Οι βαριές κουβέντες για τα έργα της Κρήτης, ο...προβλέψιμος υπουργός και ο πόνος του Σπίρτζη για τον Αυγενάκη!

Σφοδρή η αντιπαράθεση στη Βουλή για το αεροδρόμιο Καστελλίου, τον ΒΟΑΚ, το δρόμο της Μεσαράς

Βαριές κουβέντες ακούστηκαν χθες το βράδυ στη Βουλή με αφορμή το αεροδρόμιο Καστελλίου και τη νέα παράταση που αποφάσισε να δώσει για το έργο η κυβέρνηση καθώς και τον αποκλεισμό της Κρήτης από τα μεγάλα έργα. Ο υπουργός Υποδομών κ.Σπίρτζης , που επιβεβαίωσε πλήρως το χθεσινό ρεπορτάζ του cretalive για την τελική συμφωνία με την ΕΤΕπ για τον ΒΟΑΚ, αντέδρασε στην κριτική που του έγινε –από τους κ.Αυγενάκη και Κεγκέρογλου- και μίλησε για απραξία «13 ετών από τις προηγούμενες κυβερνήσεις». 

Και τόνισε χαρακτηριστικά:

«Δεκατρία χρόνια το λέγατε, το έχουν εξαγγείλει πρωθυπουργοί, αλλά αυτός που θα το εγκαινιάσει σε 5 χρόνια θα είναι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας» είπε ο κ.Σπίρτζης που μίλησε για τα όσα έχουν εξαγγείλει πρωθυπουργοί και υπουργοί από το 2003, λέγοντας ότι «οι συγκρίσεις είναι καταλυτικές»!

«Δυστυχώς για μια ακόμη φορά λέτε ψέματα. Και είστε και προβλέψιμος! Δεν είπατε τίποτα για την περίοδο Χρυσοχοϊδη, που ήσασταν τότε; Πείτε μας για το αεροδρόμιο: το θέλετε; Το πιστεύετε;» του απάντησε ο γραμματέας της ΚΕ Λευτέρης Αυγενάκης που κατέθεσε και την πρώτη επίκαιρη ερώτηση. Στην οποία μάλιστα επεκτάθηκε και στον ΒΟΑΚ και στο δρόμο Μεσαράς!

«Λέτε αναλήθειες για το έργο κύριε Σπίρτζη. Την περίοδο Καραμανλή υπήρξε απραξία , εκείνη την περίοδο που εσείς και ο κ.Τσίπρας έχετε ταυτιστεί. Εσείς έχετε δώσει τόσες αναβολές όσες δεν έχουν δώσει όλοι οι προηγούμενοι! Γιατί δεν λέτε την αλήθεια; Ότι υπάρχει επενδυτικό πρόβλημα;» αναρωτήθηκε ο κ.Κεγκέρογλου που ζήτησε από τον κ.Σπίρτζη να μην λέει μεγάλα λόγια τόσο για το αεροδρόμιο όσο και για τον ΒΟΑΚ, το δρόμο της Μεσαράς.

Έντονη ήταν η αντίδραση του κ.Σπίρτζη που υπερασπίστηκε την πολιτική του λέγοντας ότι γίνονται περισσότερα από όσα τα προηγούμενα 20 χρόνια και πως τους πείραξε…καθυστέρηση 2 μηνών!

«Το συνηθίζετε να λέτε ψέματα κύριε Αυγενάκη! Αλλά σας βλέπω με δάκρυα στα μάτια και με πόνο! Που εμείς θα κάνουμε το δρόμο στην πατρίδα σας τη Μεσαρά. Ένα δρόμο που δεν έκανε η παράταξή σας θα τον κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ» του απάντησε ειρωνικά ο κ.Σπίρτζης.

Ο υπουργός μίλησε για μεγάλες αλλαγές που έγιναν στα τεύχη δημοπράτησης που ανάγκασε τους συμμετέχοντες αναδόχους να ζητήσουν παράταση γιατί δεν προλάβαιναν.

«Εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε αυτό που γινόταν παλιά, να κάνουμε έργο με λίγους ή με συγκεκριμένους εργολάβους» ανέφερε ο κ.Σπίρτζης που απάντησε ότι την εξαπάτηση των πολιτών την έκανε η παράταξη του κ.Αυγενάκη που κυβερνούσε όλα αυτά τα χρόνια.

Ο κ.Σπίρτζης είπε απαντώντας στον κ.Κεγκέρογλου ότι «η Κρήτη δεν αποκλείεται από τα έργα» και πως «υπάρχει ενδιαφέρον των επενδυτών για το έργο» αλλά τόνισε ότι πρέπει να διασφαλιστεί το συμφέρον του δημοσίου.

Επέμεινε ότι οι αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης ήταν σημαντικές και ουσιαστικές. Για τη συμμετοχή του Δημοσίου, για το ανταποδοτικό τέλος που θα γίνει 2% για τις τοπικές κοινωνίες, για βιοκλιματικό κτίριο, για αρχιτεκτονική επιτροπή κλπ

«Είναι αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Για να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον. Και η δημοπράτηση θα γίνει στις 30 Σεπτεμβρίου» τόνισε. Οι παρατάσεις δόθηκαν για τον λόγο αυτό και όχι κανένα άλλο.

«Και τι εννοείτε όταν το δημοπρατήσατε την πρώτη φορά, πριν ένα μήνα που δεν είχατε κάνει αλλαγές δεν διασφαλίσατε το δημόσιο συμφέρον;» τον ρώτησε ο Βασίλης Κεγκέρογλου που είπε ότι μπορεί να υπάρξει ενδιαφέρον από εδώ και μετά λόγω εξελίξεων.

 

Ο ΒΟΑΚ

 

Στις επικρίσεις των βουλευτών για το δρόμο της Μεσαράς και τον Βορειο Οδικό Αξονα ο κ.Σπίρτζης ανήγγειλε- επιβεβαιώνοντας το σχετικό ρεπορτάζ- ότι θα γίνει τμηματικά και έχουν ήδη καταλήξει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την χρηματοδότηση του έργου.

«Η Μεσαρά έχει λήξει, προχωράει, θα κοινοποιηθεί στον ανάδοχο» είπε και για τον ΒΟΑΚ είπε ότι δεν υπάρχουν μελέτες για όλο το δρόμο των 300 χιλιομέτρων.

«Από τα 300 χιλιόμετρα έχουν γίνει τα 110 χιλιόμετρα από τα οποία 61 είναι αυτοκινητοδρομος. Για τα 124 χιλιόμετρα οι μελέτες προχωρούν με πολύ αργούς ρυθμούς. Για τα υπόλοιπα 66 χιλιόμετρα δεν υπάρχει τίποτα»! ανέφερε ο υπουργός.

Ανήγγειλε ότι προκηρύχθηκε η απαραίτητη στρατηγική μελέτη και μέσα στον Ιούλιο θα δοθεί το τεχνικό δελτίο, ενώ ανήγγειλε ότι θα μπορέσει να προχωρήσει ο ΒΟΑΚ γιατί «είναι ανάγκη να προχωρήσει αυτό το έργο πνοής».

Είπε για το παράδοξο της γέφυρας του Χαμεζίου που θέλει…4 εκατομμυρια για την πρώτη φάση και τόνισε ότι θα ερευνηθούν ευθύνες για το έργο αυτό.

Είπε για την αναβάθμιση του δικτύου με έργα οδικής ασφάλειας, το έργο Αποσελέμη τελειώνει είπε στο 2016-2017.

Από την πλευρά του ο κ.Αυγενάκης είπε ότι το Καστελλι δεν προχωράει, το αεροδρόμιο Καζαντζάκης καταρρέει, αμφισβήτησε ότι με αυτούς τους ρυθμούς θα γίνουν τα έργα και είπε ότι «δεν είναι τίποτα ούτε στο ΣΕΣ, ούτε στο πακέτο Γιουνγκερ» και πρόσθεσε:

«Ετσι όπως πάτε ούτε το 2050 δεν θα γίνει ο ΒΟΑΚ και μην μας πείτε ότι θα έρθει να το εγκαινιάσει ο κ.Τσίπρας κι αυτό»!

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ