ΚΡΗΤΗ

"Όχι" σε έναν κλειστό ΒΟΑΚ, επιμένει ο Δήμος Ηρακλείου

"Η διχοτόμηση της πόλης θα πάρει δραματικά χαρακτηριστικά εάν δεν αλλάξει η συνολική αντιμετώπιση του έργου", ξεκαθάρισε ο Αλέξης Καλοκαιρινός

"Όχι" σε έναν κλειστό ΒΟΑΚ, επιμένει ο Δήμος Ηρακλείου

Στο μείζον θέμα του ΒΟΑΚ και της αναβολής εκδίκασης στο ΣτΕ της προσφυγής που κατέθεσε ο Δήμος Ηρακλείου για τους περιβαλλοντικούς όρους, αναφέρθηκε σήμερα ο Δήμαρχος Ηρακλείου, Αλέξης Καλοκαιρινός, τονίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι να μην γίνει ο ΒΟΑΚ ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, αλλά,  όπως έχει ανατεθεί το έργο για την κατασκευή του, ουσιαστικά - όπως είπε- "αδιαφορεί πλήρως για ό,τι δεν αφορά στην ίδια τη χάραξη του δρόμου".

Και συνέχισε λέγοντας ότι αυτό έχει ως αποτέλεσμα "Εάν δημιουργηθεί ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος" που όπως ανέφερε διχοτομεί την πόλη, "αυτή η διχοτόμηση θα πάρει δραματικά χαρακτηριστικά εάν δεν αλλάξει η συνολική αντιμετώπιση. Και βάζω μέσα το θέμα με τους κόμβους που έχουν ενταχθεί. Η πόλη πρέπει να γεφυρώνεται και να μην απομονώνεται. Κύριο υποκατάστατο και οι παρόδιοι δρόμοι, όπως  και τα υδραυλικά έργα. Είμαστε απολύτως ενάντια σε αυτή τη στρεβλή λογική. Δεν την υϊοθετούμε και θα κινηθούμε είτε μέσω της νομικής οδού είτε με συνομιλίες με την κυβέρνηση κεντρικά"

Ο κ. Καλοκαιρινός πρόσθεσε ότι "για να αποφύγουμε έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο, από τώρα θα πρέπει να είναι σχεδιασμένα και όλα τα υπόλοιπα έργα" 

Εξέφρασε τέλος, για άλλη μία φορά, την πλήρη αντίθεσή του στην επιβολή διοδίων.

Θυμίζουμε ότι η νέα εξάμηνη παράταση δόθηκε στις προσφυγές των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου επί της Περιβαλλοντικής Μελέτης του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, όπως έγραψε το Cretalive.

Η εκδίκαση της υπόθεσης μεταφέρθηκε για τον προσεχή Νοέμβριο. Αυτό σημαίνει πως οι όποιες αποφάσεις θα γίνουν γνωστές στις αρχές του 2025.

Οι προσφυγές συνοψίζονται στον τρόπο με τον οποίο θα περάσει ο ΒΟΑΚ από τα διοικητικά όρια των δύο Δήμων και ζητείται η υπογειοποίηση των συγκεκριμένων τμημάτων.  Σε κάθε περίπτωση οι προσφυγές που έχουν γίνει στο βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ έχουν λειτουργήσει ως άξονας καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και η απόφαση του ΣτΕ εκτιμάται πως θα είναι καταλύτης εξελίξεων.

Πλέον το 2025 εκτιμάται από πηγές κοντά στον διαγωνισμό ότι θα είναι η χρονιά στην οποία θα έχουμε εξελίξεις για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του βασικού τμήματος Χανιά-Ηράκλειο.

Παράλληλα η προσωρινή ανάδοχος του έργου παραχώρησης ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα χρειαστεί να περιμένει ένα σημαντικό διάστημα για τις αποφάσεις που ενδέχεται να επηρεάσουν χρονικά και οικονομικά το έργο.

Ο μεγάλος κατασκευαστικός Όμιλος έχει κάνει αισθητή την παρουσία του στην Κρήτη καθώς έχει αναλάβει και το έτερο μεγάλο έργο υποδομής που αφορά το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

 

Δείτε επίσης:

ΒΟΑΚ: Εξάμηνη παράταση για τις προσφυγές – Το 2025 οι εξελίξεις για το Χανιά-Ηράκλειο

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση