σωματείου Logistics (εφοδιασμού) Κρήτης και διευθυντής εφοδιασμού σε τοπική αλυσίδα σούπερ μάρκετ φιλοξενήθηκε στην εκπομπή του Livetalks "Όρεξη έχεις πρωί πρωί;" παρουσιάζοντας τα πολύ ενδιαφέροντα ευρήματα που συνέλεξε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, 29-31 Αυγούστου, από δείγμα 1.000 ατόμων.
Ο μέσος αριθμός εβδομαδιαίων επισκέψεων για αγορές τροφίμων εμφανίζεται μειωμένος κατά 40%. Ειδικότερα, από το από 13,6 % τον Δεκέμβρη του 2019, έπεσε σε 8,2% τον Αύγουστο του 2020, 35% πιο πάνω από το μέσο όρο επισκέψεων τον περασμένο Απρίλιο, που κυμάνθηκαν στο 6,1%.
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία μεταβολή καταγράφεται στα ιχθυοπωλεία και τις λαϊκές αγορές όπου οι επισκέψεις έχουν μειωθεί κατά 63% και 60% από τον Δεκέμβρη του 2019 συγκριτικά με τον Αύγουστο του 2020
Μικρότερες μεν, σημαντικότερες δε μειώσεις καταγράφονται και στα αρτοποιεία και στους φούρνους, που φτάνουν το 22%
Στα σούπερ μάρκετ έχει αποκατασταθεί η ομαλή κίνηση, παρουσιάζεται δε οριακή αύξηση της προσέλευσης του κοινού στα μεγάλα αστικά κέντρα.
"Δυστυχώς όμως στα εποχικά καταστήματα, στις τουριστικές ζώνες (πχ Μάλια) παρατηρείται μείωση γύρω στο 70%. Και βέβαια η καταστροφή είναι ακόμα μεγαλύτερη διότι πολλά μαγαζιά - όχι μόνο σούπερ μάρκετ- αλλά και σε αυτά που απευθύνονται στο λιανικό εμπόριο δεν άνοιξαν καθόλου" επισήμανε ο κ. Κανακαράκης.
Ακούστε το απόσπασμα της συνέντευξης του κ. Νεκτάριου Κανακαράκη:
Τεράστια βουτιά παρουσιάζεται και στον χώρο της εστίασης, ιδίως μετά την λήψη περιοριστικών μέτρων στις Περιφερειακές Ενότητες Χανίων και Ηρακλείου. Το νέο μερικό lockdown μείωσε την κίνηση μέχρι και 65%!
Από εκεί και πέρα, η πανδημία δημιούργησε μία αυξημένη διάθεση... μαγειρικής και διασκέδασης στο σπίτι! Υπήρξε μία θεαματική... στροφή του κόσμου στην ανάπτυξη... κατ' οίκων παρεών, με συνέπεια την αύξηση των πωλήσεων σε κατεψυγμένα και άλλα συναφή σνακ που ψήνονται εύκολα και γρήγορα.
Αύξηση της τάξεως του 25% πανελλαδικώς, 10-15% στην Κρήτη, παρουσιάζει η αγορά ηλεκτρικών συσκευών, όπως οι υπολογιστές και οι εκτυπωτές.
Με τους δύο βασικούς πυλώνες της τοπικής οικονομίας (πρωτογενής τομέας και τουρισμός) να έχουν πληγεί σημαντικά, οι επόμενοι μήνες προμηνύονται εξαιρετικά δύσκολοι. Ο κ. Κανακαράκης (προ)βλέπει .... βαρυχειμωνιά, εκτιμώντας ότι - ακόμα και αν βρεθεί μία αποτελεσματική θεραπεία απέναντι στον ιό (όπως το εμβόλιο ή κάποιο άλλο φάρμακο) θα περάσουν τουλάχιστον τρία χρόνια για να μπορέσει να σταθεί ξανά στα πόδια της η αγορά, πατώντας... γερά στο έδαφος.
Κάτι άλλο αξιοσημείωτο: Ο κόσμος επιλέγει ένα παραπάνω οικονομικά και λιγότερο ποιοτικά καθώς προσπαθεί να γεμίσει το καλάθι με τα απολύτως απαραίτητα ψώνια της εβδομάδας.
*Φωτογραφία αρχείου